Skip to content

تکنیک‌ها و راهکارهای برتر آموزش سئو از پایه

اگر شما هم به دنبال افزایش رتبه وبسایت خود در نتایج موتورهای جستجوی گوگل هستید، آموزش سئو از پایه یکی از مهمترین مراحلی است که باید به آن توجه کنید. ما به شما در بهینه سازی سایتتان کمک خواهیم کرد. مهم نیست که چقدر در سئوی سال 2023 مبتدی هستید، هر کسی می تواند با نکات سئو زیر شروع به کار کند و وب سایت خود را در کمترین زمان رتبه بندی کند.

آموزش سئو از پایه

1. کلمات کلیدی را پیدا کنید.
تحقیق کلمات کلیدی به سادگی انتخاب لیستی از کلمات و عبارات مرتبط با کسب و کار شما است. به این فکر کنید که کدام کلمات به احتمال زیاد افراد را وادار به انجام کاری می کنند که می خواهید انجام دهند (به وب سایت خود مراجعه کرده و فرم ارسال کنید) و روی آن کلمات تمرکز کنید.

آموزش سئو از پایه
راهکارهای آموزش سئو از پایه

شما می توانید از یک ابزار اختصاصی تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید، اما ما در آموزش سئو از پایه به شما به عنوان یک مبتدی پیشنهاد می دهیم که در ابتدا کلمات کلیدی خود را به طور مستقیم انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر قهوه برشته می‌فروشید، ممکن است قهوه بو داده، قهوه کلمبیایی و قهوه بو داده محلی را انتخاب کنید.

این کلمات کلیدی را در یک صفحه اکسل یا ورد فهرست کنید تا بتوانید آنها را پیگیری کنید. سپس، یک کلمه یا عبارت را برای استفاده در یک صفحه از سایت خود انتخاب کنید. به عبارت دیگر، شما نمی خواهید کلمات کلیدی مختلف را در یک صفحه هدف قرار دهید. شما می خواهید یک کلمه کلیدی و همچنین هر کلمه کلیدی که از نظر معنایی با آن مرتبط است را هدف قرار دهید.

2. کلمات کلیدی را در عنوان صفحه قرار دهید.
در مرحله بعدی از آموزش سئو از پایه پیشنهاد می دهیم بعد از انتخاب یک کلمه کلیدی، آن را در قالب عنوان استفاده کنید. ابتدا عنوان صفحه وب خود را وارد کنید. عنوان صفحه یکی از مهمترین مواردی است که گوگل و سایر موتورهای جستجو برای تعیین اینکه چه چیزی در یک صفحه وب وجود دارد ارزیابی می کنند.

این چیزی است که در بالای نتیجه صفحه وب شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شود. کوتاه نگه داشتن آن را فراموش نکنید. ما 65 کاراکتر یا کمتر را توصیه می‌کنیم تا اطمینان حاصل شود که موتورهای جستجو عنوان شما را کوتاه نمی‌کنند. به خاطر داشته باشید که نام تجاری شما بخشی از تعداد کاراکتر عنوان وب سایت شما است.

3. کلمات کلیدی را در آدرس صفحه قرار دهید.
گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز از متن URL صفحه برای تعیین محتوای صفحه وب استفاده می کنند. شما باید از کلمه کلیدی یا عبارت خود به طور خاص در اسلاگ استفاده کنید. با این حال زیاده روی نکنید. سعی کنید آن را کوتاه، توصیفی و ساده نگه دارید.

4. کلمات کلیدی را در توضیحات متا خود قرار دهید.
توضیحات متا صفحه شما می تواند بیشتر به موتورهای جستجو و کاربران بگوید که صفحه شما در مورد چیست. در حالی که ابرداده به اندازه گذشته اهمیت ندارد، اما همچنان اهمیت دارد. با قرار دادن کلمه کلیدی یا عبارت خود در آنجا از مزیت استفاده کنید. توضیحات باید توسط یک شخص قابل خواندن و منطقی باشد و ابرداده کلیدواژه باید روی کلمه یا عبارت شما متمرکز شود. طولانی نکنید – کمتر اغلب بیشتر است.

کلمه کلیدی در H1
قراردادن کلمه کلیدی در H1

5. کلمات کلیدی را در متن H1 خود قرار دهید.
در هر آموزش سئو از پایه ای شمشا خواهید شنید که متن H1 معمولا عنوان یک مقاله یا متن بزرگتر در بالای صفحه شما است. بله همین طور است؛ گوگل و سایر موتورهای جستجو می توانند این را ببینند و به کلمات موجود در متن H1 اهمیت بیشتری می دهند. مطمئن شوید که کلمه یا عبارت کلیدی شما وجود دارد.

6. از کلمات کلیدی در محتوای صفحه استفاده کنید.
استفاده از کلمات کلیدی هدف در محتوای خود بخش مهمی از استراتژی سئو شما است. انجام این کار به موتورهای جستجو سیگنال می دهد که صفحه در واقع مربوط به کلمه کلیدی است و باید در نتایج جستجو نشان داده شود. من از “متخصصان” شنیده ام که شما باید از کلمه کلیدی خود در هر جایی از 4-6 بار تا 10-12 بار استفاده کنید. توصیه من این است که فقط به طور طبیعی بنویسید، اما به دقت از اعمال کلاه سیاه مانند پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید.

7. برای وب سایت خود لینک سازی کنید.
هنگامی که از طریق کلمات کلیدی خود ارتباط را به موتورهای جستجو نشان دادید، زمان شروع کار سخت است: ایجاد پیوندهای ورودی به وب سایت خود از سایت های معتبر در صنعت یا جایگاه شما. مسلماً این یکی از مهمترین مراحل سئو است که باید انجام دهید. تعداد و کیفیت لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می کنند برای گوگل و سایر موتورهای جستجو برای ارزیابی رتبه شما در شرایط مختلف بسیار مهم است.

اگر مردم به شما لینک می دهند، به این معنی است که سایت شما اطلاعات معتبر و قابل اعتمادی را در مورد یک موضوع خاص ارائه می دهد. همچنین باید به وب‌سایت‌های مرتبط با صنعت خود پیوند خارجی داشته باشید، که ارتباط شما را با آن کلمه کلیدی بیشتر نشان می‌دهد.

بک لینک و سئو
اهمیت بک لینک در سئو در سال 2023

8. بر رتبه خود نظارت داشته باشید.
آخرین اما نه کم اهمیت، وقت آن است که نتایج تلاش های خود را بررسی کنید. به موتورهای جستجو زمان بدهید تا کار خود را انجام دهند (از چند هفته تا چند ماه)، و سپس مرتباً رتبه خود را بررسی کنید تا ببینید چه اتفاقی افتاده و پیشرفت خود را پیگیری کنید.

اگر به تازگی با سئو شروع کرده اید، می توانید با جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر خود در گوگل، این رتبه را به صورت دستی بررسی کنید. همچنین توصیه می کنیم از کنسول جستجوی گوگل برای مشاهده رتبه بندی خود به صورت رایگان استفاده کنید. از آنجایی که GSC می تواند از برخی جهات محدود باشد، می توانید برای ردیابی مرتبط ترین کلمات کلیدی به یک ابزار رسمی نظارت سئو ارتقا دهید و به طور مداوم استراتژی هایی برای بهبود عملکرد خود ارائه دهید.

در همین راستا، شما باید رتبه صفحه گوگل خود را کنترل کنید. گوگل از رتبه صفحه شما به عنوان معیاری برای سنجش میزان اهمیت وب سایت شما در وب استفاده می کند. داشتن رتبه صفحه بالاتر به این معنی است که شما می توانید یکی از بهترین نتایج برای عبارات جستجو باشید.

از یک ابزار رایگان مانند بررسی رتبه صفحه برای تخمین زدن استفاده کنید. در طول فرآیند نظارت، باید وب سایت خود را نیز درجه بندی کنید. ما ابزار جت سئو را پیشنهاد می دهیم. این یک ابزار فوق العاده کاربردی است که نیاز های شما را برطرف می کند.

آموزش سئو از پایه و گام به گام SEO تازه شروع است
اجازه ندهید یادگیری شما در اینجا متوقف شود. با مراحل بالا، می توانید ایجاد یک استراتژی موثر بهینه سازی موتور جستجو را شروع کنید، اما به خاطر داشته باشید که سئو دارای بخش های متحرک بی شماری است که مراقبت، توجه و سرسختی را تضمین می کند. به همین دلیل است که برخی از شرکت ها تیم های کاملی را به تلاش های سئوی خود اختصاص داده اند.

خبر خوب این است که شما مجبور نیستید در مورد مراحل بعدی خود حدس بزنید. از بسته اولیه ما برای افزایش برنامه های سئو و افزایش احتمال رتبه وب سایت خود در صفحه اول SERP ها استفاده کنید.

مهم ترین نکات سئو برای آموزش سئو از پایه

در اینجا برخی از مهم ترین نکات سئو که برای آموزش سئو از پایه موثر هستند را آورده ایم:

  • تحقیق کلمات کلیدی: کلمات کلیدی مناسب را برای وب سایت و کسب و کار خود شناسایی کنید.
  • تولید محتوای باکیفیت: محتوای وب سایت خود را به گونه ای تولید کنید که برای کاربران مفید باشد و حاوی کلمات کلیدی مرتبط باشد.
  • ساختار وب سایت: ساختار وب سایت خود را بهینه کنید تا برای موتورهای جستجو قابل درک باشد.
  • لینک سازی: از لینک های داخلی و خارجی برای بهبود سئو وب سایت خود استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

آموزش سئو از پایه اولین قدم برای بهبود رتبه وبسایت شما در نتایج موتورهای جستجو است. با مفاهیم اساسی سئو آشنا شده و به تدریج تجربه کسب کنید. به یاد داشته باشید که سئو یک فرآیند مداوم است و شما باید به صورت منظم و مستمر به بهینه‌سازی وبسایت خود ادامه دهید تا نتایج مطلوب را ببینید.

مطالب مشابه

هنوز هیچ دیدگاه ثبت نشده است، لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *