Skip to content

وقتی محتوای بهینه شده برای سئو می نویسید، چند کلمه کلیدی کافی است؟ چندتاشون خیلی زیاده؟ از کجا می دانی؟ و اگر گوگل و سایر موتورهای جستجو تشخیص دهند که سایت شما پر از کلمات کلیدی است، چه اتفاقی می افتد؟

در راهنمای مبتدی خود در مورد چگالی کلمات کلیدی، ما اصول اولیه را پوشش می‌دهیم، دلیل اهمیت آن را بررسی می‌کنیم، و فرمول‌های کاربردی و ابزارهای ساده‌ای را ارائه می‌دهیم که می‌توانند مطمئن شوند استراتژی‌های کلیدواژه شما مطابق با هدف کار می‌کنند.
در راهنمای مبتدی خود در مورد چگالی کلمات کلیدی، ما اصول اولیه را پوشش خواهیم داد، به بررسی چرایی اهمیت آن می پردازیم و فرمول های کاربردی و ابزارهای ساده ای را ارائه می دهیم که می توانند مطمئن شوند استراتژی های کلیدواژه شما مطابق با هدف کار می کنند.

اهمیت چگالی کلمات کلیدی
اهمیت چگالی کلمات کلیدی

چرا چگالی کلمات کلیدی مهم است؟

کلمات کلیدی بخش مهمی از استراتژی سئو شما هستند.

همراه با محتوای مرتبط و طراحی بهینه وب سایت، رتبه بندی برای کلمات کلیدی مناسب به سایت شما کمک می کند تا از سایرین متمایز شود – و به بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نزدیکتر شوید.

بنابراین جای تعجب نیست که مقدار قابل توجهی از مشاوره سئو بر روی کلمات کلیدی متمرکز می شود: انجام تحقیقات شما می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی با عملکرد برتر را در بازار خود انتخاب کرده و رتبه بندی کنید و در نتیجه باعث افزایش تعامل کاربران و افزایش فروش کل می شود.

چرا؟ زیرا کلمات کلیدی باعث جستجو می شوند. وقتی کاربران به دنبال محصولات یا خدمات می گردند، معمولاً از یک کلمه کلیدی استفاده می کنند که هدف کلی آنها را منعکس می کند و انتظار دارند موتورهای جستجو نتایج مرتبط را ارائه دهند.

در حالی که اکنون ابزارهایی مانند گوگل عواملی مانند منطقه جغرافیایی و صفحه را در نظر می گیرند

اقتدار – که تا حدی با تعداد بازدیدکنندگان صفحه وب شما و تا حدی توسط پیوندهای “dofollow” از سایت های معتبر که به صفحه شما پیوند می دهند تعریف می شود – کلمات کلیدی عامل مهمی در موفقیت وب سایت باقی می مانند.

چرا چگالی کلمات کلیدی مهم است
تعیین چگالی کلمات کلیدی

اخطار؟ شما نمی توانید به سادگی تا آنجا که ممکن است کلمات کلیدی را در محتوای خود “اجازه دهید” و انتظار نتایج قابل اعتماد را داشته باشید.

این عمل پر کردن کلمات کلیدی نامیده می شود، و این یک عمل سئو کلاه سیاه است که می تواند منجر به جریمه شدن و حتی حذف کامل از SERP شود.

پر کردن کلمات کلیدی تمرین نوشتن محتوای با کیفیت پایین با فرکانس بالاتر از میانگین کلمه کلیدی مشابه است. هدف از پر کردن کلمات کلیدی فریب موتورهای جستجو، یعنی گوگل است تا صفحه شما را در صفحات نتایج موتور جستجو بالاتر قرار دهد. این تاکتیک کلاه سیاه دیگر جواب نمی دهد.

در دوران غرب وحشی اولین موتورهای جستجو، برندها و شرکت های سئو محتوای کم ارزش می نوشتند و آن را با کلمات کلیدی و برچسب های کلیدواژه همراه با پیوندهایی به صفحات مشابه در همان سایت پر می کردند. جای تعجب نیست که بازدیدکنندگان ناامید شدند و ارائه دهندگان موتورهای جستجو متوجه شدند که به رویکرد بهتری نیاز دارند.

اکنون، پر کردن کلمات کلیدی اثر معکوس دارد – موتورهای جستجو رتبه بندی صفحات سایت هایی را که هنوز کلمات کلیدی را انتخاب می کنند جریمه می کنند.

بر اساس اعداد: فرمول چگالی کلمه کلیدی
چگالی کلمات کلیدی را چگونه محاسبه می کنید؟ فرمول ساده است: تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در صفحه شما استفاده می شود بر تعداد کل کلمات صفحه تقسیم کنید.

در اینجا یک مثال ساده وجود دارد: صفحه شما دارای 1000 کلمه است و کلمه کلیدی شما 10 بار استفاده شده است. این می دهد:

10 / 1000 = 0.001

این را در 100 ضرب کنید تا یک درصد بدست آورید که در این حالت 1٪ است.

فرمول دیگری نیز وجود دارد که گاهی اوقات برای ارزیابی استفاده از کلمه کلیدی استفاده می شود: TF-IDF، که مخفف عبارت “فرکانس معکوس سند فرکانس” است. ایده در اینجا ارزیابی فراوانی یک کلمه کلیدی در صفحات خاص (TF) در برابر تعداد دفعاتی است که این کلمه در چندین صفحه در سایت شما (IDF) ظاهر می شود. نتیجه به تعیین میزان مرتبط بودن کلمه کلیدی شما برای صفحات خاص کمک می کند.

در حالی که TF ساده است، به راحتی توسط ارتش اسرائیل منحرف می شود. در اینجا، هدف درک نادر بودن کلمه کلیدی شما در چندین سند است. IDF در مقادیر بین 0 و 1 اندازه گیری می شود – هرچه به 0 نزدیک تر باشد، کلمه ای بیشتر در صفحات شما ظاهر می شود. هر چه به 1 نزدیک تر باشد، بیشتر در یک صفحه نمایش داده می شود و هیچ صفحه دیگری وجود ندارد.

این ماهیت «معکوس» محاسبه است: مقادیر کمتر به معنای استفاده بیشتر از کلمه کلیدی است.
این فرمول را در عمل در نظر بگیرید. در مورد کلمات بسیار رایج مانند “the” یا “but”، امتیاز TD-IDF به صفر نزدیک می شود. اگر برای یک کلمه کلیدی خاص اعمال شود، مقدار باید بسیار نزدیکتر به 1 باشد – اگر نه، ممکن است لازم باشد استراتژی کلمه کلیدی خود را تجدید نظر کنید.

چگالی مناسب کلمات کلیدی چیست؟

در حالی که هیچ قانون سخت و سریعی برای تراکم کلمات کلیدی فراتر از توصیه‌های همیشه مرتبط «موارد کلید واژه نکنید» وجود ندارد، بسیاری از سئوکارها توصیه می‌کنند که تقریباً از 1 تا 2 کلمه کلیدی برای هر 100 کلمه کپی استفاده کنید. این عامل در حدود 1-2٪ تراکم کلمات کلیدی است.

محتوای شما ممکن است با کمی بیشتر یا کمی کمتر عملکرد مشابهی داشته باشد، اما عقل کلی معتقد است که گوگل و سایر موتورهای جستجو به خوبی به تراکم کلمات کلیدی در حدود 0.5٪ پاسخ می دهند.

ارزش انواع کلمات کلیدی را نیز به خاطر بسپارید – کلمات و عباراتی که مشابه کلمه کلیدی اصلی شما هستند، اما یکسان نیستند. فرض کنید وب سایت شما راه حل های روشنایی فضای باز را می فروشد. در حالی که با ارزش ترین کلمه کلیدی شما برای SERP ها “نورپردازی در فضای باز” است، استفاده از این کلمه کلیدی در تعداد صفحات ممکن به جای بهبود سئوی کلی کاهش می یابد.

ابزارهای چگالی کلمات
چگالی کلمات کلیدی

در عوض، انواع کلمات کلیدی را در نظر بگیرید. عباراتی که نزدیک به کلیدواژه اصلی شما هستند اما کپی دقیقی ندارند. در مورد “نورپردازی در فضای باز”، انواع مختلفی مانند “نورپردازی باغ”، “نورپردازی پاسیو”، “نورپردازی عرشه” یا “نورپردازی منظره” می تواند به رتبه بالاتر صفحه شما کمک کند بدون اینکه قوانین مربوط به پر کردن کلمات کلیدی را نقض کنید.

مطمئن نیستید که چه انواعی برای وب سایت شما مفیدتر است؟ از بخش «جستجوهای مرتبط با» در پایین SERP گوگل برای کلمه کلیدی اصلی خود استفاده کنید. دلیل این امر این است: گوگل زمان و تلاش قابل توجهی را برای درک مقصود صرف کرده است، بنابراین بخش «جستجوهای مرتبط با» عباراتی مشابه کلمه کلیدی اصلی شما را به شما نشان می دهد.

ابزارهای چگالی کلمات کلیدی

در حالی که می‌توانید با محاسبه تعداد کل کلمات و کلمات کلیدی در هر صفحه در وب‌سایت خود، محاسبه تراکم کلمات کلیدی را انجام دهید، اما با گسترش وب‌سایت و افزایش حجم صفحات، این کار می‌تواند به سرعت به زمان و منابع زیادی نیاز داشته باشد.

ابزارهای چگالی کلمات کلیدی به ساده‌سازی این فرآیند کمک می‌کنند.

چرا ما آن را دوست داریم
Semrush فقط یک بررسی کننده تراکم کلمات کلیدی نیست، بلکه یک ابزار قدرتمند SEO است که می تواند به شما در تمام جنبه های سئوی داخلی از جمله مقایسه رقابتی کمک کند. شما می توانید یاد بگیرید که چند بار رقبا از کلمات کلیدی خاصی استفاده می کنند. سپس می توانید با رعایت استانداردهای صنعتی به سطوح عملکرد آنها نزدیکتر شوید.

کلید (کلمات) پادشاهی
آیا می خواهید موقعیت SERP خود را بهبود بخشید و تأثیر سایت را افزایش دهید؟ با کلمات کلیدی قوی شروع کنید.

اخطار؟ تعادل کلمات کلیدی کلید موفقیت جستجو است. با یافتن – و ارزیابی منظم – تراکم کلمات کلیدی هم در صفحات خاص و هم سایت شما در مقیاس، می‌توانید تأثیر سئو مرتبط را افزایش دهید و از خطرات رتبه‌بندی توزیع کلمات کلیدی بسیار متراکم جلوگیری کنید.

مطالب مشابه

هنوز هیچ دیدگاه ثبت نشده است، لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *