Skip to content

یک تصویر ممکن است به اندازه هزاران کلمه ارزش داشته باشد، اما در مورد کلمات زمینه ای نیز چیزی برای گفتن وجود دارد.

نوشتن کپشن های قابل توجه می تواند سخت باشد، و به همین دلیل است که ما نکاتی را برای کاهش این فشار ارائه کرده ایم.

 

۱- در روند کار عجله نکنید.

چندین پیش نویس بنویسید و از دوستان یا همکاران خود نظر آنها را بخواهید. محتوای شما باید به موقع باشد، اما باید جذاب نیز باشد. اینستاگرام اخیراً الگوریتم خود را برای سازماندهی محتوای هر کاربر تغییر داده است تا آنچه را که به نظر می رسد جذاب است، نشان دهد. نمایان بودن هر پست بستگی به تعداد لایک ها و نظرات دریافتی دارد. برای ایجاد محتوا که مشتریان شما را خوشحال کرده و آن ها را درگیر می کند، وقت بگذارید.

 

۲- طول عنوان را در نظر بگیرید.

کپشنهای شما می تواند تا ۲۲۰۰ حرف باشد. (برای مقایسه، توییتر به ۱۴۰ حرف در هر توییت اجازه انتشار می دهد.) صرف نظر از طول محتوا، کاربران فقط می توانند ۳ تا ۴ خط اول هر عنوان را مشاهده کنند. برای مشاهده بقیه عناوین، آنها باید روی More … کلیک کنند. به همین دلیل، مهمترین محتوا را در ابتدای عنوان قرار دهید تا همیشه قابل مشاهده باشد.

گفته می شود، از کپشن های طولانی خودداری نکنید. در حقیقت، اینستاگرام می تواند یک رسانه داستان سرای عالی باشد. به عنوان مثال، Humans of New York کپشن های طولانی تری با نقل قول هایی از افرادی که از آنها عکس می گیرند می نویسد.

 

۳- تعامل، تعامل و باز هم تعامل بیشتر.

همیشه یک فراخوان در قسمت کپشن خود قرار دهید. مخاطبان خود را تشویق کنید که عکس را دوست داشته باشند، نظر دهند و به اشتراک بگذارند.

همچنین می توانید از کپشن خود برای هدایت افراد به پیوند بیوگرافی خود استفاده کنید، جایی که آن ها می توانند محصول جدید یا پست وبلاگ را بررسی کنند. فقط به یاد داشته باشید که پیوند را تغییر دهید تا با آخرین پست شما مطابقت داشته باشد.

 نکته: از پیوندهای ردیابی کوتاه شده در نشانی اینترنتی خود استفاده کنید تا بتوانید ببینید چه میزان ترافیک از حساب اینستاگرام شما یا یک پست خاص به دست آمده است.

افزودن برچسب جغرافیایی به کاربران راه دیگری را برای یافتن محتوای شما می دهد که می تواند منجر به تعامل بیشتر آن ها با شما شود.

 

۴- صدای اینستاگرام خود را پیدا کنید.

هر بستر اجتماعی دارای صدای متمایزی است. آنچه که توییتر کار می کند ممکن است در اینستاگرام کار نکند. در اینستاگرام، پست هایی با لحنی دلنشین و معتبر بهترین عملکرد را دارند. ایموجی ها و سایر ابزارهای سرگرم کننده را آزمایش کنید تا به برند و کسب و کار خود احساس متمایزی بدهید. انتظار نداشته باشید که از دفعه اول بتوانید درست کار کنید- توسعه صدای برند شما ممکن است کمی طول بکشد.

 

اگر تا به حال در مورد آنچه باید بنویسید شک داشته اید بهتر است آن را کوتاه بنویسید. ارتباط کمی بین طول عنوان و پست وجود دارد، اما کپشن های کوتاه به شما اجازه می دهد تا تصاویرتان بیشتر در معرض دید باشند.

مطالب مشابه

هنوز هیچ دیدگاه ثبت نشده است، لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *