Skip to content

از آنجایی که بازاریابی شبکه های اجتماعی مانند بسیاری از جنبه های دیگر بازاریابی نیاز به محتوای متناسب دارد تا بسیاری از مکالمات و تعاملاتی را که می خواهید داشته باشید، ایجاد کند، ممکن است لازم باشد در مورد چگونگی رساندن منابع به تیم خود و ایجاد آن محتوا، خلاقیت داشته باشید. برای به حداکثر رساندن ارزش تیم خود، صرفه جویی در هزینه و خلق موثر محتوای مورد نیاز خود، از 4R بازاریابی محتوا برای محتوای اجتماعی خود استفاده کنید.

 

بازنویسی 

سرمایه گذاری خود را در هنگام ایجاد محتوا توسط محتوایی که از قبل وجود دارد، گسترش دهید. به کتابخانه محتوا خود نگاهی انداخته و تعیین کنید که از کجا می توانید اطلاعات مرتبط را بیرون بکشید. حتی اگر یک دارایی قدیمی شده باشد، ممکن است هنوز چیزهایی مهم در خود داشته باشد که برای مخاطبین شما با ارزش پنداشته شود.

 

سازماندهی مجدد 

حداکثر بهره وری خود را داشته باشید و از قسمت های همان بخش برای ایجاد بخش های تکه شده ی کوچکتر استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید یک اینفوگرافیک را به تصاویر مختلف (مانند آمار و نمودار های مهم) تقسیم کنید تا در کانال های اجتماعی تان به اشتراک گذارید و شامل یک لینک به اینفوگرافیک کامل در متن باشد.

 

طراحی مجدد 

در برخی موارد، تمام محتوای مورد نیاز شما یک طراحی تازه است. دارایی شما می تواند قدیمی درنظر گرفته شود، اگر تصاویر خلاقانه دیگر روی بورس نباشند. در عوض، می توانید یک دارایی موجود را در نظر گرفته و آن را به صورت متفاوتی طراحی کنید تا برای بخشی از مخاطبین یا شخصیت هایی خاص مرتبط و مناسب باشد.

 

کناره گیری 

گاهی اوقات، بهتر است که محتوای قدیمی را حذف کنید. شاید دیگر اطلاعات مرتبط نداشته باشد، کمتر از حد موردنیاز کارایی داشته باشد یا فقط برای یک رویداد یا لحظه خاص در زمانی که گذشته است، ایجاد شده باشد. به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی لحظه ای است، و آخرین چیزی که می خواهید انجام دهید این است که برندتان را از مباحثات خارج نمایید.

  • هنگامی که یک ویدیو یا وبلاگ بزرگ عالی ایجاد می کنید که از مخاطبین شما بازخورد خوبی می گیرد، در اغلب موارد بازاریابان آنجا متوقف می شوند. باید این محتوای متناسب را در نظر گرفته و آن را به بخش هایی دیگر که مناسب سایر پلتفرم های اجتماعی هستند، تبدیل کنید. به عنوان مثال، اگر یک ویدیو فیسبوک زنده عالی داشته باشید، بهترین کلیپ ۱ دقیقه ای آن را بردارید و و روی اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

برایان فانزو Change Evangelist & CEO, iSocialFanz, LLC

 

ایجاد محتوای متناسب و متنوع 

برای مشغول نگه داشتن مخاطبان خود، اطمینان حاصل نمایید که شما در حال ایجاد محتوای متناسب هستید که در رسیدن به اهداف و مقاصد شما در به اشتراک گذاشتن روی شبکه های اجتماعی کمک می کند. محتوا یک روش عالی برای نشان دادن تخصص و شخصیت شما است. اهداف بسیاری برای ایجاد محتوا وجود دارد، از ساخت دیدگاه مخاطبان از تخصص برندتان گرفته تا رهبری فکر، ارسال ساده بخش های جالب و قابل به اشتراک گذاری. وقتی درباره فرم های ایجاد محتوا فکر می کنید، مهم است که ابتدا مکان به اشتراک گذاری خود را درک کنید (بسیاری از پلتفرم های رسانه اجتماعی خود را به صورت طبیعی تر در اختیار انواع خاصی از محتوا می گذارند) و بدانید که کدام نوع از محتوا را مخاطبین شما مصرف می کنند و به آسانی با آن درگیر می شوند.

محتوای شما می تواند فرم های مختلفی داشته باشد و ترکیب شما ممکن است بسته به نوع کسب و کار شما، نوع مخاطبین شما و نوع پلتفرم هایی که انتخاب می کنید، متفاوت به نظر برسد؛ اما باید اطمینان حاصل نمایید که ترکیب زیر را در استراتژی محتوای داشته باشید:

  • بخش های محتوایی بزرگ (مثل کتاب های الکترونیکی و کتابهای تصویری)
  • روزنامه ها
  • برگه های راهنمایی / چک لیست ها
  • پست های وبلاگ
  • اینفوگرافیک ها
  • عکس ها و ویدیوها
  • محتوای بصری سرگرم کننده (مانند تک نشان ها و کارتون ها)
  • نمایش اسلاید
  • پادکست ها