Skip to content

بالا بردن تعداد فالوور اینستاگرام نیازمند زمان و انرژی جدی و زیادی است. احتمال آن که بخواهید تا فالوور بخرید و خود را از شر تلاش های طاقت فرسا نجات دهید، زیاد است. اما به هیچ وجه این کار را انجام ندهید، در واقع خریدن فالوور هیچ مشارکت و تعاملی را برای شما در پی نخواهد داشت. در ضمن بهتر است فراموش نکنید که در تغییرات و نسخه های اخیر اینستاگرام چنین دنبال کنندگانی به صورت خودکار حذف می شوند. در ادامه می توانید روی روش های درست تمرکز کنید تا بتوانید راه درستی را نیز پیدا کنید.

  • مطمئن شوید اسم که انتخاب کرده اید قابل جستجو است. در صورتی که کاربران نتوانند نام شما را جستجو کنند، مسلما نمی توانند جز فالوورهای شما نیز شوند. قسمت بیوگرافی پروفایل را تکمیل کنید، معمولا مرحله آخری که افراد به صورت ناخودآگاه برای فالو کردن یا نکردن یک پیج از آن عبور می کنند، چک کردن همین قسمت بیوگرافی است. این قسمت هم به مخاطب و هم به خودتان نشان می دهد که شما چه کسی هستید و در این پیج چه نوع فعالیتی انجام می دهید.
  • زمانی که پروفایل خود را بهینه سازی کردید، نوبت پست گذاری است. بهتر است پیش از آن که بخواهید تعامل خود با دیگران را آغاز کنید حدود 10 الی 15 پست را در پیج خود قرار دهید، زیرا ممکن است کاربران از صفحه شما دیدن کرده و آن را خالی از پست ببینند. همین موضوع کافی است تا نخواهند شما را دنبال کنند.
  • قدم بعدی در خصوص دنبال کردن یا همان فالوو کردن اکانت هایی است که مرتبط با حوزه فعالیتی شما هستند. می توانید اینستاگرام را همچون یک جامعه در نظر بگیرید و در این جامعه مشاغل و کسب و کارهایی را دنبال کنید که می توانند بر روی فعالیت شما تاثیرگذار باشند. هر قدر اکانت های مرتبط بیشتری را فالوو کنید، امکان آن که اینستاگرام شما را به دیگران برای فالو شدن پیشنهاد دهد نیز بالاتر می رود.

 

 

  • زمانی که یک اکانت را فالوو می کنید بهتر است با پست های آن اکانت نیز تعامل داشته باشید. می توان گفت این روش یکی از ساده ترین و طبیعی ترین روش های ممکن برای جلب توجه دیگران به سوی اکانت خودتان بدون آن که کار غیر قانونی انجام دهید، است. زمانی که یک پیج را فالو می کنید و یا با پست هایش تعامل برقرار می کنید، صاحب آن اکانت اعلان یا همان نوتیفیکیشنی را دریافت می کند و این می تواند سبب شود که او نیز پیج شما را بررسی کند و جز فالورهای شما باشد. همواره باید به کامنت های فالوورهای خود پاسخ دهید و از این طریق می توانید قدردانی خودتان را از اینکه شما را فالوو کرده اند به آن ها نشان دهید.
  • می توانید دیگران را تشویق و ترغیب کنید که مطالب و پست های شما را به اشتراک بگذارند. یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید آن است که از سلبریتی ها بخواهید تا اکانت شما را تبلیغ کنند. مورد دیگر نیز می تواند مربوط به همکاری با اکانت های مشابه شود.
  • کسب و کار خود را در اینستاگرام تبلیغ کنید. زمانی که بتوانید یک پایگاه و مرکز اصلی و اختصاصی برای مشتریان خودتان بسازید، می توانید کاری کنید که آن ها به مشتریان واقعی شما تبدیل شوند. در ادامه برخی از استراتژی های مهم در این زمینه را آورده ایم.

 

تبلیغات

تخفیفات، تبلیغات و دیگ پیشنهادها راهی بسیار خوب و مناسب برای پیشبرد فروش محصولات به مخاطبان در اینستاگرام است. حتما توجه داشته باشید که فالوورهای شما برای دریافت پیشنهادات شما باید کاری انجام دهند و می توانید برای اینکه احساس فوریت را نیز در مخاطب ایجاد کنید، زمانی خاصی را تعیین کنید. به طور مثال تخفیف 50 درصدی تا پایان هفته.

 

برگزاری مسابقات

چه راهی می تواند بهتر از این باشد که به مشتری خود اجازه دهید تا محصول شما را تست کند؟ می توانید مسابقاتی را به راه بیاندازید که برای شرکت در آن، هر شخص حتما باید شما را فالو کند و یا آن که پست شما را با دیگران به اشتراک بگذارد.

 

امور خیریه

81 درصد از مردم انتظار دارند تا کسب و کار و تجارت ها تعهد عمومی را به امور خیریه دهند. با انجام این کار آن ها می توانند با برند شما احساس نزدیکی بیشتری داشته باشند و به فالوورها یا حتی مشتریان شما تبدیل شوند. به طور مثال می توان گفت که “گپ” به منظور مبارزه با بیماری ایدز در آفریقا با صندوق جهانی همکاری کرد و در سال 2006 توانست به جمع آوری مبلغی بیش از 130 میلیون دلار کمک کند.

 

تیزرها

می توان گفت اینستاگرام یکی از عالی ترین بسترهایی است که می توان از آن برای به نمایش گذاشتن محصولات و خدمت جدید، پیش از در دسترس قرار گرفتن آن ها استفاده کرد. استفاده از عکس های مختلف می تواند به هیجان و جذابیت کار بیشتر اضافه کند.

 

راه اندازی مستقیم

می توانید با استفاده از قسمت لایو اینستاگرام به معرفی و نمایش محصولات یا خدمات جدید خود بپردازید. در ادامه نیز لینک یا همان پیوند خرید را در لایو قرار داده و فالوورها و مشتریان خود را به سمت خرید محصولات سوق دهید.

همچنین، فراموش نکنید که از پیوند موجود در بیوگرافی اینستاگرام خود و همچنین نکات برجسته استوری اینستاگرام خود نیز استفاده کنید زیرا این موارد می توانند سبب اتصال فالوورها به وب سایت، وبلاگ و صفحاتی که دارای محصولات شما هستند، متصل شوند.

در پایان نیز، حتماً اینستاگرام خود را در کانال های دیگر تبلیغ کنید. دکمه به اشتراک گذاری اجتماعی اینستاگرام را در وب سایت خود قرار دهید و اینستاگرام خود را در سایر سیستم برنامه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. گاهی سریعترین راه برای به دست آوردن فالوور بیشتر این است که به سادگی از آنها فقط همین موضوع را بخواهید.

قبل از شروع کار، بسیار مهم است که توجه داشته باشید اینستاگرام برای نشان دادن محتواهایی در نظر گرفته شده است که در همان لحظه هستند. به منظور حفظ ارتباط بین مخاطبان خود، باید منابع مورد نیازتان را به منظور پست گذاری منظم سرمایه گذاری کنید.

بهترین راه برای برقراری ارتباط با فالوورها این است که پروفایل اینستاگرام خود را آپدیت شده نگه دارید. در ادامه، نحوه ایجاد و حفظ یک پروفایل موفق اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد.

در صورتی که هنوز برنامه اینستاگرام را ندارید، می توانید آن را از قسمت اپ استور و یا گوگل پلی دانلود کنید. البته این برنامه در وبسایت رسمی خود شرکت اینستاگرام نیز وجود دارد. نکته مهمی که در خصوص آن وجود دارد این است که اینستاگرام قابلیت نصب بر روی نسخه دسکتاپ را ندارد و برای آن که بتوانید این کار را انجام دهید، نیاز به برنامه های دیگری دارید.

 

مرحله ۱: باز کردن برنامه اینستاگرام و کلیک بر روی گزینه ثبت نام با آیفون یا ایمیل

زمانی که برای بار اول وارد برنامه اینستاگرام خود می شوید، برای ایجاد حساب کاربری دو گزینه دارید- ورود به سیستم با فیس بوک و یا ثبت نام با تلفن همراه یا ایمیل. فراموش نکنید که حتما با یک ایمیل تجاری و کاری ثبت نام کنید تا اینستاگرام پیج شما را به اکانت شخصی فیسبوکتان لینک ندهد.

 

مرحله ۲: وارد کردن مشخصات حساب خود

هم نام خودتان و هم نام تجاری تان را به صورت کامل و صحیح وارد کنید تا پروفایل شما برای فالوورها به نمایش درآید. اسمی که انتخاب می کنید همان چیزی است که در پروفایل شما نمایش داده می شود و در واقع نام کاربری شما است.

 

مرحله ۳: انتخاب نام کاربری

نام کاربری اسمی منحصر به فرد است که به دیگر حساب ها و اکانت ها نیز اجازه می دهد تا با شما تعامل و ارتباط داشته باشند.

فراموش نکنید باید اسمی را انتخاب کنید که قابلیت تشخیص دارد و به راحتی نیز پیدا می شود. بهتر است قسمت اول این نام کاربری، همان نام کسب و کار شما باشد. توجه داشته باشید که می توانید این نام کاربری را بعدها در قسمت تنظیمات اکانت خود تغییر داده و به روز رسانی کنید، پس جای نگرانی برای تغییر آن وجود ندارد.

 

بهینه سازی و آپدیت اکانت اینستاگرام

پس از آن که اصول اولیه حساب خود را تنظیم کردید، نوبت بهینه سازی اکانت می رسد. دیگر مراحل به منظور همین بهینه سازی هستند و مخصوص پیج هایی می باشند که ما هر روز در قسمت مرورگر اینستاگرام آن ها را می بینیم.

 

مرحله ۴: انتخاب عکس پروفایل

تصویر پروفایلی که انتخاب می کنید، اولین راه ارتباطی شما با مخاطب است. بنابراین بهتر است تصویر خود را به نوعی مرتبط با کسب و کار و برند خود انتخاب کنید.

تصاویری که در قسمت پروفایل آپلود می شوند به شکل دایره هستند، پس عکسی را انتخاب کنید که موضوع مورد نظر شما در وسط آن عکس قرار بگیرد و به اصطلاح عکس به صورت نصفه به مخاطب نشان داده نشود.

 

مرحله ۵: مرحله بعدی قسمت بیوگرافی اینستاگرام

در قسمت بیوگرافی حداقل 150 حرف یا کاراکتر را می توانید وارد کنید. پس در واقع با 150 حرف باید به فالوورها و دیگران به صورت کاملا لاصه و مختصر بگویید که چه کسی هستید و هدفتان از حضور در این فضا چیست؟ نمی توان قسمت بیوگرافی اینستاگرام را جستجو کرد پس نیازی نیست به فکر استفاده از هشتک و…در این قسمت باشید. یکی از مزیت های قسمت بیوگرافی اینستاگرام در این است که می توانید در آن قسمت یک آدرس اینترنتی خاص که مربوط به وب سایتتان می شود را به نمایش بگذارید و فالوورهای خود را به آن سو راهنمایی کنید.

 

 

به دلیل همین موضوع است که معملا تجارت ها و کسب و کارها آدرس یا همان لینک URL خود را که مطابق با جدیدترین پست منتشر شده شان نیز می باشد، در قسمت بیوگرافی قرار می دهند و دائما نیز آن را به روز رسانی می کنند. فراموش نکنید که استفاده از ابزارهای کوتاه کننده پیوند می تواند تاثیر بسیار زیادی را بر روی ظاهر کار و شیک نگه داشتن بیوگرافی داشته باشد.

دومین نکته آن است که آدرس های سایت ردیابی شده می توانند به شما کمک کنند تا متوجه شوید چه تعداد بازدیدکننده سایت داشته اید که از سوی اینستاگرام آمده اند.

هر زمان که بخواهید بیوگافی، پروفایل و یا لینک را تغییر می دهید، می توانید به سادگی و با زدن دکمه ویرایش این کار را انجام دهید.

 

مدیریت تنظیمات اینستاگرام

در نهایت، اجازه دهید تنظیمات اکانتتان را با هم مرور کنیم. در این بخش، می توانید اطلاعات تماس، تنظیمات حریم خصوصی و موارد دیگر را به روز رسانی کنید.

 

مرحله ۶: تنظیمات خود را نیز تنظیم کنید.

روی سه خطی که در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی خود می بینید کلیک کنید، سپس روی تنظیمات در قسمت پایینی کلیک کنید. (در زیر نام کاربری خود، چند پیوند خواهید دید که در ادامه به آن ها نیز خواهیم پرداخت.)

در تنظیمات خود، می توانید کارهایی همچون تغییر رمز عبور، مشاهده پست هایی که دوست دارید، فعال کردن اعلان ها و موارد دیگر را انجام دهید. در اینجا چند مورد است که باید فوراً بررسی شوند.

تنظیمات خود را مدیریت کنید – جایی که می توانید افرادی را که می توانند استوری های اینستاگرام شما را ببینند و به آن ها پاسخ دهند (که در زیر در مورد آنها صحبت می کنیم) مدیریت کنید. توصیه می کنیم به همه فالوورهای خود اجازه دهید تا استوری های شما را ببینند و به آن ها پاسخ دهند تا تعامل برند و نام خود را افزایش دهید. از تنظیمات خود، روی Privacy> Story کلیک کنید تا به کنترل های قسمت استوری خود دسترسی پیدا کنید. (همچنین می توانید با کلیک روی نماد چرخ دنده در گوشه بالا سمت چپ هنگام ارسال یک استوری به این قسمت دسترسی پیدا کنید.)

 

حساب

این به شما امکان می دهد پروفایل خود را به عنوان پروفایل تجاری به دیگران معرفی کنید. ویژگی ابزارهای کسب و کار اینستاگرام در آن است که برای کاربران، ارتباط و تماس با شما را ساده می کند.، بینش عمیقی از کار شما را خلق می کند و به شما امکان می دهد محتوای خود را تبلیغ کنید. کسب و کار شما برای تبدیل به یک حساب تجاری اینستاگرام باید دارای صفحه تجاری فیس بوک باشد. از تنظیمات خود، روی حساب> تغییر به حساب حرفه ای کلیک کنید تا به این ویژگی ها دسترسی پیدا کنید

 

 

رفتن به یک حساب تجاری یا سازنده – این تنظیم را انتخاب کنید، وارد فیس بوک شوید و به برنامه اینستاگرام این اجازه را دهید که صفحات شما را مدیریت کند. برای اتصال به پروفایل اینستاگرام خود یک صفحه فیس بوک را انتخاب کنید. (برای اتصال دو سیستم عامل باید دارای صفحه فیس بوک باشید.)

اینستاگرام به طور خودکار اطلاعات مربوطه را از صفحه فیس بوک شما وارد پیجتان می کند تا بتوانید آن ها را ویرایش کنید. اکنون شما یک پروفایل تجاری اینستاگرام دارید. فراموش نکنید که از ویژگی های همراه با این نوع حساب همچون اطلاعات پروفایل نیز استفاده کنید.

 

حساب شخصی

 در اینجا می توانید مشخصات خود را از عمومی به خصوصی تغییر دهید. اینستاگرام به طور خودکار پیج شما را عمومی می کند – توصیه نمی کنیم آن را تغییر دهید! به عنوان یک تجارت، می خواهید کاربران پست های شما را ببینند و بدون هیچ مانعی کسب و کار شما را دنبال کنند. از تنظیمات خود، روی حریم خصوصی> حریم خصوصی حساب کلیک کنید و مطمئن شوید که این قابلیت خاموش است.

 

 

کامنت ها

 قسمت کامنت ها به شما امکان می دهد نظرات را با کلمات کلیدی یا عبارات خاصی پنهان کنید. برای انجام این کار، باید کلمات و عبارت های خاصی را در تنظیمات اینستاگرام خود وارد کرده و این ویژگی را روشن کنید. دریافت کامنت ها کاری هیجان انگیز و دلگرم کننده است، اما برخی نظرات ممکن است بر خلاف ارزش های برند باشد یا مخاطب شما را آزرده خاطر کند. از تنظیمات خود، روی حریم خصوصی> نظرات کلیک کنید تا این موارد به روز شود.

 

 

افزودن اکانت های اضافی اینستاگرام

حداکثر پنج اکانت اضافه کنید و بدون ورود و خروج بین آنها جابجا شوید. این ویژگی به شما امکان این را می دهد که همزمان چندین نفر را وارد یک حساب کاربری کنید. برای افزودن اکانت، روی افزودن اکانت در پایین تنظیمات خود کلیک کنید. نام کاربری و گذرواژه درست و قوی را که می خواهید اضافه کنید را وارد کنید. برای جابجایی بین حساب ها، به نمایه خود بروید و روی نام کاربری خود در بالای صفحه ضربه بزنید. اکانتی که میخواهید واردش شوید را در اینجا انتخاب کنید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز هیچ دیدگاه ثبت نشده است، لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *