Skip to content

تاثیر بک لینک بر سئو

بک لینک ها برای سئو مهم هستند. هنگامی که سایت دیگری به سایت شما لینک می شود، یک بک لینک ایجاد می شود. برای مثال، اگر برندی یکی از پست‌های وبلاگ شما را پیدا کند که برای مشتریانش مفید است، ممکن است به آن لینک دهد. آن بک لینک، همانطور که Moz می گوید، “رای اعتماد” به محتوای شما است. بسیاری از صاحبان مشاغل یا بازاریابان با درک اولیه از بهینه سازی موتورهای جستجو، اهمیت تاثیر بک لینک بر سئو را تا حدی تشخیص می دهند. در زیر، اهمیت واقعی بک لینک ها از سئو را بررسی می کنیم.

دلیل اهمیت بک لینک

بک لینک ها برای سئو مهم هستند زیرا موتورهای جستجو تمام آن رای اعتماد را به عنوان مدرکی برای ارزشمند بودن محتوای شما می بینند. اگر تعداد زیادی از سایت‌ها به سایت شما پیوند داده شوند، احتمالاً موتورهای جستجو محتوای شما را در نتایج جستجو نشان می‌دهند و رتبه شما را برای موضوعات مرتبط با آن بهبود می‌بخشند.

کسب بک لینک بخش ضروری سئوی خارجی سایت شما است و به دست آوردن بک لینک های بیشتر لینک سازی نامیده می شود. اما مانند بسیاری از جنبه های بهینه سازی سئو، لینک سازی ساده نیست. اکثر بک لینک ها خوب هستند، برخی عالی هستند و برخی دیگر سمی هستند. تعداد زیاد بک لینک های سمی می تواند به رتبه شما آسیب برساند.

بک لینک ها به گوگل این سیگنال را می دهند که منبع دیگری محتوای شما را به اندازه کافی ارزشمند می داند که در محتوای خود به آن لینک دهد. همانطور که یک وب سایت بک لینک های اضافی کسب می کند، موتورهای جستجو استنباط می کنند که وب سایت دارای محتوای ارزشمندی است که ارزش رتبه بندی خوبی در SERP ها دارد.

لینک سازی خارجی
رابطه بک لینک و سئو

آیا همه بک لینک ها ارزشمند هستند؟

در حالی که بک لینک ها به طور کلی مطلوب هستند، اما همه بک لینک ها به اندازه دیگران ارزشمند نیستند. برخی از آنها ذاتاً سودمندتر هستند. بهترین بک لینک ها از وب سایت های معتبر در صنعت شما یا به نوعی مرتبط با شرکت شما هستند. درک ارزش و تأثیر بک لینک بر سئو برای لینک سازی در وبسایت شما بسیار مهم است.

بک لینک ها از جمله پرکاربردترین اصطلاحات در بهینه سازی موتورهای جستجو هستند. ایجاد بک لینک با وب سایت های معروف و معتبر نقش مهمی در الگوریتم گوگل دارد. آنها می توانند عامل تعیین کننده ای در افزایش یا سقوط یک وب سایت در نتایج جستجوی گوگل باشند.

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک ها به عنوان رای های ارزشمند سایر وب سایت ها عمل می کنند که به موتورهای جستجو می گویند که محتوای شما معتبر و مفید است. بنابراین، هرچه تعداد این «رای‌ها» بیشتر باشد، سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت.

مفهوم بک لینک جدید نیست. از زمان تأسیس الگوریتم اصلی گوگل، PageRank، وجود داشته است. علیرغم چندین سال و تغییرات بیشماری که در آن سالها در الگوریتم ایجاد شد، بک لینک ها همچنان اهمیت خود را به عنوان یک سیگنال رتبه بندی مهم حفظ می کنند. گوگل همچنین تایید می‌کند که بک لینک‌ها یکی از سه عامل مهم رتبه‌بندی موتورهای جستجو هستند.

عوامل موثر بر ارزش بک لینک

1. بک لینک های فالو در مقابل عدم فالو

صاحبان سایت می توانند تعیین کنند که آیا یک لینک فردی دارای ارزش ویژه ای است یا خیر. یک لینک نو فالو، ارزش آن لینک را به دامنه منتقل نمی کند، در حالی که لینک فالو این کار را انجام می دهد. در حالی که بک لینک های فالو بسیار مطلوب تر هستند، هیچ لینک فالوی از وب سایت های با کیفیت بالا نمی تواند برای ارتقای برند شما مفید باشد.

2. اعتباردامنه پیوند

بک لینک‌هایی که از پیوند دادن دامنه‌های دارای اعتبار بالا به دست می‌آیند، معمولاً ارزش بیشتری را نسبت به لینک‌های وب‌سایت‌های بی‌کیفیت، جدید یا اسپم ارائه می‌دهند. تا حد امکان باید از بک لینک ها از وب سایت های اسپم اجتناب شود. تعداد دامنه‌هایی که به سایت شما لینک می‌شوند مهم است، اما گوگل اعتبار این دامنه‌ها را نیز در نظر می‌گیرد.

سایت هایی که گوگل آن ها را به عنوان متخصص در این زمینه می بیند نسبت به سایت های کمتر شناخته شده وزن بیشتری دارند. به‌علاوه، صفحاتی که «هاب» در نظر گرفته می‌شوند، که منابع برتر در مورد موضوعات خاص هستند، وزن بیشتری نسبت به سایت‌های کوچکتر و کمتر شناخته شده دارند. قابلیت اطمینان و اعتبار دامنه‌هایی که به سایت شما پیوند می‌دهند به موتور های جستجو کمک می‌کند تا قابلیت اطمینان و اعتبار سایت شما را تعیین کند و به ترتیب بر رتبه شما تأثیر بگذارد.

لینک خارجی
تاثیر بک لینک بر سئو

3. ارتباط پیوند

گوگل می داند که بک لینک نامربوط است یا خیر. اگر دو سایت با حوزه کاری کاملا متفاوت به یک یکدیگر پیوند دهند، بک‌ لینک مرتبط نبوده و به احتمال قوی گوگل به آن اهمیت نمی دهد.

4. مکان لینک دادن

معماری وب سایت برای گوگل بسیار مهم است، همانطور که موقعیت یک لینک در صفحه است. به عنوان مثال، بک لینکی که در پاورقی یک صفحه قرار می گیرد، ممکن است به اندازه بک لینکی که در یک پاراگراف پست وبلاگ مربوطه اضافه شده است، ارزش خالص نداشته باشد.

5. شماره پیوند

لینکی که در بین تعداد کلمات کمتری به آن ارجاع داده شده ، نسبت به بک لینکی که در بین صدها یا هزاران لینک در یک صفحه فهرست شده وجود دارد،ارزشمندتر  ایست. فراتر از ارزش لینک، کاربر به سختی می تواند پیوند شما را در بین صدها لینک پیدا کند و روی محتوای شما کلیک کند.

6.انکر تکست

انکر تکست عبارت است از کاراکترها یا کلمات قابل مشاهده که یک لینک را در داخل محتوا نشان می دهد، اغلب با زیر خط کشیده شده و رنگی منحصر به فرد دارد. متن انکر تکست سئو پسندتر است و ارزش بیشتری نسبت به سایرین دارد. متن مختصر، مرتبط و غیر عمومی ترجیح داده می شود.

به عنوان مثال، پیوند دادن به این پست وبلاگ با لنگر “اهمیت بک لینک برای سئو” به پیوند با متن عمومی “اینجا را کلیک کنید” ارجحیت دارد.

7. تعداد دامنه های پیوند دهنده

تعداد دامنه هایی که به سایت شما لینک می دهند یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی در الگوریتم گوگل است. هر چه دامنه های بیشتری به سایت شما پیوند داده شود، در نظر گوگل معتبرتر به نظر می رسید. بنابراین، هرچه دامنه‌های بیشتری به سایت شما پیوند داده شود، رتبه شما در گوگل برای کلمات کلیدی هدف شما بالاتر خواهد بود.

8. سن دامنه

سن دامنه بک لینک های سایت شما بر سئوی سایت شما و ارزشی که گوگل آن ها را بر آن قرار می دهد تاثیر دارد. دامنه‌های قدیمی‌تر می‌توانند قدرتمندتر از دامنه‌های جدیدتر باشند، زیرا گوگل آنها را قابل اعتمادتر می‌داند. بنابراین، بک لینک از دامنه های قدیمی بیشتر از سایت های جدیدتر به رتبه بندی شما کمک می کند.

 

قوی ترین نوع بک لینک کدام است؟

موثرترین بک لینک ها آنهایی هستند که do-follow هستند. بک لینک های Do-Follow اعتبار سئو را از وب سایت پیوند دهنده به وب سایتی که پیوند را دریافت می کند، حمل می کند.

 

مطالب مشابه

هنوز هیچ دیدگاه ثبت نشده است، لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *