Skip to content

راهنمای کامل سئو داخلی سایت

یکبار برای همیشه On page SEO
آیا در حال حاضر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید؟ نگران نباشید. لطفا ایمیل خود را وارد کنید تا فایل کامل این مقاله را برای شما ارسال کنم. (از ایمیل شما برای فعالیت های تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.)

فهرست

سئوی داخلی

فصل اول

مبانی سئو داخلی

سئو داخلی

فصل دوم

محتوای خود را برای سئو بهینه کنید

سئو داخلی

فصل سوم

برچسب های عنوان و توضیحات را بهینه کنید

سئو وبسایت

فصل چهارم

محتوای سئو شده بنویسید

cta

فصل پنجم

برای CTR بهینه سازی کنید

تجربه کاربری

فصل ششم

سیگنال های UX سئو داخلی

ساختار وبسایت

فصل هفتم

نکاتی درباره سئو داخلی پیشرفته

فصل اول

مبانی سئو داخلی

سئوی داخلی

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی (on-Page SEO) عبارت است از بهینه سازی محتوای صفحه وب برای موتورهای جستجو و کاربران. شیوه های رایج سئو داخلی شامل بهینه سازی برچسب های عنوان، محتوا ، پیوندهای داخلی و URL ها می باشد.

سئو خارجی با سئو خارجی که عبارت از بهینه سازی برای سیگنال هایی که خارج از سایت شما اتفاق می افتد (به عنوان مثال بک لینک) متفاوت است.

سئوی داخلی

چرا سئو داخلی مهم است؟

آیا سئو داخلی هنوز در سال 2020 ایجاد تفاوت می کند؟ در حقیقت، گزارش خود گوگل با عنوان”چگونگی عملکرد جستجو” اعلام می کند که:

گوگل
کلمات کلیدی

و داده هایی برای پشتیبانی این موضوع وجود دارد.

تجزیه و تحلیل ها از یک میلیون نتایج جستجوی گوگل، همبستگی بالایی بین برچسب های عنوان غنی از کلمات کلیدی و رتبه بندی صفحه اول نشان می دهد.

کلمه کلیدی

و اگر به جستجوی کلمات کلیدی رقابتی بپردازید متوجه خواهید شد که تقریبا همگی صفحه های با رتبه بندی بالا از آن کلمه کلیدی دقیق در برچسب عنوان خود استفاده می کنند.

توضیحات متا

سئو داخلی به معنی جا دادن کلمات کلیدی در HTML صفحه وب نیست. برای کسب رتبه برای محتوا در سال 2020، شما باید محتوای خود را برای:

  • تجربه ی کاربر
  • نرخ پرش Bounce rate
  • هدف از جستجو
  • سرعت بارگیری صفحه
  • نرخ کلیک

بهینه کنید.

در واقع سئو داخلی به بهینه سازی سایت شما و روش هایی در داخل وب سایت خود پیاده می کنید اشاره دارد. با بهینه‌سازی‌های درون صفحه، هدف شما این است که وب‌سایت خود را برای کاربران قابل استفاده‌تر و ارزشمندتر کنید تا رتبه‌بندی یا دیده شدن خود را در نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشید.

فصل دوم

محتوای خود را برای سئو بهینه کنید

سئو داخلی

اکنون که دیدید چرا سئو داخلی هنوز اهمیت دارد، وقت آن است که شروع به بهینه سازی محتوای خود کنید. به طور خاص، در این فصل قصد دارم تا به شما نشان دهم که چگونه می توانید کل صفحه را بر پایه کلمات کلیدی در وب سایت خود بهینه کنید.

بنابراین اگر تا کنون به دنبال این سوال بوده اید که “چگونه می توانم از کلمات کلیدی در صفحه خود استفاده کنم؟” نکات کاربردی این فصل برای شما قابل توجه خواهد بود.

 

۱- در 100 کلمه اول خود از کلمه کلیدی هدف خود استفاده کنید.

این ترفند یک روش ابتدایی است که هنوز هم در زمینه سئوی داخلی کاربرد دارد. تنها کاری که باید انجام دهید اینست که یکبار در 100-150 کلمه اول مقاله از کلید واژه اصلی خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، در مقاله خودم که در خصوص کلمه کلیدی “طراحی وب سایت وردپرس” بهینه شده بود، من آن کلمه کلیدی را فورا در ابتدای متن استفاده کردم.

 

چرا این موضوع مهم است؟ گوگل با دیدن عباراتی که زودتر در صفحه شما ظاهر می شوند امتیاز بیشتری به صفحه شما می دهد.

کلمه کلیدی

واضح است. تصور کنید یک مقاله در مورد طراحی وب سایت منتشر کرده اید. اگر مقاله شما واقعاً در مورد طراحی وب سایت بود، منطقی است که از اصطلاح “طراحی وب سایت” در انتهای متن استفاده کنید؟ البته که نه.

به همین دلیل می خواهید کلمه کلیدی خود را در جایی در 100 کلمه اول یا همان حدود استفاده کنید. این یکی از آن موارد کوچک است که به گوگل کمک می کند تا صفحه شما را درک کند.

 

۲- عنوان وبلاگ خود را در یک برچسب H1 بپیچید.

برچسب H1 مانند برچسب عنوان کوچک است. در حقیقت، گوگل اظهار داشته است که استفاده از برچسب H1 “به گوگل کمک می کند تا ساختار صفحه را درک کند”.

تگ H2

اکثر پلتفرم ها (مانند وردپرس) به طور خودکار برچسب H1 را به عنوان پست وبلاگ شما اضافه می کنند. اگر اینگونه باشد، شما همه تنظیمات را رعایت کرده اید. اما همیشه اینطور نیست. شما باید کد سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید عنوان شما در یک H1 پیچیده شده و اینکه کلمه کلیدی شما درون آن برچسب H1 است.

 

۳- زیرعنوان ها را در برچسب های H2 جا دهید.

کلمه کلیدی مورد نظر خود را حداقل در یک زیر عنوان به کار ببرید. و آن زیر عنوان را در  برچسب H2 جا دهید. آیا برچسب H2 باعث شکست سئو داخلی یا موفقیت آن خواهد شد؟

نه. اما نمیتواند صدمه ای وارد کند. اما تجربه من نشان داده که جا دادن کلمه کلیدی مورد نظر در برچسب H2 می تواند باعث کمک به سئو شود.

 

۴- تکرار کلمات کلیدی

میزان تکرار کلمات کلیدی دقیقا همان چیزی است که فکر می کنید: کلمه کلیدی مورد نظر شما چند بار در محتوای شما مشاهده می شود. گوگل ممکن است انکار کند که استفاده چندباره از کلمه کلیدی مشابه مفید است. اما جوانب مثبت سئو به همراه تجربیات واقعی به شما خواهند گفت که این روش قطعاً اثر گذار است.

تکرار کلمه کلیدی

چقدر می توانند اطمینان داشته باشند که صفحه فوق در مورد آن کلید واژه است؟ نه خیلی. از طرف دیگر، اگر صفحه ای 10 بار کلمه کلیدی را ذکر کند، گوگل می تواند نسبت به موضوع آن صفحه اطمینان بیشتری داشته باشد.

 
کلمات کلیدی

این موضوع مربوط به پر کردن متن از کلمه کلیدی یا موارد مشابه آن نیست.

فقط کافی است چندین بار کلمه کلیدی هدف خود را در متن به کار ببرید تا گوگل تأیید کند که صفحه شما واقعاً درباره آن موضوع است. به عنوان مثال، یکی از پستهای ما برای کلمه کلیدی “فضای اداری” در 3 صفحه برتر گوگل قرار دارد.

 

فکر می کنید چند بار از عبارت دقیق “فضای اداری” در آن پست 3200 کلمه ای استفاده کرده ام؟ ۱۰ بار

بنابراین، نیازی به تکرار بیش از حد و هیجانی نیست. تا زمانی که از با تکرار مناسب از کلمه کلیدی خود استفاده کنید، عملکرد شما خوب خواهد بود.

 

۵- از لینک های خارجی استفاده کنید

پیوندهای خارجی به صفحات مرتبط به گوگل کمک می کند تا موضوع صفحه شما را تشخیص دهد. همچنین به گوگل نشان می دهد که صفحه شما کانونی از اطلاعات با کیفیت است. و این موضوع فقط یک نظریه نیست. افراد حاضر در Reboot Online یک آزمایش را انجام دادند تا ببینند لینک های خارجی به بهبود رتبه بندی کمک می کند یا خیر.

آنها 10 وب سایت جدید ایجاد کردند. نیمی از وب سایت ها به سایت های دارای مجوز (مانند دانشگاه آکسفورد) لینک داده شدند. نیمه دیگر هیچ پیوند خارجی نداشت.

لینک های خارجی

۶- URL های خود را برای سئو بهینه کنید

ساختار URL شما بخشی از سئو داخلی است. بله، گوگل اخیراً شروع به استفاده از نسخه های عجیب URL در نتایج جستجو کرده است. url بهینه به این معنی نیست که  فقط باید کلید واژه شما را داشته باشد. خیلی خوب است که یک یا دو کلمه اضافی را به URL خود اضافه کنید.

فصل سوم

برچسب های عنوان و توضیحات را بهینه سازی کنید

سئو داخلی

در این فصل یاد می گیرید که چگونه عنوان و توضیحات متا را برای سئو بهینه کنید. بر اساس مطالب منتشر شده از گوگل، هنوز برچسب های عنوان به شما در رتبه بندی “خیلی کمک می کنند”. بنابراین آنها ارزش بهینه سازی دارند.

و این داستان مشابه با توضیحات شماست. گوگل ممکن است از توضیحات شما برای درک مطالب موجود در صفحه شما استفاده نکند، اما جستجوکننده ها از آن استفاده می کنند تا بفهمد روی کدام نتیجه باید کلیک کنند. بنابراین اگر می خواهید برچسب ها و توضیحات عنوان سازگار با سئو ایجاد کنید، این فصل برای شما مناسب است.

۷- برچسب عنوان خود در بالای صفحه به کار ببرید.

به نظر من، برچسب عنوان شما مهمترین عامل برای سئو داخلی است. دلیل این موضوع این است که برچسب عنوان شما به موتورهای جستجو یک نمای کلی از اینکه صفحه شما در چه موردی است ارائه می دهد. بنا به تجربه من هر قدر کلمه کلیدی به شروع برچسب عنوان نزدیکتر باشد، وزن بیشتری در نتایج گوگل ایجاد می کند.

تگ تیتر

کلمه کلیدی شما لزوماً نباید در ابتدای عنوان شما باشد. همیشه معنی ندارد که چنین کاری انجام دهیم. اما هر قدر نزدیک تر باشد بهتر است.

در اینجا مثالی از لیست بلند من از ابزارهای سئو (SEO tools) آورده شده است.

 

۸- از اصلاح کننده های برچسب استفاده کنید.

استفاده از اصلاح کننده هایی مانند “بهترین”، “راهنما”، ” چک لیست”، “سریع” و “بررسی” می تواند به شما در رتبه بندی نسخه های دم بلند کلمه کلیدی هدف کمک کند. به عنوان مثال، راهنمای ما برای یادگیری سئو شامل اصلاح کننده های “جدید” و “راهنما” است.

 

به این ترتیب، می توانیم برای نسخه های بلندتر “اموزش سئو” مانند “آموزش سئو مبتدی” کسب رتبه کنیم. شما حتی می توانید استراتژیک تر از این باشید. من اصلاح کننده برچسب عنوان “مبتدی” را در این لیست از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی اضافه کردم.

 

بنابراین هنگامی که افراد از عباراتی مانند “سئو برای افراد مبتدی” استفاده می کنند صفحه من نشان داده می شود. پس این ترفند کارگر است.

 

۹- از توضیحات متا منحصر به فرد و غنی از کلمات کلیدی استفاده کنید.

راهنمای شروع بهینه سازی موتور جستجوگر گوگل (Google’s Search Engine Optimization Starter Guide) اظهار می کند:

 

و گوگل اخیراً توصیه کرده است که توضیحات متا خود را بنویسید.

گوگل

(حتی با وجود اینکه گوگل از طریق اسنیپت خود بتواند آن را آنها را نادیده بگیرد). به این دلیل که توضیحات متای خوب به برجسته شدن شما در نتایج جستجو کمک می کند، که می تواند CTR ارگانیک شما را تقویت کند.

توضیحات متا

اینجا یک مثال برای توضیح آورده ام که در آن از متا استفاده کرده ام و به شما توصیه می کنم.

کلمه کلیدی

همچنین باید یکبار کلمه کلیدی خود را در توضیحات خود به کار ببرید. چرا؟

زیرا گوگل عباراتی را که مطابق با عبارت مورد جستجوی شخص باشد را برجسته و پر اهمیت می بیند.

باز هم، این می تواند یک تکان کوچک CTR خوب به شما بدهد.

فصل چهارم

محتوا و متن سازگار با سئو بنویسید

سئو وبسایت

اکنون زمان آن رسیده است که محتوایی را منتشر کنیم که شایسته رتبه 1 باشد. برای اینکه محتوای شما رتبه خوبی در سال 2020 کسب کند، محتوا باید:

  • منحصر بفرد
  • فوق العاده با ارزش
  • برای عبارات مورد جستجو بهینه شده باشد

و در این فصل به شما نشان خواهم داد چگونه اطمینان حاصل کنید که محتوای سئو شده شما تمام این 3 ویژگی را دارد.

۱۰- محتوای منحصر به فرد

وقتی صحبت از عبارت “منحصر به فرد” می کنم، فقط در مورد محتوای تکراری صحبت نمی کنم. منظور من انتشار چیزی است که بازنویسی یا بازسازی از محتوای موجود دیگری نباشد. به عبارت دیگر: محتوایی که چیز جدید و محتوای جدید برای عرضه داشته باشد. این موارد جدید می تواند شامل:

  • نکته یا استراتژی جدید
  • لیست بهتری از منابع تصحیح شده
  • طراحی قوی و UX
  • مطالعه مورد جدید
  • فرایند گام به گام ساده و موثر شده

باشد.

 

۱۱- محتوای ارزشمند

انتشار چیزی که منحصر به فرد است، یک نقطه شروع خوب است. اما کافی نیست.

طبق آمار Hosting Facts، هر روز 4 میلیون پست بلاگ منتشر می شود. بنابراین، برای اینکه محتوای شما از آنها متمایز شود و مورد توجه قرار گیرد، باید فوق با ارزش باشد. در ادامه چند روش وجود دارد که می توانید محتوای سئوی خود را به طرز دیوانه واری ارزشمند کنید:

جزئیات اضافه کنید: تصاویر، اسکرین شات ها و مراحل باعث می شود دیگران محتوای شما را به صورت بهتری درک کنند.

نوشتن واضح: نوشتن متن قوی و رعایت کپی رایت باعث می شود محتوای شما جذاب تر شود.

مطالب به روز شده: استراتژی های جدید برند، مراحل و نمونه های جدید ماندگاری زمانی بیشتری دارند.

نویسندگان خبره: بیشتر مطالب توسط افرادی نوشته شده است که هرگز کاری را که به شما می گویند انجام نداده اند. محتوای شخصی با تجربه دست اول تقریباً همیشه با ارزش تر از چیزی است که توسط یک نویسنده مستقل تصادفی نوشته شده است.

۱۲- محتوایی که هدف کاربر از جستجو را برآورده می سازد.

محتوای منحصر به فرد و با ارزش می تواند شما را به صفحه اول گوگل برساند. اما اگر می خواهید در آنجا بمانید، صفحه شما باید هدف کاربر از جستجو را برآورده سازد. به عبارت دیگر:

صفحه شما باید دقیقاً همان چیزی باشد که یک جستجوگر گوگل می خواهد. در غیر این صورت، احتمالاً صفحه شما در صفحه 3 گوگل به خاک سپرده خواهد شد.

محتوا

این اشتباه است که بخواهیم راه سخت را بیاموزیم.

من به تازگی این پست مقایسه برترین چک کنندگان بک لینک در بازار را (comparison of the top backlink checkers on the market) بررسی کردم.

 

چند روز بعد، تصمیم گرفتم SERP ها را برای آن عبارت بررسی کنم. و به سرعت فهمیدم که 100٪ از نتایج صفحه اول ابزارها(tools) بودند.

ابزارهای سئو

به معنای واقعی کلمه، 10 از 10 نتایج، ابزارهای چک کننده بک لینک (backlink checker tools) بود. در صفحه اول یک پست وبلاگ وجود ندارد. این بدان معناست که احتمال قرار گرفتن این پست در صفحه اول اساساً صفر بود.

 
بک لینک

حالا در صورت یکه شما نسخه بلند این کلمه (best backlink checker) را چک کنید متوجه می شوید قرار گرفتن در صفحه اول برای این کیورد آسان تر و محتمل تر است.

فصل پنجم

بهینه سازی برای CTR

cta

نرخ کلیک ارگانیک به دو دلیل مهم است:

  • نخست، CTR (احتمالاً) یک عامل رتبه بندی گوگل است.
  • دوم، افزایش CTR شما می تواند ترافیک بیشتری به سایت شما وارد کند.

در فصل چهار روش عملی برای بهبود CTR ارگانیک به شما نشان خواهم داد.

 

۱۳- از “برچسب های عنوان سوال” استفاده کنید.

سال گذشته میلیون نتیجه جستجوی گوگل بررسی شد تا مشخص شود چرا بعضی صفحات بیش از دیگر صفحات کلیک می خورند.

 

و یکی از شگفت آور ترین یافته های ما این بود که برچسب های عنوان مبتنی بر سؤال دارای CTR بالاتر از حد متوسط هستند.

سئو داخلی

بنابراین هر زمان که مناسب باشد، توصیه می کنم برچسب های عناوین را که حالت سوالی دارند امتحان کنید. بعنوان مثال، در پست من “چرا طراحی سایت وردپرس بهترین راهکار برای کسب و کار شما است؟” از برچسب عنوان سوال استفاده شده است.

 

این موضوع به این دلیل است که احتمالا هرکسی که “وب سایت وردپرس” را جستجو می کند، می خواهد بداند معنی آن چیست. و برچسب عنوان من به آنها نشان می دهد که سایت من آنچه را که به دنبالش هستند را به آنها می دهد.

 
 

۱۴- توضیحات متا (METAرا فراموش نکنید

من در مورد توصیفات متا در فصل 1 صحبت کردم. به طور خاص، اشاره کردم که شما می خواهید توضیحات شما فوق العاده متقاعد باشد. اما نیازی نیست 100٪ از موارد توضیحات شگفت انگیز بنویسید. فقط باید توضیحات متا کافی باشد. در واقع، ما دریافتیم که صفحات با توضیحات متا تقریباً 6٪ کلیک بیشتر در مقابل صفحات بدون توضیحات متا دارند.

متا

توصیه می کنم روی سایت خود یک ممیزی سئو انجام داده و صفحاتی که توضیحات متا ندارند را پیدا کنید. سپس توضیحات مورد نیاز مربوط به هر صفحه را اضافه کنید.

 

۱۵- از اسکیمای بررسی یا سؤالات متداول(REVIEW OR FAQ SCHEMA) استفاده کنید.

اسکیما(Schema) به طور مستقیم به سئوی شما کمک نمی کند. اما استفاده از انواع خاصی از اسکیما می تواند شما را با Rich Snippets  درگیر کند. و ریچ اسنیپت (Rich Snippets) می تواند به شما در دریافت کلیک های بیشتر کمک کند. دو نوع از بهترین اسکیما برای بدست آوردن ریچ اسنیپت، اسکیمای بررسی(Review Schema):

نقد و بررسی

و اسکیمای پرسش و پاسخ (FAQ Schema) هستند:

اسکما schema

اگر از ابزار Structured Data Testing Tool برای تنظیم اسکیما استفاده کنید میتوانید اطمینان بیشتری داشته باشید.

schema

۱۶- کمی احساسات به برچسبهای عنوان خود اضافه کنید.

مطالعه CTR به ما نشان داد که عناوین عاطفی 7٪ بیشتر نسبت به عناوینی که دارای بعد احساسی قوی نیستند، کلیک می خورند. همچنین دریافتیم که استفاده بیش از حد از کلمات پر بار عاطفی نرخ کلیک را 12 درصد کاهش می دهد. چگونه می توان از این دو مورد نتیجه گیری منطقی داشت؟

خب، مردم تا اندازه ای جذب عناوینی که بارعاطفی با خود دارند می شوند. اگر این موضوع از حد خود خارج شود موضوع اغوا کننده به نظر خواهد رسید.

و روی نتیجه دیگری که کمتر فریبنده به نظر می رسد کلیک خواهند کرد.

توصیه نهایی: برچسب های عنوان را توام با کمی احساسات بنویسید. اما از عباراتی مانند “دیوانه وار” و “قدرتمند” که می تواند عنوان شما را به فریبنده جلوه دهند، خودداری کنید.

سئو داخلی

۱۷- سال جاری را به عنوان و توضیحات اضافه کنید.

در ادامه مثالی از منظور من آورده شده است.

اضافه کردن سال به عنوان و توضیحات شما منجر به اختلال در CTR شما نمی شود. اما بنا به تجربه من، این موضوع کمک می کند … به خصوص برای محتوایی که می تواند خیلی سریع تاریخ گذشته شود.

به عنوان مثال، کسی که به دنبال “فلسفه سنکا(Seneca)” است، نیازی به مطلبی که ماه گذشته منتشر شده ندارد. اما برای یک کلمه کلیدی مانند “بهترین تلفن های هوشمند”، مردم می خواهند مطمئن شوند که آنها در حال خواندن مطلبی هستند که به روز است و اضافه کردن سال به عنوان و توضیحات شما باعث می شود که محتوای شما به روز باشد.

فصل ششم

سیگنالهای UX داخلی

تجربه کاربری

در این فصل به شما نشان خواهم داد که چگونه محتوای خود را برای “سیگنال های UX” بهینه کنید. (به عبارت دیگر، چگونه جستجوگران گوگل با محتوای شما تعامل میکنند). آیا واقعاً گوگل به Dwell Time، Bounce Rate و سایر سیگنال های تعامل کاربر توجه دارد؟ بله.

در واقع، مقاله “جستجو چگونه کار می کند” گوگل می گوید، برای کمک به آنها برای بهترین رتبه بندی در نتایج جستجو، آنها “از داده های تعامل تجمعی و ناشناس استفاده می کنند تا ارزیابی کنند آیا نتایج جستجو با عبارت مورد جستجو مرتبط است یا خیر؟”.

اکنون زمان آن رسیده است که به شما نشان دهیم چگونه مطمئن شوید محتوای شما جستجوگرهای گوگل را در صفحه شما نگه می دارد.

 

۱۸- برای رتبه بهتر در سئو داخلی محتوا را در نیمه بالای صفحه قرار دهید.

وقتی شخصی از طریق گوگل به سایت شما منتقل شود، می خواهد پاسخ خود را سریع بگیرد. به همین دلیل از قرار دادن تصاویر سنگین مانند نمونه پایین در نیمه بالای صفحه اجتناب کنید:

در عوض تیتر و معرفی را ابتدا و وسط قرار دهید.

 

برای روشن شدن موضوع: خوب است که تصویری را در بالای پست خود داشته باشید. اما اگر محتوای شما را به پایین صفحه سوق دهد، این بد است.

 
 

۱۹- محتوای خود را خرد کنید.

در دنیای کامل، بازدید کنندگان هر کلمه ای از صفحه شما را می خوانند. اما ما در یک دنیای عالی زندگی نمی کنیم. به همین دلیل باید محتوای خود را طوری بچینید که برای یک مطالعه سطحی آماده باشد. این موضوعی است که من مدت زمان زیادی را در اینجا در نیلامارکتینگ برای آن سپری کرده ام. من از زیر مجموعه های H2 برای این منظور استفاده می کنم.

 

۲۰- یک انجمن فعال داشته باشید.

داشتن یک انجمن در وبلاگ شما مانند کد تقلب برای Bounce Rate است. چرا؟

یک بخش کامنت با کیفیت بالا مطلبی را در اختیار خوانندگان قرار می دهد تا پس از اتمام خواندن پست اصلی آن را بخوانند. به این دلیل است که نظرات متنی را به پست شما اضافه می کنند.

رویکردها و استراتژیهای جدیدی ایجاد کنید.

و گاهی اوقات، کمی بحث و مشاجره را چاشنی موارد کنید.

این همه مواردی که باعث می شود افراد مجذوب صفحه شما شوند.

فصل هفتم

نکاتی درباره سئوی داخلی پیشرفته

ساختار وبسایت

فصل آخر فعلی، لیستی از برخی از تکنیک های سئوی داخلی مورد علاقه من است. بنابراین هنگامی که عنوان صفحه و برچسب های H1 خود را بهینه کرده اید، در اینجا نکات مفیدی وجود دارد که به شما کمک می کند تا سئوی داخلی خود را به سطح بعدی برسانید. بیایید مستقیماً وارد استراتژی ها شویم.

۲۱- از تصاویر اورجینال استفاده کنید

آیا از تصاویر ذخیره شده و آماده در محتوای خود استفاده می کنید؟ خب، این تصاویر ممکن است به سئوی شما آسیب برساند. به تازگی Shai Aharony تأثیر تصاویر ذخیره شده در رتبه بندی های گوگل را آزمایش کرده است.

شرح موضوع در ادامه آمده است …

اول، شای فقط برای این آزمایش، تعداد زیادی وب سایت های جدید ایجاد کرد. اینها نام های دامنه تازه ای بودند که قبلاً هرگز ثبت نشده بودند.

استراتژی

وی در برخی از سایت ها از تصاویر ذخیره شده استفاده کرد. و تصاویر اصلی روی سایت دیگری بود.

تصاویر

نتایج واضح بود: سایت هایی با تصاویر منحصر به فرد از سایت هایی که از عکس های ذخیره شده استفاده می کردند، پیشی گرفتند.

سئو داخلی

بنابراین اگر از عکسهای ذخیره شده عمومی استفاده می کنید که هزار سایت دیگر نیز از آن استفاده می کنند، ایجاد تصاویر سفارشی و خاص را پیش رو بگیرید. این کاری است که ما در نیلا انجام می دهیم. و حداقل مطابق با این مطالعه اندک، این تصاویر اصلی احتمالاً به ما در رتبه بندی کمک می کنند.

 
 

۲۲- ایجاد لینک داخلی

اثر لینک داخلی روی سئو بسیار زیاد است. به طور خاص، شما می خواهید از صفحات دارای قدرت بالا در سایت خود به صفحاتی که نیاز به تقویت دارند لینک دهید.

لینک داخلی

وقتی این کار را کردید، از متن غنی از کلید واژه استفاده کنید. در اینجا مثالی در این مورد آمده است.

 

برای بهره گیری از آن، این روشی است که من استفاده و توصیه می کنم. ابتدا از ابزار سئو مانند Ahrefs استفاده کنید تا صفحاتی با بیشترین قدرت لینک در سایت خود ایجاد کنید.

 

سپس چند لینک داخلی از آن صفحات را به یک صفحه با اولویت بالای سایت خود اضافه کنید. به عنوان مثال، من به تازگی می خواستم رتبه بندی های خودم را برای راهنمای آموزش سئو بهبود ببخشیم. بنابراین یک لینک داخلی را از یکی از معتبرترین صفحات خود به آن راهنما اضافه کردم.

 

به همین سادگی.

و اگر می خواهید یک مثال عالی از نحوه ایجاد لینک داخلی در سایت را مشاهده کنید، ویکی پدیا را بررسی نمایید. آنها تعداد زیادی پیوند داخلی غنی از کلمات کلیدی را به هر صفحه اضافه می کنند:

لینک داخلی

۲۳- مطالب جامع بنویسید

گوگل میخواهد تا در یک صفحه تمامی آنچه را که کاربرانش می خواهند را به آنها بدهد. به بیان دیگر: محتوای جامع.

و اگر پست شما تمام عنوان را پوشش دهد، شانس بالایی برای کسب رتبه دارد.

محتوای جامع

و یکی از ساده ترین راه ها برای اطمینان از اینکه آیا گوگل محتوای شما را کامل تشخیص می دهد؟ کلمات کلیدی LSI.

کلمات کلیدی LSI مترادفی هستند که گوگل برای تعیین مرتبط بودن یک صفحه از آنها استفاده می کند. (مطالب طولانی شانس استفاده طبیعی از کلمات کلیدی LSI را افزایش می دهد).

اما اگر می خواهید 100٪ مطمئن شوید که از کلمات کلیدی LSI استفاده می کنید، کلمه کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید و به قسمت “جستجوهای مرتبط با …” در پایین صفحه بروید:

کلمه کلیدی

و هر آنچه را که پست شما را معنی دار می کند را به کار بگیرید.

 

۲۴- سرعت صفحه خود را افزایش دهید.

گوگل در یک مورد اظهار داشت سرعت بارگذاری صفحه یک سیگنال رتبه بندی سئو داخلی است (و آنها اخیراً سرعت بارگذاری صفحه را حتی بیشتر مهم کرده اند). طبق تحلیل های انجام شده روی 5.2 میلیون وب سایت، می توانید با جابجایی به هاست سریعتر، سرعت بارگیری سایت خود را بهبود ببخشید.

سرعت لود

تا آنجا که می توانید اسکریپت های شخص ثالث را حذف کنید.

و اندازه کل صفحه را کاهش دهید.

اندازه صفحه

۲۵- بهینه سازی تصویر

به هر تصویر روی سایت خود یک نام توصیفی و بک متن alt تخصیص دهید. این موضوع کمک می کند تا گوگل (و کاربران کم بینا) آنچه را که هر تصویر نشان می دهد را درک کند.

و اگر عملی است، یک تصویر را در مورد کلمه کلیدی مورد نظر خود بهینه کنید. بنابراین از نامی استفاده کنید که شامل کلمه کلیدی هدف شماست (برای مثال، on-page-seo-chart.png). و از همان کلمه کلیدی به عنوان بخشی از برچسب های alt تصویر خود استفاده کنید.

بهینه سازی تصاویر
alt

یکی دیگر از دلایل بهینه سازی تصاویر برای سئو: این امر به موتورهای جستجو سرنخ دیگری از موضوع صفحه شما می دهد … که می تواند به آن در رتبه بندی بالاتر کمک کند.

به عبارت دیگر: وقتی گوگل صفحه ای را مشاهده می کند که دارای تصاویری از ” blue widgets” و ” green widgets” است، به آنها می گوید: “این صفحه درباره widget هاست”.

widget

کسب رتبه در Featured Snippet می تواند تفاوت زیادی در CTR شما ایجاد کند. فقط همین؟

طبق این مطالعه صنعت، شما باید از قبل در صفحه اول باشید تا در Featured Snippet قرار بگیرید.

snippet

این بدان معناست که باید نتایج صفحه اول که دارای قطعه ویژه است و شما برای آن کسب رتبه می کنید را پیدا کنید. برای پیدا کردن آنها، Ahrefs، SEMrush یا هر نرم افزاری SEO که استفاده می کنید را باز کنید. و صفحاتی از سایت خود را که در صفحه اول گوگل رتبه بندی می شوند را پیدا کنید.

snippet

سپس برای هر یک از این عبارت، به Snippet Featured در گوگل نگاه کنید.

 

سپس، برای کلمات کلیدی که پیش از این دارای Snippet Featured هستند، فیلتر کنید.

 

سرانجام، شما برای رتبه بندی در Snippet Featured، باید محتوای خود را بهینه کنید. بنابراین اگر Featured Snippet “تعریف” می بینید، باید یک تعریف کوتاه در محتوای خود بگنجانید.

اگر لیستی از مراحل یا نکات است، باید مطمئن شوید که ساختار صفحه شما سازگار است.

 

سئوی جستجوی صوتی

جستجوی صوتی با سرعت زیادی در حال رشد است.و بهترین راه برای بهینه سازی محتوای برای جستجوی صوتی؟ ایجاد صفحات FAQ.

مطالعه ما در زمینه سئوی جستجوی صوتی نشان داد که گوگل علاقه دارد نتایج جستجوی صوتی را از صفحات FAQ بیرون بکشد.

 

سئوی جست و جوی صوتی

اگر لیستی از مراحل یا نکات است، باید مطمئن شوید که ساختار صفحه شما سازگار است.

 

سئوی جستجوی صوتی

جستجوی صوتی با سرعت زیادی در حال رشد است.و بهترین راه برای بهینه سازی محتوای برای جستجوی صوتی؟ ایجاد صفحات FAQ.

مطالعه ما در زمینه سئوی جستجوی صوتی نشان داد که گوگل علاقه دارد نتایج جستجوی صوتی را از صفحات FAQ بیرون بکشد.

 

آیا در حال حاضر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید؟ نگران نباشید. لطفا ایمیل خود را وارد کنید تا فایل کامل این مقاله را برای شما ارسال کنم. (از ایمیل شما برای فعالیت های تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.)