Skip to content

بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت فرآیند استفاده از ابزارها، استراتژی های پیشرفته و آزمایش ها برای بهبود عملکرد وب سایت شما، افزایش ترافیک بیشتر، افزایش تبدیل و افزایش درآمد است.

یکی از مهم ترین جنبه های بهینه سازی سایت، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. این تکنیک نه تنها بر این تمرکز دارد که صفحات مختلف وب سایت شما در رتبه های بالا در SERP برای کلمات کلیدی خاص قرار گیرند، بلکه مشتریان بالقوه را قادر می سازد تا برند شما را به آسان ترین شکل ممکن پیدا کنند. جنبه مهم دیگر در اینجا بهینه سازی روی صفحه است. این تکنیک تضمین می‌کند که مشتریان بالقوه‌ای که در وب‌سایت شما قرار می‌گیرند، بهترین تجربه کاربری را دارند و آنها را وادار می‌کند تا اقدام مورد نظر را انجام دهند و به یک سرنخ تبدیل شوند.

بنابراین، با بهینه‌سازی سایت خود، نه تنها می‌توانید به مؤثرترین و کارآمدترین روش (بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات) به یک بازار دست‌نخورده دست پیدا کنید، بلکه درها را به روی تبدیل‌ها و درآمدهای بیشتر باز کنید. اما، در حالی که سئو بخش ضروری بهینه‌سازی سایت است، این بهینه‌سازی نهایی نیست.

چرا بهینه سازی سایت مهم است
اهمیت بهینه سازی سایت

چرا بهینه سازی سایت مهم است؟

در دهه گذشته، اینترنت به مکانی تبدیل شده است که مصرف کنندگان تصمیمات خرید خود را می گیرند و محصولات را خریداری می کنند. اینترنت همچنین به مقصدی برای یافتن اطلاعات در مورد مشاغل محلی تبدیل شده است. اینترنت نقش «پرسیدن از یک دوست» را در همه صنایع به عهده گرفته است. بنابراین با موقعیت‌یابی صحیح کسب‌وکارتان، می‌توانید دائماً افرادی را که قبلاً هرگز نام شرکت شما را نشنیده بودند، به مشتری تبدیل کنید.

اگر وب سایت و محتوای خود را بهینه نکنید، مهم نیست که چند نفر عبارات مرتبط با تجارت شما را جستجو می کنند. سایت شما در نتایج نمایش داده نمی شود. وب سایت و کسب و کار شما توسط کسی مورد توجه قرار نخواهند گرفت. اما وقتی برای جستجو بهینه سازی می کنید، خود را روی نقشه قرار می دهید. مصرف کنندگان عبارت های مرتبط را جستجو می کنند و وب سایت و کسب و کار شما همیشه نمایش داده می شود.

با تسلط بر بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، ترافیک هدفمندی از خریداران علاقه مند ایجاد خواهید کرد. اما تنها بهینه سازی برای جستجو کافی نیست. اگر فقط ترافیک خود را افزایش دهید و محتوای سایت شما برای مشتریان بالقوه جذاب نباشد، هیچ کس تبدیل نخواهد شد. بازدیدکنندگان بدون انجام یک خرید از وب سایت شما خارج می شوند.

برای استفاده از ترافیک، باید تجربه کاربری و کارایی قیف های تبدیل خود را نیز بهینه کنید. با تسلط بر بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)، تعداد سرنخ ها و فروش هایی را که از ترافیک پولی و ارگانیک ایجاد می کنید به حداکثر می رسانید.

بهینه سازی سایت
بهینه سازی سایت چگونه کار میکند

بهینه سازی سایت چگونه کار می کند؟

هدف بهینه سازی وب سایت این است که سایت شما را تا حد امکان برای موتورهای جستجو و افراد واقعی جذاب کند. اما چگونه این کار را انجام می دهید؟

اولین قدم برای بهتر کردن هر چیزی، شناسایی مسائل است. قبل از اینکه بتوانید سایت فعلی خود را بهبود بخشید، باید دریابید که چه مشکلی در سایت فعلی شما وجود دارد. این پایه و اساس هر فرآیند بهینه سازی عالی است.

این کافی نیست که فقط مشکلات احتمالی را با تیم خود مطرح کنید. شما پهنای باند یا تجربه کافی برای پوشش دادن همه حوزه ها را ندارید. در عوض، شما باید از ابزارهای نرم افزاری موجود برای جستجوی مشکلات احتمالی سئو، سرعت صفحه، قابلیت استفاده از موبایل و موارد دیگر استفاده کنید.

5 استراتژی ضروری بهینه سازی سایت

روش ها و استراتژی های مختلفی وجود دارد که می توانید برای بهبود وب سایت خود از آنها استفاده کنید. در ادامه ، ما شش استراتژی حیاتی را برجسته کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند وب‌سایت خود را در همه زمینه‌ها بهینه کنید.

بهینه سازی برای تلفن همراه

دیگر کافی نیست که وب سایتی داشته باشید که روی لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی عالی به نظر برسد و کار کند. برای موفقیت در بازار آنلاین، باید روی تجربه موبایل سایت خود نیز تمرکز کنید.

اکثریت کل ترافیک (52.2 درصد) در سال 2018 موبایل بوده است. ناگفته نماند که اکثر جستجوهای گوگل در حال حاضر در گوشی های هوشمند انجام می شود. در سه ماهه سوم 2019، 64 درصد از جستجوهای گوگل از طریق موبایل انجام شده است. به همین دلیل، گوگل قبلاً به بهینه سازی موبایل اول روی آورده است، جایی که آنها در درجه اول صفحات تلفن همراه شما را ایندکس و رتبه بندی می کنند. بنابراین، هر مشکلی می تواند نه تنها برای تبدیل بالقوه تلفن همراه، بلکه فرصتی برای رتبه بندی بالا برای عبارات جستجوی مرتبط هزینه داشته باشد.

بهینه سازی سرعت سایت
بهینه سازی سرعت سایت برای موتور های جستجو

بهبود سرعت صفحه

مردم دوست ندارند تا زمانی که یک سایت بارگذاری می شود، بنشینند و منتظر بمانند. زمان بارگذاری 5 ثانیه ای منجر به نرخ پرش 38 درصدی می شود و هر چه بیشتر طول بکشد، بیشتر می شود. داشتن وب سایتی که سریع بارگذاری می شود اولین بخش از تجربه کاربری خوب است. سرعت صفحه یک فاکتور رسمی رتبه بندی گوگل است و می تواند مستقیماً بر سئوی شما تأثیر بگذارد.

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی برای موتورهای جستجو یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی در اینترنت است. 70 درصد از بازاریابان سئو را موثرتر از تبلیغات کلیکی (PPC) می دانند. این فقط راهی برای جذب ترافیک نیست. مردم نتایج جستجوی ارگانیک را بیشتر از تبلیغات ترجیح می دهند و به آنها اعتماد دارند. شما به دلیل داشتن محتوای باکیفیت مرتبط با آنچه کاربر در جستجوی آن است، توسط گوگل تایید می‌شوید.

اولین قدم برای بهبود سئوی شما این است که مطمئن شوید گوگل تمام صفحات شما را به درستی ایندکس می کند و هیچ خطای فاحش سئوی ندارید. ثبت نام در کنسول جستجوی گوگل و ثبت سایت خود اولین قدم عالی در اینجاست. مسائل اساسی را برجسته می کند، صفحات فهرست شده شما را فهرست می کند و کلمات کلیدی را که برای آنها رتبه بندی می کنند، پیگیری می کند.

تست A/B و چند متغیره

هنگامی که مشکلی را در سایت خود شناسایی کردید، چه مربوط به کپی باشد یا نه، تست A/B بهترین راه برای آزمایش راه حل های بالقوه شما در دنیای واقعی است. برای مثال، فرض کنید نرخ تبدیل برای یک صفحه فرود بسیار پایین است، و تیم شما فکر می‌کند ممکن است مشکل از کپی باشد. می‌توانید سرفصل‌ها و ویژگی‌های جدید و قوی‌تری را فرموله کنید و به‌سرعت آنها را به‌صورت رو در رو آزمایش کنید.

اگر نسخه جدید افزایش آماری قابل توجهی در تبدیل داشته باشد، می دانید که نظریه شما درست بوده و مشکل را حل کرده اید. اما حتی اگر نسخه جدید شما از دست رفت، به این معنی نیست که شما مشکل درست را شناسایی نکرده اید. شاید راه حل مناسبی پیدا نکرده باشید. به همین دلیل است که آزمایش چند متغیره – آزمایش چندین راه حل بالقوه به طور همزمان – می تواند ایده خوبی باشد.

با قرار دادن نسخه اصلی در برابر چندین تغییر به طور همزمان، به احتمال زیاد بهبود قابل توجهی خواهید یافت. می توانید از آنچه از تست های تک صفحه ای یاد می گیرید برای بهبود بقیه وب سایت خود نیز استفاده کنید.

بهینه سازی تجربه کاربر

تجارت الکترونیک و صاحبان مشاغل کوچک اغلب تجربه کاربری وب سایت خود را به طور کلی نادیده می گیرند. آنها تمایل به سئو و CRO دارند، اما سعی نمی کنند تا میزان استفاده از سایت خود را بهبود بخشند. اما یک تجربه بهتر و روان تر می تواند تفاوت را ایجاد کند.

زمان ماندگاری (مدت زمانی که یک جستجوگر گوگل قبل از بازگشت در سایت شما صرف می کند) یک عامل مهم رتبه بندی سئو است.

مطالب مشابه

هنوز هیچ دیدگاه ثبت نشده است، لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *