Skip to content

نحوه تحقیق کلمات کلیدی

اهمیت نحوه تحقیق کلمات کلیدی

قبل از اینکه به تدارکات نحوه تحقیق کلمات کلیدی بپردازیم، مهم است که به اهمیت هدف کلمه کلیدی اشاره کنیم. اهمیت کلمه کلیدی برای برآورده کردن هدف کاربر نهایی یا مشتری بالقوه است – یعنی آنچه آنها واقعاً می خواهند یا در لحظه نیاز دارند با تحقیق درست کلمه کلیدی محقق می شود.

اگر نمی‌توانید هدف واقعی کلمات کلیدی خود را درک کنید یا اگر کلمات کلیدی مورد نظرتان قصد اشتباهی دارند که با اهداف تجاری شما همسو نیست، اساساً بی‌فایده هستند. توانایی درک واقعی هدف مشتریان بالقوه برای موفقیت در تحقیقات کلمات کلیدی و بازاریابی جستجو به طور کلی بسیار مهم است.

نحوه تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی
نحوه تحقیق کلمات کلیدی

آیا نمی‌دانید که چگونه تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید؟ خبر خوب این است که روش ها و ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. ما برخی از آن روش‌ها و ابزارها را در زیر شرح می‌دهیم، بنابراین شما می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

راه های زیادی برای انجام آن وجود دارد، چه به صورت دستی و چه با استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی. اما هر راهی را که انتخاب کنید، تعدادی گام مهم وجود دارد که باید بردارید. تحقیق کلمه کلیدی اولین و مهم ترین گام در تدوین استراتژی سئو است.

از ترسیم اهداف خود تا اجرای طرح کلمه کلیدی خود، این راهنمای گام به گام دقیق را برای انجام یک تحقیق صحیح و کامل کلمات کلیدی دنبال کنید:

مرحله 1: جایگاه خود را مطالعه کنید

قبل از اینکه بفهمید بهترین کلمات کلیدی برای بهینه سازی صفحه شما چیست، بهتر است با غواصی عمیق شروع کنید تا درباره موضوع یا جایگاه خود بیشتر بدانید. این می‌تواند ایده‌های خارج از جعبه را به شما بدهد و به کشف زوایایی از استراتژی بازاریابی و سئو کمک کند که شاید قبلاً به آن فکر نمی‌کردید.

در اینجا چند ایده در مورد چگونگی مطالعه جایگاه خود آورده شده است:

با مشتریان فعلی خود صحبت کنید و آنها را بهتر بشناسید. عباراتی را که آنها هنگام توصیف برند، شرکت، محصول یا خدمات شما استفاده می کنند، بیابید.
سعی کنید از دیدگاه مشتریان بالقوه خود فکر کنید. اگر بخواهید پیشنهاد برند را با یک دوست به اشتراک بگذارید، چگونه در مورد آن صحبت خواهید کرد؟
سعی کنید در سوشال مدیا و رسانه های اجتماعی موضوع یا جایگاه خود، بحث ها را بخوانید و نکات دردناکی را که در مورد جایگاه شما ذکر شده است، بیابید.

مرحله 2: اهداف خود را مشخص کنید

یک برنامه همیشه باید با تعریف هدف نهایی شروع شود. اما قبل از آن، باید سوالات مهم و درونگرایانه بپرسید:

شما کی هستید؟
نام تجاری شما در مورد چیست؟
چه چیزی شما را خاص می کند؟
وب سایت شما در مورد چیست؟
چه وعده هایی در وب سایت خود می دهید؟

هنگامی که به طور مؤثر به این سؤالات پاسخ دادید، باید مشخص کنید که مأموریت برند شما چیست. آیا می خواهید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید؟ یا اینکه تا تاریخ خاصی هدف فروش دارید؟

مهم است که هدف خود را تعریف کنید زیرا برای استراتژی و برنامه سئو شما جهت می دهد. عبارات جستجویی که در نهایت از آنها استفاده خواهید کرد باید با اهداف شما هماهنگ باشند و به طور ایده آل در قیف های بازاریابی محتوای مختلف تقسیم بندی شوند. اهداف شما همچنین هدف از کپی رایتینگ و محتوای سئو شما را مشخص می کند.

موضوع تحقیق کلمه کلیدی
موضوع مرتبط با کلمات کلیدی

مرحله 3: فهرستی از موضوعات مرتبط تهیه کنید

بر اساس دسته بندی اصلی برند خود و اهدافی که می خواهید به آن برسید، آن را به سطل های موضوعی کوچکتر تقسیم کنید. فهرستی از تمام موضوعات مرتبط با برند خود که می خواهید در گوگل رتبه بندی کنید تهیه کنید.

آنها باید موضوعاتی باشند که برای کسب و کار شما مهم هستند و با شخصیت های خریدار شما مرتبط هستند. به این فکر کنید که مخاطبان هدف شما چه نوع موضوعاتی را در گوگل جستجو می کنند؟ این سطل های موضوعی می توانند بعداً به کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوعات تقسیم شوند.

مرحله 4: فهرستی از کلمات کلیدی دانه ایجاد کنید

اکنون که دسته اصلی خود را به سطل های مختلف زیرموضوعات تقسیم کرده اید، می توانید شروع به ایجاد لیستی از کلمات کلیدی اولیه کنید. این کلمات کلیدی باید با موضوعات مختلف شما مرتبط باشند و مهمتر از آن، عباراتی هستند که مخاطبان هدف شما ممکن است در گوگل جستجو کنند.

کلمات کلیدی دانه یا کلیدواژه های متمرکز مهم هستند زیرا پایه و اساس تحقیق کلمات کلیدی شما خواهند بود. آنها جایگاه شما را مشخص می کنند و رقبای شما را شناسایی می کنند.

اگر به این فکر می کنید که چگونه کلیدواژه های اصلی یا متمرکز برند یا محصول خود را پیدا کنید، در واقع بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیشنهاد خود را تا حد امکان ساده توصیف کنید و در مورد اینکه دیگران چگونه آن را در گوگل جستجو می کنند طوفان فکری کنید.

مرحله 5: از ابزارهای خوب تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

ممکن است فرض کنید، “آیا تحقیقات کلمات کلیدی نباید با استفاده از ابزار کلیدواژه آغاز شود؟” صادقانه بگویم، هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. اما یک مزیت آشکار برای تحقیق در مورد عبارات جستجو از دیدگاه برند یا کسب و کار شما قبل از هر چیز وجود دارد.

از درگیر شدن بیش از حد با کلمات کلیدی جلوگیری می کند و به شما کمک می کند دیدگاه گسترده تری برای محتوا و استراتژی سئو خود داشته باشید.

هنگامی که اهداف، موضوعات و فهرستی از کلیدواژه های اصلی خود را مشخص کردید، زمان آن رسیده است که از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای اصلاح بیشتر عبارات جستجوی خود استفاده کنید.

یکی از گزینه ها استفاده از Google Keyword Planner است. متأسفانه، گوگل فقط حجم جستجوی تقریبی را ارائه می دهد. در عوض، می توانید از ابزاری مانند ابزار کلیدواژه استفاده کنید. این به شما جزئیات بیشتری می دهد و به شما کمک می کند تا مسیر درست را برای عبارت های جستجوی خود محدود کنید. علاوه بر این، می تواند ایده های اضافی در مورد کلمات کلیدی مرتبط نیز ارائه دهد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که موضوع را در کادر جستجو تایپ کنید و لیستی از کلمات کلیدی جایگزین، از جمله مواردی که حاوی حروف اضافه و سؤال هستند را به شما ارائه می دهد.

مرحله 6: هدف جستجو را مطالعه کنید

وصل کردن کلمات کلیدی با حجم بالا برای بالا بردن رتبه بندی برای صفحه ای که به راحتی کار می کرد. اما این روزها دیگر چندان ساده نیست. امروزه، الگوریتم‌های جدید گوگل، عبارات جستجو را با درخواست‌های کاربر مقایسه می‌کنند تا در مورد هدف جستجو بیاموزند. هدف جستجو به عنوان هدف یا دلیلی تعریف می‌شود که چرا افراد یک عبارت خاص را جستجو می‌کنند.
عوامل محرک زیادی در عادات جستجوی افراد وجود دارد، مانند:
چرا جستجو می کنند؟
آیا آنها به این دلیل جستجو می کنند که سؤالی دارند و می خواهند به آن سؤال پاسخ دهند؟
آیا آنها به دنبال وب سایت خاصی هستند؟
آیا آنها به این دلیل جستجو می کنند که می خواهند چیزی بخرند؟
سعی کنید خود را به جای مخاطب هدف خود قرار دهید. چرا آنها موضوع شما را جستجو می کنند؟ آنها چگونه شرایط را کلید خواهند زد؟ آیا آنها به دنبال خرید چیزی هستند؟ یا به دنبال سرویسی برای حل مشکل خاصی هستند؟ هنگامی که ایده خوبی از هدف جستجو در پشت خوانندگان یا مشتریان بالقوه داشته باشید، می توانید از آن برای تنظیم دقیق تحقیقات کلمات کلیدی خود استفاده کنید. دریافت لیستی از کلمات کلیدی پر حجم مرتبط با نام تجاری یا موضوع شما عالی است. اما یافتن کلمات کلیدی که مستقیماً با هدف جستجوی مخاطبان هدف شما مطابقت دارند حتی بهتر است.
کلمه کلیدی دم بلند
کلمات کلیدی لانگ تیل

مرحله 7: کلمات کلیدی لانگ تیل را شناسایی کنید

کلمات کلیدی دانه اغلب عبارت های جستجوی کوتاه تری هستند که ارتباط نزدیکی با موضوع یا دسته بندی اصلی برند شما دارند. از سوی دیگر، کلمات کلیدی لانگ تیل یا دم بلند، توصیفی‌تر هستند و اغلب به زیرمجموعه‌های کوچک‌تر برند شما مرتبط هستند. تطبیق هدف جستجوی مخاطب هدف شما با کلمات کلیدی دم بلند در مقایسه با کلمات کلیدی اولیه بسیار ساده تر است.

کلمات کلیدی دم بلند معمولاً کلیک کمتری دریافت می کنند، اما از آنجایی که روی یک موضوع یا محصول خاص متمرکز هستند، اغلب نرخ تبدیل بالاتری دریافت می کنند.

مرحله 8: در مورد رقبای خود اطلاعاتی کسب کنید

انجام تحقیقات کلمات کلیدی در گوگل در مورد برند شما به تنهایی کافی نیست. همچنین باید از کارهایی که رقبای شما انجام می دهند آگاه باشید. هرچه چشم انداز محتوای صنعت خود را بهتر درک کنید، برای سئوی شما بهتر خواهد بود.

درک رقابت کلمات کلیدی مختلف به شما امکان می دهد عبارات جستجویی را که ممکن است رتبه بندی آنها بسیار دشوار باشد را شناسایی کنید. اما مهمتر از همه، شما می توانید شکاف فرصت کلمات کلیدی را پیدا کنید. این فرصت‌ها زمانی اتفاق می‌افتند که کلمات کلیدی مرتبط با برند یا صنعت شما را با سطح رقابت کم تا متوسط پیدا کنید.

مطالب مشابه

هنوز هیچ دیدگاه ثبت نشده است، لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *