Skip to content

بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای صفحات وب سایت شما در واقع یک فرآیند نسبتاً ساده است. وقتی بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی را برای استفاده انتخاب می کنید این فرآیند ساده تر و سریع تر خواهد بود. در این پست، بهترین ابزار را برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای محتوای وب سایت شما پوشش خواهیم داد.

با این حال، قبل از شروع، اجازه دهید به طور خلاصه به دو نکته مهم در حین انجام تحقیقات خود بپردازیم: ارتباط و (در صورت وجود) مکان.

ارتباط کلمه کلیدی

ارتباط مهم ترین عاملی است که باید در انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو در نظر گرفت. چرا؟ زیرا هرچه دقیق تر باشید، بهتر است. به عنوان مثال، اگر شما صاحب شرکتی هستید که استخرهای شنا را نصب می کند، احتمالاً با هدف قرار دادن کلمه کلیدی مانند “نصب استخر در زمین از فایبرگلاس” به جای “استخرهای شنا”، افراد بالقوه بیشتری را جذب خواهید کرد. این به این دلیل است که احتمال زیادی وجود دارد که شخصی که به دنبال “نصب استخر فایبرگلاس در زمین” است به دنبال اطلاعاتی در مورد نصب باشد یا کسی که نصب را انجام دهد … و ممکن است شما باشید!

مطمئناً بهینه سازی برای “استخرهای شنا” جای خود را دارد. اما شکی نیست که این کلمه کلیدی مخاطبان عمومی تری را جذب خواهد کرد که ممکن است به دنبال چیزی نباشند که شما ارائه دهید. به جای آن به سراغ کلمات کلیدی مرتبط و بلند بروید.

ارتباط کلمه کلیدی
کلمه کلیدی مرتبط

کلمات کلیدی مبتنی بر مکان

یکی دیگر از عوامل مهمی که هنگام بهینه سازی برای کلمات کلیدی مناسب باید در نظر گرفت، جستجوهای مبتنی بر مکان است. هنگامی که به دنبال پیمانکاران و خدمات در منطقه خاص خود هستند، کاربران موتورهای جستجو معمولا مکان خود را در جستجو درج می کنند. بنابراین، “نصب استخر فایبر گلاس در زمین” به “نصب استخر در زمین فایبرگلاس در تهران” تبدیل می شود.

اگر در یک مکان جغرافیایی فعالیت می کنید، ممکن است بخواهید کلمات کلیدی مبتنی بر مکان را به همه صفحات خود اضافه کنید، زیرا ترافیک سایر مکان ها کمک زیادی به شما نخواهد کرد. اگر کسب و کار شما در چندین مکان جغرافیایی فعالیت می کند، ایجاد یک صفحه وب مجزا برای هر مکان نیز انتخاب عاقلانه ای است تا بتوانید از حضور برند شما در زمانی که افراد در جستجوی مکان های فردی هستند، اطمینان حاصل کنید.

حال، چگونه کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب می کنید؟ ما مطمئناً به دلایل واضح حدس زدن را توصیه نمی کنیم. در عوض، راه‌های زیادی برای تحقیق و یافتن کلمات کلیدی طولانی که برای کسب‌وکار شما مناسب هستند، وجود دارد.

در اینجا 4 ابزار رایگان عالی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که می توانید از آنها برای شناسایی سریع و آسان کلمات کلیدی قوی دم بلند برای کمپین SEO خود استفاده کنید.

ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی

1. گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner)
گوگل چند ابزار دارد که انجام تحقیقات کلمات کلیدی را آسان می کند، و ابزار رایگان AdWords آنها به نام “کیورد پلنر” یک مکان عالی برای شروع است. به خصوص اگر از AdWords برای برخی از کمپین های خود استفاده می کنید. (توجه: برای استفاده از Keyword Planner باید یک حساب AdWords ایجاد کنید، اما این بدان معنا نیست که باید یک تبلیغ ایجاد کنید.)

هنگامی که یک کلمه کلیدی، چندین کلمه کلیدی یا حتی آدرس وب سایت خود را در Keyword Planner وارد می کنید، گوگل لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را همراه با معیارهای ساده برای سنجش میزان رقابت شدید در اطراف هر یک و تعداد جستجوهایی که در هر دو صورت می گیرد، تهیه می کند. سطح جستجوی جهانی و محلی

همچنین به شما آمار تاریخی و اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد یک لیست از کلمات کلیدی نشان می دهد – و با ضرب چندین لیست از کلمات کلیدی در یکدیگر، یک لیست کلیدواژه جدید ایجاد می کند. از آنجایی که این ابزار رایگان AdWords است، می‌تواند به شما در انتخاب پیشنهادات و بودجه رقابتی برای استفاده در کمپین‌های AdWords خود نیز کمک کند.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
ابزار های تحقیق کلمه کلیدی

متأسفانه، زمانی که گوگل از ابزار Keyword Tool به Keyword Planner منتقل شد، بسیاری از قابلیت‌های جالب‌تر را حذف کرد – اما اگر اطلاعاتی را که از Keyword Planner یاد می‌گیرید استفاده کنید و از Google Trends برای پر کردن برخی موارد استفاده کنید، می‌توانید تا حدودی آن را جبران کنید.

2. گوگل ترندز (Google Trends)
گوگل ترندز  یکی دیگر از ابزارهای رایگان گوگل است. این به شما امکان می دهد چندین کلمه کلیدی را وارد کنید و بر اساس مکان، تاریخچه جستجو و دسته فیلتر کنید. هنگامی که آن اطلاعات را وارد کردید، نتایجی به شما می دهد که نشان می دهد چقدر علاقه وب به یک کلمه کلیدی خاص وجود دارد، چه چیزی باعث علاقه (به عنوان مثال، پوشش مطبوعاتی) شده است، و ترافیک از کجا می آید – همراه با کلمات کلیدی مشابه. .

بهترین بخش در مورد Google Trends این است که مانند اکثر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، فقط اعداد حجم کلمات کلیدی ثابت را به شما نمی دهد. در عوض، نمودارهای رنگارنگ و تعاملی ایجاد می کند که می توانید با آنها بازی کنید، دانلود کنید و حتی در وب سایت خود جاسازی کنید. همچنین بینش پویا تری نسبت به یک کلمه کلیدی با اطلاعاتی مانند محبوبیت نسبی یک عبارت جستجو در طول زمان به شما می دهد.

جالب اینجاست که داده‌های آن شامل درخواست‌های مکرر از یک کاربر در مدت زمان کوتاه نمی‌شود، که نتایج را تمیزتر می‌کند. همچنین جستجوهایی را که استنباط می‌کند به معنای یکسان است، مانند غلط املایی، گروه‌بندی می‌کند.

یکی از راه های استفاده از Google Trends؟ اگر می خواهید بین دو تغییر کلمه کلیدی برای عنوان آخرین پست وبلاگ خود تصمیم بگیرید. به سادگی یک جستجوی مقایسه سریع در Google Trends انجام دهید تا ببینید کدام یک بیشتر جستجو می شود.

3. کیورد تول (Keyword Tool.io)
ابزار Keyword Tool یک ابزار تحقیقاتی آنلاین کلمات کلیدی بسیار ابتدایی است، اما اگر فقط به دنبال لیستی از پیشنهادات کلیدواژه بلند مرتبط با یکی از مواردی هستید که قبلاً در ذهن دارید، می تواند مفید باشد. همچنین کاملا رایگان است . برای استفاده از ابتدایی ترین نسخه، حتی نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارید.

کاری که ابزار Keyword Tool انجام می دهد، استفاده از تکمیل خودکار گوگل برای ایجاد لیستی از پیشنهادات کلیدواژه طولانی مرتبط است. عبارات جستجوی پیشنهاد شده توسط Google Autocomplete بر اساس چند عامل مختلف است، مانند تعداد دفعاتی که کاربران در گذشته یک عبارت خاص را جستجو می کردند.

این نوع ابزار پیشنهاد می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید مردم در اطراف موضوعات شما به دنبال چه چیزی هستند. برای مثال، وبلاگ نویسان ممکن است از ابزاری مانند این استفاده کنند تا عناوین پست های وبلاگ را که در جستجو به خوبی عمل می کنند، طوفان فکری کنند.

باز هم، تنها کاری که نسخه رایگان برای شما انجام می دهد این است که پیشنهادهای کلیدواژه دیگری را به ترتیب حروف الفبا ایجاد کند. چیزی در مورد حجم جستجو یا هزینه به ازای هر کلیک (CPC) به شما نمی گوید. برای دریافت این اطلاعات، باید به Keyword Tool Pro ارتقا دهید. نسخه Pro همچنین به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را صادر کرده و از آنها برای ایجاد محتوا، بهینه سازی موتور جستجو، CPC/PPC یا سایر فعالیت های بازاریابی استفاده کنید.

گوگل ترندز
گوگل ترندز برای کلمه کلیدی

4. کیوردچی

کیوردچی یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی فارسی است. این ابزار به کاربران امکان می‌دهد تا با وارد کردن یک عبارت یا کلمه کلیدی، به دنبال مقالات، کتاب‌ها، پایان‌نامه‌ها و سایر منابع مرتبط با آن عبارت بگردند. کیوردچی با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته جستجو، نتایج دقیق و مرتبط را به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین، این ابزار قابلیت فیلتر کردن نتایج بر اساس تاریخ، نوع منبع و سایر پارامترهای مشخص شده را نیز داراست.

با استفاده از کیوردچی، کاربران می‌توانند کلمات کلیدی مرتبط با نیازهای خود را شناسایی کنند. این ابزار علاوه بر ارائه کلمات کلیدی، میزان جستجو و رقابت را نیز نشان می‌دهد. همچنین، کیوردچی امکان بررسی کلمات کلیدی مشابه و مترادف را به کاربران می‌دهد تا بتوانند بر روی کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنند و بهبود رتبه‌بندی سایت خود را در نتایج جستجوی موتورهای اینترنتی ارتقا دهند.

با توجه به مشخصات معیارهای مختلف مانند تعداد جستجوها، درجه رقابت و نیازمندی‌های بازار، کیوردچی به کاربران امکان می‌دهد که به راحتی کلمات کلیدی مهم و پربازده را تشخیص داده و استراتژی مناسبی برای بهبود رتبه‌بندی سایت و جلب ترافیک هدفمند اجرا کنند.

 

مطالب مشابه

هنوز هیچ دیدگاه ثبت نشده است، لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *