Skip to content

چگونه سئو کار شویم؟

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه ترافیک خود را افزایش دهید و به رتبه های بالاتری برای کلمات کلیدی دست یابید که می توانند فروش و درآمد بیشتری برای وب سایت شما ایجاد کنند؟ باید همه چیزهایی که باید در مورد سئو بدانید را یاد بگیرید و یک سئو کار شوید. داشتن تخصص سئو تنها امتیاز سئو کارها نیست. این مهارتی است که می تواند توسط هر کسی که مایل به یادگیری نحوه انجام سئو به تنهایی باشد، بر آن مسلط شود.

چگونه سئو کار شویم؟
سئو کار کیست

کارشناس سئو کیست؟

کارشناس سئو یا سئو کار کسی است که وب سایت ها را به منظور دستیابی به رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو بهینه می کند. یک متخصص سئو شخصی است که می داند چگونه ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو دریافت کند.

9 قدم برای تبدیل شدن به یک سئو کار

این 9 قدم را باید طی کنید تا به یک سئو کار تبدیل شوید.

1. نحوه کار موتورهای جستجو را درک کنید

قبل از شروع به فکر کردن در مورد سئو، اولین قدمی که باید بردارید این است که با نحوه کار موتورهای جستجو آشنا شوید. برای بسیاری از مردم، این ممکن است چیزی باشد که از قبل می‌دانند، اما همیشه خوب است که از مفاهیم اولیه شروع کنید و سپس به پیچیده‌ترین نظریه‌ها برسید.

به طور خلاصه، موتورهای جستجو دارای سه فرآیند اصلی هستند:

خزیدن : به این صورت است که آنها محتوا کشف می کنند
ایندکس کردن : چگونه محتوا را در فهرست خود اضافه و سازماندهی می کنند
رتبه‌بندی: چگونه تصمیم می‌گیرند که کدام وب‌سایت‌ها را در نتایجی و به چه ترتیبی برای یک عبارت جستجوی معین نشان دهند.

به عنوان یک سئوکار، باید بدانید که چگونه یک وب سایت را برای هر مرحله بهینه کنید تا موتورهای جستجو بتوانند محتوای یک وب سایت را بدون مشکل درک کرده و رتبه بندی کنند.

سئو کار کیست
آشنایی با مفاهیم اولیه بازاریابی

2. مفاهیم اولیه بازاریابی را بدانید

قبل از هرچیزی باید یک ایده کلی در مورد تمام رشته های مختلف که بازاریابی موتورهای جستجو را تشکیل می دهند داشته باشید. باید بدانید بازاریابی دیجیتال چیست و نقش سئو در کمپین های بازاریابی دیجیتال چیست. شما باید در ذهن خود کاملا واقف باشید که از سئو چه انتظاراتی دارید و از چه ابزارهای دیگری می توانید در ارتباط با سئو برای تقویت حضور در اینترنت خود استفاده کنید.

به طور خلاصه، سئو یکی از دو جزء SEM است. تفاوت اصلی بین این دو این است که ترافیک SEO رایگان است در حالی که ترافیک SEM پولی است.

با سئو هدف شما این است که با انتشار محتوایی که با هدف کاربر مطابقت دارد و با دادن سیگنال به موتورهای جستجو برای کمک به آنها در روند نمایه سازی و رتبه بندی، به بالاترین نتایج ارگانیک برسید. با SEM، می‌توانید از پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی (مانند Google Ads) برای پرداخت هزینه برای نمایش تبلیغات خود در بالای نتایج جستجوی پولی استفاده کنید.

هر دو روش می‌توانند به شما کمک کنند تا ترافیک موتورهای جستجو را دریافت کنید، اما با سئو، لازم نیست برای دریافت ترافیک به تبلیغات پولی تکیه کنید. هنگامی که موفق به کسب رتبه های بالا برای کلمات کلیدی مهم برای کسب و کار خود شدید، می توانید ترافیک مستمری را به سایت خود اضافه کنید.

این تنها یکی از مزایای سئو است. با رسیدن به بالاترین سطح SERPS، می توانید از مزایای دیگری مانند آگاهی از برند، اعتماد کاربر و شناخت استفاده کنید که می تواند به شما در رشد کسب و کارتان کمک کند.

3. معنای واقعی سئو را درک کنید

سئو فقط در مورد کلمات کلیدی و لینک ها نیست، بلکه بسیار بیشتر از آن است. ماموریت واقعی سئو ارائه یک تجربه عالی به کاربران و ارائه دقیقا همان چیزی است که می خواهند. هدف شما فقط به دست آوردن ترافیک بیشتر موتورهای جستجو نیست، بلکه تبدیل آن ترافیک به بازدیدکنندگان و مشتریان بیشتر است.

سئو انواع مختلفی دارد. وظیفه شما به عنوان یک کارشناس سئو این است که یاد بگیرید در هر مرحله از فرآیند سئو چه قوانین سئو را اعمال کنید تا وب سایت شما کاملاً بهینه شود.

  • سئوی فنی: سئوی فنی مسئول مرحله خزیدن و ایندکس کردن سایت است. با سئوی فنی می توانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا تمام صفحات مهم وب سایت خود را بدون مشکل ایندکس کنند.
  • سئوی داخلی: سئوی درون صفحه با عناصر موجود در یک صفحه ارتباط دارد. چیزهایی مانند محتوا، سرفصل ها، تصاویر، ویدئوها باید بهینه شوند تا موتورهای جستجو بتوانند زمینه آنها را درک کنند. بهینه سازی عنوان صفحه، بهینه سازی توضیحات متا، بهینه سازی محتوا، استفاده مناسب از سرفصل ها و … جزو سئوی داخلی هستند.
  • سئو خارج از صفحه:  آخرین فرآیند سئو خارج از صفحه نامیده می شود. بر خلاف سئوی فنی و داخلی، سئوی خارجی مربوط به فعالیت های خارج از مرزهای یک وب سایت است. مواردی مانند دریافت بک لینک از سایر وب سایت های مرتبط و تبلیغ وب سایت خود در اینترنت عواملی هستند که به موتورهای جستجو در فرآیند رتبه بندی کمک می کنند.
چگونه سئو کار شویم؟
آموزش تخصصی سئو

4. آموزش SEO مناسب را انتخاب کنید

هنگامی که شروع به یادگیری سئو می کنید، متوجه یک چیز خواهید شد: اطلاعات زیادی در مورد سئو در اینترنت وجود دارد و چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، و این در نهایت باعث ایجاد آشفتگی می شود. اگر تصمیم گرفتید این کار را به تنهایی و بدون هیچ کمکی انجام دهید، در نهایت با لیستی بی پایان از مقالات برای خواندن و چیزهایی که باید امتحان کنید خواهید داشت.

امروزه همه چیز فرق کرده است. افرادی که مایل به یادگیری سریع سئو هستند، می توانند این کار را با دنبال کردن یک دوره معتبر بدون نیاز به صرف ساعت های بی پایان برای جستجوی اینترنت و خواندن مقاله پس از مقاله انجام دهند.

گاراژ دیجیتال گوگل : گوگل مجموعه جدیدی از دوره های آموزشی ایجاد کرده است که هر آنچه را که در مورد بازاریابی دیجیتال باید بدانید را پوشش می دهد. آنها وارد جزئیات دقیق سئو نمی شوند، اما اگر سطح زبان خوبی دارید و می خواهید با بازاریابی آنلاین آشنا شوید، منبع خوبی هستند.

5.منتظر تغییرات سئو باشید

سئو یک رشته ثابت نیست. قوانین و الگوریتم های سئو همیشه تغییر می کنند. گوگل به تنهایی سالانه بیش از 250 تغییر در الگوریتم های رتبه بندی خود ایجاد می کند. کارشناسان خوب سئو باید در مورد این تغییرات بدانند و کمپین های سئوی خود را بر اساس آن تنظیم کنند.

بهترین راه برای مطلع ماندن این است که چند وب سایت خبری سئو را دنبال کنید که ثابت شده است که اطلاعاتی در مورد تغییرات مداوم سئو در زمانی که رخ می دهند و نه بعد از اینکه برای انجام کاری دیر شده است ارائه می دهند.

میزگرد موتورهای جستجو ، گوگل بلاگ، وبلاگ جستجوی گوگل و وبلاگ وب مسترهای گوگلاز جمله سایت هایی هستند که میتوانید از طریق آن ها از آپدیت های گوگل باخبر شوید.

چگونه سئو کار شویم؟
انتخاب ابزارهای مناسب برای سئو

6.ابزارهای مناسب را انتخاب کنید

حقیقت این است که شما نمی توانید سئو را به تنهایی انجام دهید. اطلاعات زیادی برای پردازش و تصمیم گیری وجود دارد و اگر سعی کنید همه چیز را به صورت دستی انجام دهید، به جای کار بر روی کارهایی که می تواند نتایج بهتری به شما بدهد، وقت گرانبهای خود را صرف تجزیه و تحلیل اعداد خواهید کرد.

درست است که ابزارهای سئو خوب هزینه دارند، اما در دراز مدت بازدهی آن بسیار بیشتر از هزینه ماهانه ای است که برای یک ابزار سئو خوب پرداخت می کنید. ابزارهای SEO که می توانید استفاده کنید: سرچ کنسول گوگل ، گوگل آنالیتیک، سمراش، Ahrefs و Google Keyword Planner  هستند. برخی از آنها رایگان و برخی دیگر نیز پولی هستند اما مزایای خوبی دارند.

7. تمرین تمرین تمرین!

سئو تئوری نیست بیشتر عملی است. در نتیجه مطالعات تئوری سئو باید لیستی از اقداماتی باشد که می توانید در وب سایت خود اعمال کنید و قرار گرفتن در معرض دید خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید. پس باید برای سئوکار حرفه ای شدن هرکدام از موارد لیست را به دقت تمرین و سپس به درستی عملی کنید.

مشکل این است که هر وب سایت منحصر به فرد است و آنچه برای یک وب سایت کار می کند ممکن است بهترین راه حل برای سایرین نباشد. به همین دلیل است که لازم است در واقع سئو را تمرین کنید. خواندن مطالعات موردی در مورد اینکه چگونه دیگران توانسته‌اند با کمپین‌های سئو موفق شوند، این یک راه عالی برای به دست آوردن ایده‌های جدیدی است که می‌توانید استفاده کنید و الهام‌بخشی است که باید به تلاش خود ادامه دهید تا زمانی که سئو درست را انجام دهید.

8.صبور بودن

هیچ راهی برای صحبت در مورد سئو و عدم ذکر کلمه “صبر” وجود ندارد. سئو کار به زمان نیاز دارد و نباید خیلی زود در نتیجه گیری عجله کنید.
سئو سریعترین راه برای افزایش ترافیک شما نیست. اگر می خواهید نتایج فوری داشته باشید، می توانید کمپین های تبلیغات پولی را امتحان کنید. سئو در مورد ایجاد یک کسب و کار پایدار درازمدت با ایجاد یک پایه محکم است که برای سال ها ترافیک ارگانیک را به صورت 24 ساعته و هفت روزه در اختیار شما قرار می دهد.

قبل از ایجاد هرگونه تغییر مرتبط با سئو در وب سایت خود، باید به رتبه بندی و ترافیک خود برای یک دوره زمانی، قبل از تغییر توجه داشته باشید و آن را با مدت زمان مشابه پس از تغییر مقایسه کنید.

پس رتبه بندی و ترافیک خود را زیر نظر داشته باشید و قبل از تصمیم گیری بیشتر به آن زمان کافی بدهید.

9. سرنخ های کارشناسان سئو را دنبال کنید

آخرین اما نه کم اهمیت ترین راه در مسیر تبدیل شدن به یک متخصص سئو این است که با تعدادی از مشکلات روبرو خواهید شد. مواقعی وجود خواهد داشت که ناامید، ناامید و آماده تسلیم شدن خواهید بود. نگران نباشید، این اتفاق طبیعی است. اگر داستان‌های دیگران را بخوانید متوجه می‌شوید که هیچ‌کدام از آن‌ها به این شکل که امروز هستند نشدند، زیرا خوش شانس هستند. این نتیجه کار سخت و ساعت های بی پایان تمرین و مطالعه است.

مزایای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

افزایش رتبه و ترافیک: این واضح ترین دلیلی است که چرا یک فرد باید در بهینه سازی موتورهای جستجو متخصص شود. اگر می دانید چگونه وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، می توانید از افزایش رتبه بندی و ترافیک موتورهای جستجو برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی یا راه اندازی یک تجارت آنلاین استفاده کنید.

وابستگی کمتر به آژانس های سئو: می دانم که این چیزی نیست که شما انتظار دارید در وبلاگ یک آژانس سئو بخوانید، اما این حقیقت است. اگر مهارت های سئو داخلی دارید، می توانید کسب و کار خود را بدون وابستگی به پشتیبانی خارجی توسعه دهید.

کاهش هزینه ها: اگر وبلاگ نویسی هستید که بتوانید خودتان سئو را انجام دهید، می توانید در هزینه های زیادی صرفه جویی کنید تا اینکه مجبور باشید یک سئو کار استخدام کنید.

مزیت رقابتی برای مدیران بازاریابی: اگر به عنوان یک مدیر بازاریابی کار می کنید، داشتن درک خوب از SEO به شما مزیت بیشتری نسبت به سایر مدیران بازاریابی یا همکاران در سازمان شما می دهد. هیچ کسب و کاری نمی تواند بدون سئو آنلاین زنده بماند. وب سایت هایی که با در نظر گرفتن سئو ساخته نشده اند، هیچ راهی برای زنده ماندن در دنیای آنلاین بسیار رقابتی وجود ندارد. دانستن سئو و نحوه استفاده صحیح از آن، می تواند تفاوت بزرگی در آینده وب سایت شما ایجاد کند.

کلام آخر

هر کسی که با یک وب سایت یا کسب و کار آنلاین ارتباط دارد باید سئوکار شود. این لیست شامل مدیران بازاریابی، توسعه دهندگان، مدیران وب سایت، طراحان وب، مدیران رسانه های اجتماعی، کارشناسان PPC، کارآفرینان انفرادی و صاحبان تجارت الکترونیک است. چرا؟ زیرا سئو اساس همه کمپین های بازاریابی دیجیتال است. اصول سئو نه تنها حداکثر نمایش ممکن را در موتورهای جستجو تضمین می کند، بلکه می تواند به روش های بیشتری به وب سایت کمک کند.

تبدیل شدن به یک متخصص سئو آسان نیست، اما سخت هم نیست. این فرآیند شامل خواندن، تمرین و تست زیاد است. اگر اکنون شروع به کار می کنید، بهترین راه این است که یک دوره آموزشی خوب SEO را بگذرانید تا همه اطلاعات را در یک مکان داشته باشید، از ابزارهای سئو مناسب استفاده کنید و مهمتر از همه شروع به تمرین سئو کنید. از اشتباهات خود درس بگیرید و دوباره تلاش کنید.

موتورهای جستجو و سئو اینجا هستند تا برای سال‌های آینده بمانند و این بهترین سرمایه‌گذاری است که می‌توانید برای کسب و کار و مهارت‌های شخصی خود انجام دهید.

مطالب مشابه

هنوز هیچ دیدگاه ثبت نشده است، لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *