Skip to content

5 استراتژی برتر لینک سازی

لینک سازی همیشه جزء اصلی بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) بوده است. با این حال، در 23 سالی که گوگل وجود داشته است، استراتژی لینک سازی به شیوه پیچیده تبدیل شده است. در ابتدا مقدار لینک نام بازی بود. هر چه سایت شما لینک های بیشتری داشته باشد، در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری دارد.

امروزه گوگل بر روی لینک های با کیفیت در مقابل کمیت تمرکز می کند تا اطمینان حاصل کند که وب سایت هایی که محتوای ارزشمند را ارائه می دهند رتبه بالاتری دارند. این تغییر در تمرکز، ساخت لینک را به یک فرآیند طولانی اما حیاتی تبدیل کرده است. وب‌سایت‌ها برای رتبه‌بندی نیاز به لینک‌های باکیفیت دارند. اکنون لینک سازان باید بر روی یافتن سایت های مرتبط برای بک لینک ها و ارائه محتوای ارزشمند برای آن مخاطبان تمرکز کنند.

سازنده‌های لینک باید زمان، فکر و انرژی را برای ایجاد استراتژی‌ لینک‌سازی پایدار بگذارند تا به رتبه‌بندی وب‌سایت‌های خود در SERP کمک کنند.

استراتژی های لینک سازی
پیدا کردن استراتژی لینک سازی

چگونه استراتژی لینک سازی پیدا کنیم؟

استراتژی‌ لینک‌سازی نیاز به کار مقدماتی دارد، اما زمانی که مقدمات را فراهم کردید، خود را برای موفقیت قابل توجهی آماده کرده‌اید.

برای ایجاد استراتژی لینک سازی ، مراحل زیر را در نظر بگیرید

سایت خود را آنالیز کنید

قبل از اینکه تعیین کنید کدام سایت ها را دنبال کنید یا چه تعداد لینک دریافت کنید، باید بدانید که سایت شما چه کارهایی را به خوبی انجام می دهد و چه کارهایی را خوب انجام نمی دهد.

تعیین کنید که آیا باید روی بک لینک ها یا تحقیقات کلمات کلیدی (یا هر دو) تمرکز کنید. هنگامی که بدانید سایت شما چه کمبودهایی دارد، می توانید دارایی هایی بسازید که به استراتژی شما کمک کند.

مخاطب هدف خود را مشخص کنید.

با درک مخاطبان خود، می توانید لیستی از سایت های دیگری که ممکن است از آنها بازدید کنند ایجاد کنید.

  • با نگاه کردن به جمعیت شناسی، رفتارها و علایق شروع کنید.
  • مخاطب شما به چه چیزی اهمیت می دهد؟
  • چگونه به دنبال پاسخ هستند؟
  • آنها به چه چیزی که به محصول یا خدمات شما مربوط می شود علاقه مند هستند؟

به دنبال پست‌های وبلاگ و سایر صفحاتی باشید که سایت‌های دیگر ممکن است بخواهند به آنها پیوند دهند. در نظر بگیرید که اکثر صاحبان سایت به صفحات محصول پیوند نمی دهند، زیرا این عمل به نظر هرزنامه و تبلیغاتی است. در عوض، به دنبال صفحات قیف برتری باشید که آموزشی هستند. سپس، به محتوای رقیب خود نگاه کنید.

آیا شکاف محتوایی وجود دارد؟ اگر چنین است، مدتی را صرف ایجاد این صفحات کنید تا بتوانید در جستجو رقابت کنید.

لیستی از سایت های هدف ایجاد کنید.

این سایت ها باید با محتوا، کسب و کار و مخاطبان هدف شما هماهنگ باشند. سایت ها را بر اساس ارتباط و اعتبار اولویت بندی کنید – به این ترتیب، می توانید مطمئن شوید که ابتدا به مهم ترین سایت ها ضربه می زنید.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که ساخت لینک یک فرآیند طولانی است. بنابراین، استراتژی شما باید شامل اهداف بلند مدت باشد تا پیشرفت را مشاهده کنید.

استراتژی لینک سازی
ساختار های لینک سازی

استراتژی لینک سازی در مقابل تاکتیک

قبل از پرداختن به استراتژی ها، ضروری است که تفاوت بین تاکتیک ها و استراتژی ها را بررسی کنید. بنابراین اغلب، مردم این دو را اشتباه می گیرند و فکر می کنند که آنها یک چیز هستند. در حالی که آنها ارتباط نزدیکی دارند، اما تفاوت های خود را دارند.

استراتژی به عنوان یک برنامه اقدام تعریف می شود. معمولاً شامل یک هدف بلند مدت و نحوه دستیابی به آن می شود. به عنوان مثال، بگویید هدف شرکت شما افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت است. یک استراتژی که می توانید داشته باشید این است که حضور خود را در رسانه های اجتماعی افزایش دهید.

استراتژی، در این مورد، هدف نهایی نیست، بلکه راهی برای رسیدن به هدف نهایی است. تاکتیک به عنوان مرحله ای برای دستیابی به یک استراتژی تعریف می شود. تاکتیک ها نسبت به استراتژی ها زمان بندی بسیار کوتاه تری دارند و هدف دقیقی دارند. با ادامه مثال استراتژی رسانه های اجتماعی، یک تاکتیک این است که سه بار در هفته در پلتفرم های رسانه های اجتماعی خاص پست کنید.

مثال تاکتیکی دیگر ایجاد ویدیوهای اجتماعی بیشتر برای افزایش تعامل است. اکنون که تفاوت بین استراتژی و تاکتیک توضیح داده شد، بیایید به استراتژی های لینک سازی بپردازیم.

برترین استراتژی های لینک سازی

مانند همه استراتژی ها، ساختن یک استراتژی با هدف نهایی خود ضروری است. ایجاد لینک نیازمند زمان، تلاش و صبر است. همانطور که کمپین شما ادامه دارد، باید استراتژی های خود را دوباره ارزیابی کنید تا بفهمید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند.

در زیر پنج استراتژی لینک سازی وجود دارد که می توانید همین الان پیاده سازی کنید.

1. وبلاگ نویسی مهمان

یکی از محبوب ترین راه ها برای دریافت لینک ها به وب سایت شما از وب سایت های دیگر است. بهترین چیز در مورد ارسال مهمان این است که نیازی به دانش فنی یا مهارت های برنامه نویسی از طرف شما نیست. فقط یک سایت را پیدا کنید که محتوای مربوط به سایت شما را منتشر می کند و یک ایمیل و یک موضوع خوب  ارسال کنید!

اگر انها ان را دوست داشته باشند و ان را به عنوان چیزی که به نفع مخاطبان خود است ارزیابی کنند، ان را در سایت خود ارسال می کنند و برای نوشتن ان به شما اعتبار می دهند. با این حال، لازم به ذکر است که چنین وب سایت هایی به طور معمول برای دو لینک در هر مقاله اجازه می دهد.

وبلاگ نویسی مهمان
وبلاگ نویسی مهمان در لینک بیلدینگ

2. سئوی محلی را فراموش نکنید

سئوی محلی بهینه سازی وب سایت شما برای کلمات کلیدی محلی و رتبه بندی در نتایج جستجوی محلی است. وقتی کاربر یک کلمه کلیدی محلی را تایپ می کند، نتایجی که ابتدا نشان داده می شوند، نتایجی هستند که برای آن پرس و جو بهینه شده اند.

3. ایجاد محتوای جذاب

برای اشتراک گذاری بازاریابی محتوا یکی از موثرترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای ایجاد لینک برای سایت شما است.برای جذب لینک‌های کیفیت، باید محتوای منحصر به فرد و جذابی ارائه دهید. طراحی کنتنت را بر اساس تحقیقات کامل و به‌روز، به‌گونه‌ای که نیازها و علاقه‌های مخاطبان را برآورده کند. ضمن ارائه اطلاعات ارزشمند، تصاویر و فیلم‌های جذاب را نیز به کار ببندید تا محتوای شما برای دیگران جذابیت بیشتری پیدا کند.

5. استفاده از روش همکاری‌های اجتماعی
اگر بخواهید لینک‌های کیفیتی بدست بیاورید، باید در فضای اجتماعی فعالیت کنید. با اهتمام به حضور شما در پلتفورم‌هایی مانند لینکداین، توییتر و فیسبوک، می‌توانید با افراد و شرکت‌های مرتبط در ارتباط باشید و درخواست‌های همکاری لینک را به آن‌ها ارسال کنید.

5. ارائه محتوا کاربردی و متنوع
با ارائه محتواهای متنوع در قالب بلاگ‌پست‌ها، اموزش‌ها، اخبار و … شما فرصت بیشتری برای جذب لینک‌های با کیفیت خواهید داشت. هرچه محتوای شما بیشتر و متنوع‌تر باشد، احتمال تاثیرگذاری بر بینندگان و جلب توجه آن‌ها بیشتر می‌شود.

 

مطالب مشابه

هنوز هیچ دیدگاه ثبت نشده است، لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *