راهنمای کامل طراحی وب سایت

۲۵ باید در هنگام طراحی وبسایت

آیا در حال حاضر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید؟ نگران نباشید. لطفا ایمیل خود را وارد کنید تا فایل کامل این مقاله را برای شما ارسال کنم. (از ایمیل شما برای فعالیت های تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.)

فهرست

طراحی وب سایت وردپرس
فصل اول

مقدمه

بایدهای حضور در فضای دیجیتال
فصل دوم

بایدهای حضور در فضای دیجیتال

طراحی وب سایت وردپرس
فصل سوم

موارد الزامی برای طراحی وب سایت وردپرس

محتوای سایت
فصل چهارم

محتوای وب سایت

طراحی وب سایت وردپرس
فصل پنجم

بایدهایی برای افزایش فروش از طریق وب سایت

جمع بندی
فصل ششم

جمع بندی

فصل اول

مقدمه

مقدمه ای بر طراحی وبسایت

همه ما می دانیم که طراحی وب سایت وردپرس برای استراتژی آنلاین یک کسب و کار چقدر مهم است. تقریباً هر کسب و کاری اعم از B2B ،B2C، محلی یا جهانی برای دستیابی به خریداران در عصر اینترنت نیاز به حضور آنلاین دارد.

دلیل این تغییر تا حد زیادی ناشی از تغییر رفتار خریدار است. خریدار امروز مایل است اطلاعاتی را در مورد اینکه چه زمانی می خواهد و چگونه می خواهد، چند بار می خواهد مصرف کند را اغلب اوقات بدون ارتباط با شخص فروشنده بگیرد. یک وب سایت شرکت می تواند و حتی باید به عنوان یک مرکز آموزشی و فروشگاه مجازی فعالیت کند، بنابراین کار با یک شخص ناکارآمد یا ناکامل، غیر منطقی است.

اگر شما به دنبال طراحی وب سایت وردپرس خود هستید، یا اگر وب سایت موجود شما ترافیک و سرنخ تجاری (leads) امیدوار کننده ای نمی گیرد، این راهنما آنچه را که برای کارکرد یک وب سایت به منظور آموزش، جذب بازدید کنندگان و ترغیب آنها به خرید واقعاً لازم است را به شما می آموزد.

بنابراین، بدون توضیحات بیشتر، اجازه دهید به سراغ چک لیست کامل از 25 موردی که وب سایت شما باید داشته باشد یا انجام دهد تا بتوانید بصورت بهتری ترافیک، سرنخ تجاری و مشتری ایجاد کنید٬ برویم.

فصل دوم

بایدهای حضور در فضای دیجیتال

بایدهای حضور در فضای دیجیتال

همه ما می دانیم که طراحی وب سایت وردپرس برای استراتژی آنلاین یک کسب و کار چقدر مهم است. تقریباً هر کسب و کاری اعم از B2B ،B2C، محلی یا جهانی برای دستیابی به خریداران در عصر اینترنت نیاز به حضور آنلاین دارد.

دلیل این تغییر تا حد زیادی ناشی از تغییر رفتار خریدار است. خریدار امروز مایل است اطلاعاتی را در مورد اینکه چه زمانی می خواهد و چگونه می خواهد، چند بار می خواهد مصرف کند را اغلب اوقات بدون ارتباط با شخص فروشنده بگیرد. یک وب سایت شرکت می تواند و حتی باید به عنوان یک مرکز آموزشی و فروشگاه مجازی فعالیت کند، بنابراین کار با یک شخص ناکارآمد یا ناکامل، غیر منطقی است.

۱- لینک های ورودی (INBOUND LINKS)

هر وب سایت اینترنتی این هدف را دارد که در موتورهای جستجو به جایگاه شماره یک برسد، اما از آنجا که فقط به ازای هر عبارت کلیدی فقط یک جایگاه برتر وجود دارد، همه نمی توانند به این نقطه برسند. پس چه چیزی رتبه اول را کسب می کند؟ بهینه سازی برای موتور جستجو (SEO) مهمترین عامل افزایش نتایج رتبه بندی شما است.

سئو off-page SEO در مورد ایجاد پیوندهای ورودی یا ایجاد وب سایت های با کیفیت دیگر برای بک لینک به وب سایت شماست. هرچه پیوندهای ورودی از دیگر وب سایت های معتبر شما بیشتر باشد، وب سایت شما باید معتبرتر باشد، بنابراین رتبه بالاتری خواهید داشت.

ایجاد لینک، هنگامی که درست انجام شود، کار راحتی نیست زیرا افزودن پیوند به وب سایت های دیگر گاهی اوقات از کنترل شما خارج است. به همین دلیل باید پیوندهای ورودی را بدست آورد.

در ادامه چند نکته برای ایجاد پیوندهای ورودی آمده است:

محتوای با کیفیت بالا، آموزشی و سرگرم کننده ایجاد کنید. اگر مردم محتوای شما را دوست داشته باشند، به طور طبیعی می خواهند که به آن لینک شوند.
وب سایت خود را در دایرکتوریهای آنلاین ثبت کنید. (این لیست را ببینید)
پست های مهمان برای دیگر وبلاگ ها بنویسید. این کار برای هر دو طرف برد است. طرف مقابل از شما محتوای با کیفیت می خواهد، و در ازای آن، شما یک لینک ورودی (inbound links) می گیرید.
در مورد امکان ایجاد لینک با وب سایت های دیگر تحقیق کنید. اما همیشه اعتبار وب سایت هایی را که می خواهید از آنها لینک بگیرید را بررسی کنید. ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد دامنه یا اعتبار آن را بررسی کنید.
لینک قرض نکنید، برای لینک گرفتن التماس و خواهش نکنید، تهاتر نکنید، رشوه ندهید و آن را نخرید.

۲- سئوی داخلی (بهینه سازی بر مبنای واژه کلیدی)

در حالی که سئو خارجی off-Page SEO بسیار مهم است، اما نمی توان از سئوی داخلی on-Page SEO چشم پوشی کرد. این موضوع شامل قراردادن کلمات کلیدی مهم در عناصر محتوای صفحات اصلی شماست. این عناصر صفحه شامل عناوین، زیر عناوین ، بدنه اصلی محتوا، برچسب های تصویر و لینک هاست.

بسیار معمول است که کسب و کارها بهینه‌سازی بسیار جزئی یا خیلی زیاد در صفحه انجام دهند (استفاده از کلمات کلیدی). در حالی که مهم است که کلمه کلیدی خود را فقط به تعدادی که لازم است در یک صفحه بکار بگیرید.

فعالیت های صحیح برای سئوی داخلی:

کلمه کلیدی اصلی را برای هر صفحه انتخاب کنید و به بهینه سازی آن صفحه برای آن کلمه توجه کنید. اگر صفحه ای را بیش از حد با کلمات کلیدی متعدد اشباع کرده اید، این صفحه اهمیت و اقتدار خود را از دست می دهد زیرا موتورهای جستجو ایده خوبی در مورد این صفحه ندارند. این موضوع بخصوص در مورد صفحه های اصلی بسیار زیاد است، جایی که بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده می شود.
کلمات کلیدی اصلی خود را در عنوان و زیرعنوان خود به کار بگیرید. این بخش از محتوا وزن بیشتری برای موتورهای جستجو دارند.
کلمات کلیدی را در پیکره محتوا قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که آنها با بقیه مطالب شما مرتبط هستند.
کلمات کلیدی را در نام فایل یا تصاویر بکار ببرید (به عنوان مثال mykeyword.jpg)، یا از آنها در برچسب ALT استفاده کنید.
کلمات کلیدی را در URL صفحه بکار گرفته و URL را واضح نگه دارید.
و آخر اینکه، ابتدا برای مخاطبین انسانی بنویسید و موتورهای جستجو اولویت دوم شما باشد. همیشه مطالب خود را برای مخاطبان خود آماده کنید، و سپس به دنبال بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو باشید. محتوای نوشته شده برای مقاصد دیگر به طور طبیعی خوانده نمی شود و بازدید کنندگان شما آن را تشخیص خواهند داد.

۳- META TAGS برای عنوان ها و توضیحات صفحات

متا تگ یک خط کد در پس زمینه یک صفحه وب است که موتورهای جستجو برای درک اطلاعات بیشتر در مورد موضوع یک صفحه به آن مراجعه می کنند. موتورهای جستجو همچنین از برچسب های متا (عناوین و توضیحات) برای پر کردن لیست های خود و ارتباط با جستجوگرها به منظور ارائه اینکه وب سایت شما در چه موردی است استفاده می کنند.

در اینجا چگونگی نمایش برچسب های عنوان و توضیحات در نتایج جستجوی موتور جستجو آورده شده است:

سرنخ تجاری

علی رغم که برچسب های متا جذاب ترین عناصر SEO نیستند، و گرچه ممکن است برای سئو به همان اندازه ای که قبلا استفاده می شدند از اهمیت برخوردار نباشند، اما هنوز هم از نظر موتور جستجوگر و کاربران سودمند هستند.

اکثر ویرایشگرهای وب سایت و سیستم های مدیریت محتوا این امکان را به شما می دهند تا به راحتی و بدون دانش برنامه نویسی برچسب های متا را ویرایش کنید. در اینجا نمونه ای از برچسب های متا در یک سند HTML آورده شده است:

  • عنوان: عنوان صفحه ای که در بالای یک مرورگر وب دیده می شود، و همچنین عنوان اصلی که در نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.
  • توضیحات متا: شرح مختصری از صفحه.

۴- نقشه وب سایت XML

به بیان ساده نقشه وب سایت XML یک فایل .xml است که شامل لیستی از تمام صفحات شما و زمانی که آنها به روزرسانی شده اند، می باشد و به مرورگرهای موتور جستجو کمک می کند تا صفحات وب شما را بطور کارآمد یافته و نمایه کنند.

ایجاد نقشه وب سایت آسان است. می توانید ایجاد کننده های نقشه وب سایت آنلاینی را پیدا کنید که پرونده .xml را برای شما ایجاد می کند. پس از دریافت پرونده .xml، آن را به سادگی در فهرست اصلی وب سایت خود بارگذاری کنید (به عنوان مثال www.website.com/sitemap.xml).

اگر وب سایت شما به طور مرتب به روز می شود، این کار را به خوبی انجام دهید تا فایل xml شما حداقل یک بار در ماه بروز گردد و موتورهای جستجو تازه ترین داده ها را داشته باشند.

افزودن نقشه وب سایت XML مؤلفه ای است که معمولاً مورد غفلت واقع می شود، اگرچه ممکن است عامل اصلی بهبود بهینه سازی برای موتور جستجوگر نباشد، اما مطمئناً به شما در این مسیر کمک خواهد کرد.

۵- REDIRECTS 301

همه ما بعد از کلیک روی یک لینک مشکل دار، با پیام “404” یا “صفحه یافت نشد” روبرو شده ایم. این اغلب هنگامی اتفاق می افتد که صفحه مورد نظر به URL جدید منتقل می شود، و لینک قدیمی به صفحه جدید هدایت نشده باشد.

اگر صفحه ای را در وب سایت خود منتقل می کنید، از یک ریدایریکت دائمی 301 برای کمک به موتورهای جستجو در یافتن صفحات خود استفاده کنید، و مطمئن شوید که در حال ارسال ترافیک به URL جدید هستید. اگر اینگونه نباشید، وضعیت SEO را که قبلاً داشتید از دست می دهید.

فصل سوم

موارد الزامی برای طراحی وب سایت وردپرس

طراحی وب سایت وردپرس

اکنون که می دانید چطور می توانید میزان دیده شدن در فضای آنلاین را برای بهبود ترافیک ورودی به وب سایت خود افزایش دهید، تمرکز بعدی شما باید روی حفظ این ترافیک باشد. این موضع بستگی به صنعتی که در آن فعالیت می کنید دارد، اما بیشتر وب سایت ها به طور متوسط 30-60 درصد پرش دارند. این بدان معنی است که اکثریت بزرگی از ترافیک وب که به وب سایت شما وارد می شوند بدون اینکه به صفحات دیگری هدایت شوند آن را ترک می کنند. و بسیاری اوقات ممکن است هرگز برنگردند. در ادامه چند نکته که برای بهبود تجربه کاربر که باید در نظر داشته باشید آورده شده است.

۶- تاثیرگذاری اولیه خوب

وب سایت شما، شما را به چه صورتی معرفی می کند و شما چه پیشنهادی ارائه می دهید.

وقتی مردم برای اولین بار آن را می بینند، فکر می کنند:

  • آیا این وب سایت معتبر است؟
  • آیا قابل اعتماد است؟
  • آیا این یک شرکت حرفه ای است؟
  • آیا این شرکت پایدار است؟
  • آیا این وب سایت باعث می شود احساس خوبی داشته باشم؟
  • آیا من در جای مناسب هستم؟

شما باید هنگام طراحی وب سایت وردپرس خود تمامی این سؤالات را از خود بپرسید. ممکن است به طور کلی طراحی مهمترین عامل در یک وب وب سایت نباشد، و اغلب اوقات افراد بیش از کارکرد یک وب سایت روی ظاهر آن تمرکز دارند، اما ظاهر و طراحی وب سایت وردپرس در ایجاد اولین احساس خوب نقش مهمی دارند.

  • نکاتی در مورد طراحی ظاهر عالی برای وب سایت:
    استفاده صحیح از رنگ ها: برای جلب توجه به منظور انتخاب عناصر از رنگ استفاده کنید. سعی نکنید زیاد جلب توجه کنید. نتیجه دقیقا برعکس خواهد بود: هیچ چیز به آسانی قابل رویت نخواهد بود. برای الگوی صفحه و اجزای بازاریابی دو تا چهار رنگ انتخاب کنید.
  • انیمیشن ها، گدجت ها و رسانه ها: استفاده از انیمیشن های فلش به دلیل جذاب بودن، استراتژی اشتباهی است. در بیشتر موارد بهتر است از موسیقی پس زمینه متحرک یا موسیقی پس زمینه استفاده نکنید. فقط از رسانه ها و انیمیشن ها برای کمک به پشتیبانی از محتوا و اطلاعات استفاده کنید.
  • ترتیبات و چینش: یک ساختار پیمایش مشخص ایجاد کنید (بعداً به بخش Navigation مراجعه کنید) و عناصر صفحه را به صورت منظم بچینید (برخلاف پراکنده شدن تصادفی). همچنین، از فضای سفید نترسید!
  • تایپوگرافی: اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما قابل خواندن است. از قلم، اندازه و قلم های رنگی که خواندن آنها آسان است استفاده کنید. برای اسکن آسان صفحه، از بولت برای لیست ها، سرصفحات بخش و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید. اگر طراحی وب سایت وردپرس شما به زبان فارسی است، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات از راست به چپ و از بالا به پایین جریان می یابد.

اگرچه طراحی مهم است، فراموش نکنید که ارائه مطالب عالی همان چیزی است که بازدید کنندگان شما در نهایت به دنبال آن هستند. یک وب سایت با طراحی مناسب ممکن است بازدید کنندگان را ترغیب کند که از نگاه نزدیک به وب سایت داشته باشند اما اگر محتوای وب سایت مفید نبوده و سازماندهی خوبی نداشته باشد، دوباره به وب سایت سر نخواهند زد. از این گذشته، شما هرگز فرصتی دومی برای تاثیرگذاری اولیه خوب ندارید.

۷- ساختار و چینش سازگار

بهترین حالت این است که عناصر وب سایت خود را نسبتاً از صفحه ای به صفحه دیگر متناسب و سازگار نگه دارید. عناصر شامل رنگ، اندازه، چیدمان و جاگذاری آن عناصر می باشد. به این معنی که رنگ ها از نظر اولویت هم رده فونت و چیدمان هستند. پیمایش باید در موقعیت مشابه چیدمان در کل وب سایت باشد.

برای ساختار چیدمان، به طور معمول سه نوع صفحه بندی برای بیشتر وب سایت ها وجود دارد: یکی برای صفحه اصلی، دیگری برای صفحات محتوا و یکی برای صفحات فرم. به عنوان مثال، صفحه اصلی شما یک طرح متفاوت از یک صفحه فرود برای یک فعالیت PPC (تبلیغات کلیکی) خواهد داشت. عناصر موجود در این چیدمان ها را ثابت نگه دارید تا مانع از دست رفتن بازدیدکنندگان شوید.

۸- تصاویر مجاب کننده

تصاویر می توانند یک عنصر قدرتمند برای هر وب سایتی باشند، اما باید آنها را عاقلانه استفاده کنید. به عنوان مثال، استفاده از تصاویر آماده را در نظر بگیرید. تصاویر آماده همه جا مشاهده می شوند زیرا به راحتی قابل دسترسی و ارزان هستند. اما آیا استفاده از آنها خوب است؟ بیایید در صفحه بعد بحث کنیم.

مراکز تحقیقاتی بازاریابی آزمونی را برای مقایسه استفاده از تصاویر آماده در مقابل تصاویر واقعی در یک وب سایت و تاثیر آنها در ایجاد سرتخ تجاری (lead) انجام دادند. نتیجه بدست آمده نشان داد که عملکرد تصاویر واقعی در قیاس با تصاویر آماده 95 درصد بیشتر بود. چرا؟ چون تصاویر آماده عموما بی ربط هستند. در مقابل وسوسه استفاده از تصاویر خنده های غیرواقعی افراد مرتبط با کسب و کار مقاومت کنید!

در نتیجه، دقت کنید که تصاویر معنی دار در وب سایت خود قرار دهید. هر تصویر یک پیام ناخودآگاه را به مخاطبان شما منتقل می کند، و گاهی اوقات نتیجه با آنچه انتظار دارید متفاوت است. توصیه می کنم به مطالعه دیگری توسط مراکز تحقیقاتی بازاریابی بپردازید: “تصاویر واقعی در مقابل تصاویر کپی: چگونگی دستیابی به نرخ تبدیل 29٪“

۹- پیمایش واضح

شاید یکی از بزرگترین عواملی که بازدیدکنندگان را در وب سایت شما حفظ می کند، داشتن یک سیستم پیمایش Navigation خوب و محکم است که از کلیه استانداردهای جستجو پشتیبانی می کند. اگر مراجعین به وبسایت شما نتوانند آنچه را که جستجو می کنند پیدا کنند، تسلیم شده و سایت شما را ترک می کنند.

عوامل مهم ناوبری یک وب سایت عبارتند از:

  • ساختار پیمایش Navigation اولیه خود را ساده نگه دارید (و در نزدیکی بالای صفحه).
  • پیمایش Navigation را در صفحه اصلی وب سایت خود قرار دهید.
  • از بردکرامب (Breadcrumbs) در هر صفحه استفاده کنید (به جز صفحه اصلی) تا مراجعین از مسیر پیمایش خود آگاه باشند.
  • کادر جستجو را در قسمت بالای وب سایت خود قرار دهید تا بازدید کنندگان بتوانند بر اساس کلمات کلیدی جستجو کنند.
  • گزینه های پیمایش Navigation زیادی را در یک صفحه ارائه نکنید.
  • سعی کنید پیمایش Navigation خود را تا عمق بیش از سه سطح حفظ نکنید.
  • پیوندهایی را به صفحات دیگر در وب سایت خود در کپی صفحه خود وارد کنید، و Anchor text هر لینک را بهینه کنید.
  • قانون کلی برای پیمایش ساده است: نیازی نیست بازدید کنندگان بیش از حد فکر کنند.

۱۰- نقش فلش و انیمیشن در طراحی وب سایت وردپرس

انیمیشن و فلش می تواند توجه افراد را به خود جلب کند، بله، اما از طرفی می تواند افراد را از ماندن در وب سایت شما منصرف کند یا از اول مانع شود تا مردم محتوای وب سایت شما را ببینند. هر مرورگر تلفن همراه یا وب بدون نسخه به روز شده Adobe Flash Player نمی تواند محتوای فلش را اجرا کند، آیفون ها یا تبلت های اپل نیز همین شرایط را دارند.

برای نمایش انیمیشن های ظریف و تعاملی روی اکثر پلتفرم ها، بهترین اقدام شما این است که در HTML5 توسعه دهید. اما انیمیشن را در حداقل ممکن و فقط در صورت لزوم استفاده کنید، زیرا بسیاری از مردم نمی خواهند صدا و انیمیشن های غیر منتظره برایشان ایجاد اذیت و زحمت بکند.

برای به دست آوردن ترافیک قابل توجه،طراحی وب سایت وردپرس شما باید ریسپانسیو باشد، به این معنی که در چندین مرورگر و دستگاه سازگار و قابل مشاهده باشد. مردم از این مشکل در عذاب هستند.

۱۱- ریسپانسیو و در دسترس بودن

مردم از اینترنت گوشی و تبلت بیش از گذشته استفاده می کنند، لذا برای اطمینان از بازدید آنها، امکانی ایجاد کنید که هر کسی فارغ از پلتفرم و مرورگری که از آن استفاده می کند بتواند وب سایت شما را ببینید.

عامل قابل توجه دیگر زمان بارگذاری سریع است. 40 درصد مردم صفحاتی که زمان بارگذاری آنها بیش از 3 ثانیه طول بکشد را ترک میکنند. کاری نکنیدکه مخاطب شما پیش از اینکه شانسی برای دیدن وب سایت شما پیدا کند مجبور به ترک آن باشد!

فصل چهارم

محتوای وب سایت

و طراحی وب سایت وردپرس محتوای سایت

محتوا یکی از مهم ترین جنبه های هرطراحی وب سایت وردپرس است. این همان چیزی است که موتورهای جست و جو و مردم به دنبال آن هستند. این چیزی است که بازدیدکنندگان را به سمت وب سایت شما سوق می دهد و علاقه مندان را به مشتریان بالقوه تبدیل می کند.

۱۲- پیام رسانی شفاف و مختصر در سر صفحه ها (HEADERS) و بدنه محتوا

چهار سؤال اساسی وجود دارد که باید در مورد محتوای وب سایت در هنگام طراحی وب سایت وردپرس باید از خود بپرسید.

  • آیا مردم می دانند که من در عرض چند ثانیه چه کاری انجام می دهم؟
  • آیا آنها خواهند فهمید که در کدام صفحه قرار دارند و آن صفحه در مورد چیست؟
  • آیا آنها می دانند کار بعدی که باید انجام دهند چیست؟
  • چرا آنها به جای وب سایت دیگری باید از این وب سایت بخرند/عضو شوند/دانلود کنند؟

در حالت ایده آل، شما می خواهید بازدید کنندگان شما پاسخ این سؤالات را بدانند. باید به راحتی مشخص شود که وب سایت شما در مورد چیست، چه کارهایی می توانند در آنجا انجام دهند و چرا باید اقدام کنند.

  • چند ایده برای عنوان و زیر عنوان برای مهمترین صفحات خود ایجاد کنید. برای مصاف با سوال شماره ۴ (چرا من باید از شما خرید کنم؟) از یک گزاره ارزشمند استفاده کنید و از کلیشه های عمومی، اصطلاحات ذهن پر کن و صحبت های شرکتی دوری کنید.
  • حتما از دعوت به اقدام مخاطب (calls-to-action) و قدم های بعدی اطمینان حاصل کنید. لینک ها را در قسمت اصلی متن، و لینک های اقدام های بعدی را در انتهای متن و دعوت به اقدام مخاطب (calls-to-action) را هر کجا که مناسب بود قرار دهید.
  • متن ایجاد شده خود را امتحان کنید. برای تعیین دقیق تیترهای سورپرایزکننده، از تست A/B استفاده کنید تا مشخص کنید که کدام تغییرات بیشترین تبدیل را به همراه دارد. می توانید از ابزاری مانند ابزارهای تست A/B HubSpot، آزمایش های محتوای Google Analytics یا سرویس هایی مانند Five Second Test استفاده کنید.

۱۳- ارزش ذهنی

همه افرادی که اولین بار به وب سایت شما سر می زنند آماده خرید نیستند. و مردم فقط برای ترغیب به فروش به آنجا نمی آیند. به یاد بیاورید، تمام محتوا نباید فقط در مورد شما باشد. چه چیزی باید در آنجا وجود داشته باشد؟

  • محتوایی بیش از محصول را ارائه دهید. کتابهای الکترونیکی، مقالات بی طرف، فیلم ها و سایر فرم های آموزشی ارائه دهید. این امر چشم اندازهایی را از طریق قیف بازاریابی و فروش شما پرورش می دهد تا زمانی که آنها آماده خرید باشند.
  • در محتوای خاص محصول، طوری بنویسید که انگار مستقیم با مخاطبان خود صحبت می کنید. از کلماتی مانند “شما” و “ما” استفاده کنید. شفاف باشید. وجهه انسانی داشته باشید. به زبان خودشان با آنها صحبت کنید.
  • محتوای محصول خود را طوری بنویسید که گویی در حل مشکلات به آنها کمک می کنید. از صحبت هایی مثل “ما بهترین هستیم” خودداری کنید و در عوض از “اینگونه به شما کمک می کنیم …” استفاده کنید.

۱۴- محتوای با کیفیت

همه می دانند داشتن مطالب زیاد چیز خوبی است اما در روزهایی که موتورهای جست و جو باهوش تر می شوند و خریداران گزیده تر عمل می کنند، محتوای با کیفیت واقعا پادشاهی می کند. محتوای با کیفیت یک الزام برای هر وب سایت است.

  • ارائه محتوای منحصر به فرد. مردم و موتورهای جستجو به این نوع محتوا علاقه مند هستند.
  • برای انسان ها بنویسید، نه موتورهای جستجو. مردم مانند روبات ها مطالعه نمی کنند.
  • ایجاد ارزش کنید. از طریق محتوایی که به سوالات احتمالی و آتی پاسخ میدهد ایجاد ارزش کنید.
  • هنگامی که از شخص ثالث برای ایجاد محتوا کمک می گیرید تحقیق کنید که محتوا استاندارهای لازم را داشته باشد.
  • محتوا را به روز نگه دارید. خبرهایی که دو سال است در صفحه اصلی شما جا خشک کرده اند، تأثیر زیادی نخواهد گذاشت. موتورهای جستجو نیز علاقه ای به مطالب قدیمی ندارند.
  • مخاطبان خود را بشناسید. ارائه مطالب ویژه خریداران شما باعث می شود که آنها به جای رقبا به سمت شما بیایند.
  • در موارد لزوم شواهد و مستندات را درج کنید. اگر واقعیت ها، اعداد، جوایز، توصیفات و غیره را بیان می کنید، سعی کنید آن را با ذکر منبع پشتیبانی کنید و در جایی که اعتبار نیاز است به آنها اعتبار ببخشید.
  • موضوع خود را به خوبی بشناسید. شما احتمالاً از یک مکانیک خودرو نمی خواهید که در مورد جراحی مغز بنویسد. دقت به کیفیت کمک می کند.

۱۵- (خلا) اصطلاحات شرکتی

یک وب سایت تجاری باید حرفه ای باشد، اما باید از حرف های نامفهوم و بی ربط مرتبط با کسب و کار دوری کنید. اما منظور از نامفهوم و بی ربط چیست؟

این اصطلاحات کسب و کار است که بیش از حد مورد استفاده و سوءاستفاده قرار گرفته و آن را بی معنی جلوه می دهد. این بدان معنای تاکید بیش از حد روی یک موضوع خاص است که منجر به خستگی و فرار مخاطب می شود. بنابراین از چه کلماتی باید اجتناب کنید؟

تا جاییکه می توانید از این کلمات در وب سایت و سایر موارد خودداری کنید:

  • نسل بعدی
  • قابل انعطاف
  • قدرتمند
  • مقیاس پذیر
  • استفاده آسان
  • پیشرفته
  • پیشگامانه
  • بهترین نوع
  • ماموریت حساس

با این کلمات به دیگران آزار می رسانید.

۱۶- (عدم استفاده از) ترفند و گول زدن

سالهاست که تبلیغات ما را با عناوین جذاب و خلاقانه فریب می دهد تا توجه ما را جلب کند. مصرف کنندگان از روش های فریبکارانه تبلیغات، کلیشه ها و روش های ترغیب کردن پنهانی خسته شده اند و باهوش تر شده و رشد کرده اند. مصرف کنندگان می دانند چه زمانی به آنها دروغ گفته می شود، یا در حال فریب آنها هستند.

۱۷- ایجاد وبلاگ

وبلاگ نویسی بدون شک یکی از مهمترین دارایی های هر استراتژی بازاریابی درونگرا و یک مکمل کامل برای وب سایت شما است.

در ادامه دلایلی وجود دارد که شما واقعاً به وبلاگ احتیاج دارید:

  • محتوای جدیدتری را در وب سایت شما ایجاد می کند که برای سئو بسیار عالی است.
  • به جایگاه شما به عنوان یک فرد صاحب تفکر و نظر در آن صنعت کمک می کند.
  • به ایجاد ترافیک و مشتری بالقوه بیشتر و ارجاع آنها به وب سایت شما کمک می کند.
  • یک کانال عالی برای مکالمه و ارتباط با مخاطبان و مشتریان شماست.
  • این یک راهکار عالی برای بدست آوردن لینک های درونگرا ارزشمند است!

اگر هنوز به شواهد بیشتری برای وبلاگ نویسی نیاز دارید، HubSpot تحقیقات زیادی در مورد این موضوع دارد، به طور خاص:

  • شرکت هایی که وبلاگ دارند 55٪ بازدید کننده بیشتری دارند.
  • شرکت هایی که وبلاگ دارند 126٪ بیشتر از شرکت هایی که این کار را انجام نمی دهند، مشتری بالقوه ایجاد می کنند.

وبلاگ نویسی آنقدرها که فکر می کنید دشوار نیست. ابزارهای وبلاگ نویسی زیادی وجود دارد که می توانید برای شروع کار از آنها استفاده کنید. توصیه میکنم مطلب 100 آمار، نمودار و گراف برای بازاریابی درونگرا را برای آمار جالب توجه وبلاگ نویسی مطالعه کنید.

۱۸- اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

اگر گزینه لایک، توئیت، یا به اشتراک گذاری صفحه، محصول یا پست وبلاگ در وب سایت شما وجود داشته باشد، افراد به احتمال زیاد آن مطالب را با دوستان و نردیکان خود در شبکه های اجتماعی مورد علاقه خود به اشتراک می گذارند. هرچه محتوای وب سایت شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود، احتمالاً ترافیک بیشتری به دست خواهید آورد. به اشتراک گذاری مطالب و منابع خود را برای افراد آسان کنید.

  • ویجت یا افزونه به اشتراک گذاری را به صفحاتی از وب سایت خود که مطالب قابل به اشتراک دارند اضافه کنید. نصب ابزارهایی مانند AddThis یا ShareThis آسان است و ردیابی تحلیلی نیز در اختیار شما قرار می دهند.
  • اگر در بستر وبلاگ نویسی مانند WordPress قرار دارید، از افزونه ای استفاده کنید تا افراد بتوانند مقالات شما را به اشتراک بگذارند و به طور خودکار محتوای شما را در شبکه های اجتماعی مانند Twitter، LinkedIn و Facebook به اشتراک بگذارند.

۱۹- انواع مختلفی از محتوا

محتوا چیزی بیش از کلمات نوشته شده است. محتوا و تصاویر سمعی و بصری اشکال عالی دیگر محتوا هستند که می توانند یک وب سایت سنگین پر از متن را به چیزی تبدیل کنند که سر زدن به آن یک اولویت برای گروه های مختلف مخاطبین باشد.

  • محتوا میتواند به صورت های مختلفی زیر باشد:
  • تصاویر (از جمله اینفوگرافیک)
  • ویدئو
  • صوت
  • ابزارهای آنلاین
  • بازی ها

سعی کنید از اشکال مختلف محتوا استفاده کنید. این کمک خواهد کرد که یک تجربه غنی از محتوا ایجاد کنید.

۲۰- مطالعه موردی، بررسی و سفارش و توصیه

مهم نیست چه چیزی می فروشید، خریداران بالقوه دوست دارند تأیید اینکه شما سایر مشتریان را خوشحال کرده اید، ببینند. بررسی و سفارش و توصیه مشتریان، و مطالعات موردی ابزارهای قدرتمندی برای انتقال مشتریان بالقوه و نزدیک تر کردن آنها به مرحله خرید نهایی هستند.

  • داستان های معتبری در مورد مشتری تهیه کنید و این موارد را پشت فرم مخفی نکنید!
  • سفارش و توصیه واقعی، کوتاه و قدرتمند را در وب سایت خود قرار دهید.

نکاتی برای به حداکثر رساندن سفارش و توصیه ها:

  • اسامی و عناوین واقعی را درج کنید و از تصاویر شخص به همراه سفارش و توصیه آنها برای افزودن اعتبار و صحت استفاده کنید.
  • به جای قرار دادن سفارش و توصیه به صورت تصادفی در هر صفحه، آنها را در کاربردی ترین صفحات قرار دهید. به عنوان مثال، اگر شما یک مورد برای سیاست بازگشت مناسب خود دارید، آن را در صفحه سبد خرید یا صفحه قیمت گذاری قرار دهید.
  • هر چقدر شواهد بیشتری داشته باشید بهتر است. جمع آوری مطالعات موردی و بررسی و سفارش را بخشی از استراتژی خود قرار دهید.
  • از دیگر وب سایت های آنلاین که بررسی هایی را ارائه می دهند، مانند Yelp (برای مشاغل محلی) یا دایرکتوریهای خاص در صنعت خود استفاده کنید.

فصل پنجم

بایدهایی برای افزایش فروش از طریق وب سایت

طراحی وب سایت وردپرس

اکنون که می دانید ایجاد ترافیک و جذب بازدید کنندگان با مطالب عالی چقدر ضروری است، قدم بعدی این است که بازدید کنندگان خود را از یک علاقه مند به خرید(Prospect) به یک مشتری بالقوه (Lead) تبدیل کنید. شما نمی خواهید آنها را بدون ارائه مقداری اطلاعات ترک کنید یا فرصت پرورش آنها تا زمانی که آماده خرید هستند از دست بدهید. در اینجا برخی موارد ضروری برای افزایش تبدیل وب سایت شما آورده شده است.

۲۱- دعوت به اقدام موثر

یک Call to Action موثر (CTA) بازدید کننده را به سمت انجام اقدامات مورد نظر سوق می دهد. CTAها معمولا در بالای صفحه یا در یک جای مشخص حفظ می شوند تا بازدیدکنندگان بدانند مرحله بعدی به کجا باید بروند. CTAها عناصر کلیدی برای ایجاد سرنخ تجاری هستند، اما باید به صورت صحیحی به کار گرفته شوند تا ترافیک را به لید تبدیل کنند.

  • آنها را از سایر عناصر موجود در صفحه بزرگتر و برجسته تر جلوه دهید، اما بیش از حد از آن استفاده نکنید.
  • به رنگ های CTA توجه کنید، خواه یک پیوند، دکمه یا تصویر باشد. آنها را به اندازه ای خوب جلوه دهید که مردم راغب به کلیک روی آنها باشند.
  • CTA هایی ارائه دهید که دارای ارزش باشند، مانند راهنماها، مقالات، برآوردها و غیره. “تماس با ما” بدترین شکل CTA است. به این گزینه به عنوان تنها گزینه تبدیل خود اعتماد نکنید.
  • CTA را قابل کلیک جلوه دهید. می توانید این کار را با ساختن یک دکمه یا اضافه کردن یک اثر افکت خاص به یک المان انجام دهید.
  • در مورد آنچه که پیشنهاد می شود، شفاف باشید و از زبان ساده استفاده کنید. کوتاه و گزیده بهتر از طولانی و بی ربط صحبت کردن است.
  • در صورت امکان آزمایش کنید. رنگ های مختلف (مانند دکمه های قرمز در مقابل سبز)، زبان و محل را امتحان کنید تا ببینید کدام یک از CTA ها کلیک بیشتری به دست می آورند و منجر به ایجاد لید (lead) بیشتر می شوند.

پس در هنگام طراحی وب سایت وردپرس به محل قرارگیری CTA ها توجه کنید. برای نمونه های خوب در مورد دعوت به اقدام، این101 مثال را بررسی کنید، این الگوهای CTA را بگیرید، یا در مورد نوشتن و طراحی CTA های مؤثر این راهنما را بررسی کنید.

۲۲- جانمایی CTA تست شده

حالا شما CTA دارید، اما افراد چگونه آنها را پیدا خواهند کرد؟ طبعا می خواهید فکر کنید کجا CTAهای خود را قرار خواهید داد. نمی خواهید CTA را در همه جا رها کنید. این امر باعث می شود افراد با دادن گزینه های بسیار زیاد، احتمالاً در زمان نامناسب، سردرگم شوند.
این را در نظر داشته باشید:

  • پیشنهادات سرقیف و وسط قیف خود را بخش بندی کنید. پیشنهادات نوع سرقیف (مقالات، دانلودها) را در صفحات رتبه بالا قرار دهید. پیشنهادات وسط قیف (درخواست قیمت، آزمایش، قیمت گذاری) را اضافه کنید زیرا prospect در حال عمیق تر شدن وکسب اطلاعات بیشتری درباره پیشنهاد شما هستند.
  • CTA ها را هم در نیمه بالا و هم در نیمه پایین صغحه قرار دهید. نیمه بالا بیشترین بازدید را دارد. با این حال، هنوز بخش های دیگری از صفحه همچون پایین صفحه و میان متن اصلی وجود دارد تا بتوانید CTA های خود را قرار دهید.
  • برخی از مطالعات نشان می دهند که قرار دادن CTA ها در سمت راست صفحه عملکرد بهتری به دنبال دارد، اما آزمودن این کار در نهایت مشخص می کند که چه چیزی برای طراحی وب سایت وردپرس شما بهتر است.
  • از صفحات تشکر برای CTA های اضافی استفاده کنید. بسیاری از اوقات بخشهای زیادی برای ارائه دانلود و CTA بیشتر بدون نیاز به تکمیل فرم دیگری وجود دارد.
  • تست، تست، تست! گاهی اوقات آنچه پیش بینی می کنید بهترین عملکرد خواهد بود، اتفاق نمی افتد. مکان های مختلف را آزمایش کنید تا بدانید کدام یک برای طراحی وب سایت وردپرس شما بهترین عملکرد را دارد.

۲۳- صفحات فرود

CTA های شما باید به صورت ایده آل به صفحات فرود Landing Page متصل باشند. صفحات فرود برای تبدیل بازدید کنندگان به سرنخ تجاری (lead) از طریق تکمیل یک معامله یا جمع آوری اطلاعات مخاطب از آنها به کار می رود.
صفحات فرود بازدیدکنندگان شما را بدون حواس پرتی از هر چیز دیگری در وب سایت به سمت یک پیشنهاد خاص هدایت می کنند، و شامل این موارد هستند:

  • یک عنوان و زیر عنوان (اختیاری)
  • شرح مختصری از پیشنهاد یا CTA
  • حداقل یک تصویر پشتیبان
  • عناصر پشتیبان (اختیاری) مانند بررسی
  • و سفارش یا نشان های امنیتی
  • و از همه مهمتر، یک فرم برای گرفتن اطلاعات تماس

برای یافتن بهترین روش های طراحی وب سایت وردپرس ادامه مقاله را دنبال کنید.

  • فقط آنچه را برای به حداقل رساندن حواس پرتی ها لازم است، لحاظ کنید.
  • پیمایش Navigation اصلی در طراحی وب سایت وردپرس را از صفحه فرود حذف کنید تا بازدید کنندگان بتوانند بر روی تکمیل فرم تمرکز کنند و به جستجو در وب سایت شما ادامه ندهند.
  • آنچه را که پیشنهاد می دهید بسیار واضح بیان و آن را غیر قابل مقاومت کنید.
  • اطمینان حاصل می کند که محتوای صفحه فرود شما با دعوت به اقدام شما مطابقت دارد. اگر قطع ارتباط در پیام دهی شما وجود داشته باشد، بازدید کنندگان دکمه بازگشت را خواهند زد.
  • اصطکاک را کاهش دهید. باعث نشوید بازدید کنندگان بیش از حد فکر کنند یا کارهای زیادی انجام دهند (یعنی مطالعه و خواندن بیش از حد).
  • از فرم صحیح استفاده کنید و فقط اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کنید (برای جزئیات بیشتر به بخش بعدی مربوط به فرم ها مراجعه کنید).

۲۴- فرم ها

فرم ها به افراد امکان می دهند تا ثبت نام کنند، مشترک شوند یا یک مورد پیشنهادی را دانلود کنند. در مورد اینکه فرم شما باید شامل چند قسمت باشد، پاسخ سحرآمیز وجود ندارد اما یک قاعده کلی این است که فقط اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کنید.

هر چه فیلدهای فرم کمتر باشد، بازدیدکنندگان بیشتری تبدیل می شوند، زیرا فرم های طولانی تر بازدارنده به نظر می رسند. از طرف دیگر، هر چه فیلد بیشتری لازم باشد، اطلاعات تماس بهتری خواهید یافت. مطمئناً تنها راه اطمینان آزمایش است.

چند توصیه برای فرم های صفحه فرود:

  • فقط اطلاعات مورد نیاز خود یا تیم فروش خود را بخواهید.
  • از درخواست اطلاعات حساسی که شرکت ها یا مصرف کنندگان ممکن است مایل به افشای آن نباشند، خودداری کنید.
  • ارزش پیشنهاد را در نظر بگیرید. هرچه یک پیشنهاد با ارزش تر درک شود، می توانید در عوض اطلاعات بیشتری را از آنها بخواهید. اگر این پیشنهاد عضویت در خبرنامه است، فقط آدرس ایمیل (و حداکثر نام وی را) بخواهید.
  • اضطراب را کاهش دهید. مردم این روزها به خصوص به دلیل افزایش اسپم در برابر ارائه اطلاعات خود مقاومت بیشتری نشان می دهند. یک پیام خصوصی (یا پیوندی به خط مشی رازداری خود) اضافه کنید که نشان می دهد ایمیل آنها به اشتراک گذاشته یا فروخته نمی شود.
  • از کلمه “SUBMIT – ارسال – ثبت” در دکمه های فرم استفاده نکنید! هیچ کس نمی خواهد چیزی ارائه کند. در عوض، “دانلود گزارش”، “دریافت کتاب الکترونیکی رایگان”، یا “عضویت در خبرنامه ما” را امتحان کنید.
  • اگر پیشنهادات قابل دانلود را به عنوان CTA تبلیغ می کنید، فوراً درخواست را انجام دهید. به عنوان مثال، اگر فرم شما برای دانلود یک گزارش است، پیوندی را برای دانلود آن گزارش در همان صفحه بعد از تشکر قرار دهید. راهکار دیگر ارسال یک ایمیل خودکار حاوی لینک مرتبط با پیشنهاد است، اما پیشنهاد شده که بلافاصله پس از ارسال فرم، این ایمیل فرستاده شود تا افراد مجبور نشوند برای مطلب ارسالی شما وارد ایمیل شوند.

۲۵- گزینه ای برای ارسال از طریق ایمیل

همه CTA ها نیازی به هدایت مردم به کتاب های الکترونیکی، فروش یا سایر پیشنهادات مهم ندارند. می توانید افراد را به عضویت در محتوای خود هدایت کنید.

چه یک خبرنامه الکترونیکی و چه وبلاگ داشته باشید، اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما بازدید کنندگان را ترغیب به عضویت در آن می کند. خبرنامه یا لیست های ایمیل راهی مناسب برای جمع آوری آدرس های ایمیل می باشد، بنابراین می توانید با گذشت زمان prospect هایی را پرورش دهید که تبدیل به lead شوند. فقط مطمئن شوید که فرم اشتراک شما برای افراد آسان است.

فصل ششم

جمع بندی

طراحی سایت

وب سایت شما جایی است که آموزش، ارتباط و تبدیل در آن صورت می گیرد. وقتی خریداران بالقوه برای جستجو به سایت می آیند، باید آنجا باشید. یک وب سایت تجاری ممکن است مهمترین عامل در استراتژی بازاریابی درونگرای شما باشد، اما موضوع بیش از داشتن یک وب سایت است و شامل ادغام سئو، رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسی، محتوا، CTA و صفحات فرود است که باعث ایجاد ترافیک، لیدها و فروش می شود.

این دستورالعمل ها را دنبال کنید و به زودی یک وب سایت عالی خواهید داشت که برای کسب و کار شما فروش و درآمد ایجاد می کند. اما در اینجا متوقف نشوید. یک وب سایت هرگز رشد را متوقف نمی کند. یادگیری، آزمایش و افزایش سرعت را ادامه دهید.

در صورتی که این مقاله برایتان مفید بود می توانید نسخه کامل و الکترونیک آنرا در ایمیل خود بصورت رایگان دریافت کنید. لطفا در کادر زیر ایمیل خود را وارد کنید.

پادکست

می توانید تمامی مطالب بالا را از طریق پادکست های ما بشنوید

پادکست طراحی وب سایت

پادکست راهنمای کامل طراحی وب سایت برای مدیران قسمت ششم

تا اینجای کار شما وب سایت خود را آماده نموده و آنرا اجرایی نموده اید. حال چنانچه به این موضوع (نکات مهم در طراحی وب سایت) تمایل دارید که بدانید
بیشتر بخوانید
پادکست طراحی وب سایت

پادکست راهنمای کامل طراحی وب سایت برای مدیران قسمت ششم

تا اینجای کار شما وب سایت خود را آماده نموده و آنرا اجرایی نموده اید. حال چنانچه به این موضوع (نکات مهم در طراحی وب سایت) تمایل دارید که بدانید
بیشتر بخوانید

پادکست راهنمای کامل طراحی وب سایت برای مدیران قسمت پنجم

طراحی سایت دارای همان اصولی است که طراحی یک پوستر و یا صفحه اول دارد که در این پادکست طراحی سایت به آن میپردازیم. سازماندهی صفحه بطوریکه تعادل خوبی میان
بیشتر بخوانید
راهنمای کامل طراحی وبسایت وردپرس برای مدیران

پادکست راهنمای کامل طراحی وب سایت برای مدیران قسمت چهارم

راهنمای کامل طراحی وب سایت را مطالعه کنید. طراحی سایت شما را به مبحث برندینگ و برندسازی هدایت می کند. برخی برندها تنها از طریق وب سایت ارائه می شوند
بیشتر بخوانید

پادکست راهنمای کامل طراحی وب سایت برای مدیران قسمت سوم

پادکست طراح وب سایت را دنبال کنید. در مبحث محتویات طراحی سایت به مطالب و آنچه در وب سایت نمایش داده می شود پرداخته می شود. در واقع وقتی نقشه
بیشتر بخوانید
پادکست طراحی وب سایت

پادکست راهنمای کامل طراحی وب سایت برای مدیران قسمت دوم

podcast طراحی وبسایت را دنبال کنید. در طراحی سایت در نظر داشتن این نکته مهم است که طراحی سایت برای چه مخاطبانی صورت می پذیرد. از خودتان این سوال را
بیشتر بخوانید

سوالات متداول

چرا طراحی وب سایت وردپرس بهترین راهکار برای کسب و کار شما است؟

در هر ثانیه بیش از 74 میلیون وب‌سایت در دنیا در هر نوع و اندازه از وردپرس برای بارگذاری محتوای جدید استفاده می‌کنند. آیا می‌دانید که 26% از کل وب‌سایت‌های اینترنتی موجود در دنیا تحت قدرت و پشتیبانی وردپرس فعالیت کرده و راه اندازی شده اند.

نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

نماد الکترونیکی یک لگو است از طرف مرکزتوسعه تجارت الکترونیکی که صلاحیت و هویت فروشگاه اینترنتی شما را تأیید می‌کند. داشتن نماد اعتماد الکترونیکی کمک می‌کند تا مخاطبین فروشگاه اینترنتی به اعتبار سایت اعتماد کنند و راحت‌تر اقدام به خرید نمایند.

ON-PAGE SEO چیست ؟

سئو داخلی (on-Page SEO) عبارت است از بهینه سازی محتوای صفحه وب برای موتورهای جستجو و کاربران. شیوه های رایج سئو داخلی شامل بهینه سازی برچسب های عنوان، محتوا ، پیوندهای داخلی و URL ها می باشد. سئو خارجی با سئو خارجی که عبارت از بهینه سازی برای سیگنال هایی که خارج از سایت شما اتفاق می افتد (به عنوان مثال بک لینک) متفاوت است.

منظور از طراحی وب سایت SEO FRIENDLY چیست؟

جواب موضوع ساده است. طراحی وب سایت SEO Friendly معمولاً نسبت به دیگر وب سایت ها که موتورهای جستجو آنها را نادیده می گیرند، ترافیک بیشتری کسب می کنند. بدون شک شما می خواهید کاربران خود را در اولویت قرار دهید. اما برای به دست آوردن بیشترین بازدید از وب سایت خود، باید سایت خود را با توجه به کاربران و موتورهای جست و جو خود طراحی و توسعه دهید.

چرا تولید سرنخ تجاری مهم است؟

فقط به این دلیل که کسی یک مقاله را از سایت شما دانلود کرده به این معنی نیست که او می خواهد با کارشناس فروش شما صحبت کند. تیم های فروش شما نباید زمان خود را در تماس با فهرستی از سرنخ های غیرواجد شرایط، تلف کنند. به عبارت ساده، تماس سرد در دنیای امروزه فراوانی اطلاعات کارایی ندارد. شما می خواهید تیم فروش شما، معاملات را به سرانجام برساند و زمان را صرف فروش مثبت نماید و وقت خود را صرف تماس با فهرستی از سرنخ های نامناسب نکند.