Skip to content

آگاهی از برند سطح شناخت یک برند، محصول یا خدمات را در بین مصرف کنندگان توصیف می کند. آگاهی قوی از برند دارای چندین مزیت از جمله افزایش فروش، بهبود وفاداری مشتری و تقویت موقعیت رقابتی است. در این پست وبلاگ، همه چیزهایی را که باید در مورد آگاهی از برند بدانید را تعریف خواهیم کرد.

اهمیت آگاهی از برند

رقابت شدید است و جلب توجه مشتریان بالقوه شما برای رونق کسب و کار شما حیاتی است. به همین دلیل ایجاد آگاهی از برند برای هر استارت آپ و شرکتی حیاتی است. تصویر برند می تواند یک عامل فروش تعیین کننده برای مخاطب هدف مناسب باشد.

آگاهی از برند چیست؟

آگاهی از برند، سطح شناختی است که یک برند در میان مخاطبان هدف خود دارد. این سطوح به این سوال پاسخ می دهند که بازار هدف شما چقدر با برند شما آشنا است. آگاهی از برند یکی از مهم‌ترین دارایی‌هایی است که برند شما می‌تواند ایجاد کند. سطوح بالای شناخت می تواند ارزش محصول یا خدمات شما را افزایش دهد و به شرکت شما مزیت رقابتی بدهد.

همچنین، یکی از مؤلفه های کلیدی ارزش ویژه برند است که به ارزشی اشاره دارد که مصرف کننده از یک محصول یا خدمات خاص به دست می آورد. یک شرکت با ارزش ویژه برند، مشتریان وفاداری خواهد داشت که مایل به پرداخت حق بیمه برای محصولات یا خدمات آن هستند. شرکتی با ارزش ویژه برند پایین ممکن است رقابت در صنعت خود را چالش برانگیز بداند.

آگاهی از برند چیست
آگاهی از برند چیست

شناخت برند در مقابل آگاهی از برند

شناخت برند و آگاهی از برند اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما در واقع دو مفهوم متفاوت هستند. شناخت برند توانایی مصرف کنندگان برای شناسایی یک محصول یا خدمات خاص بر اساس نام، لوگو یا سایر ویژگی های متمایز آن است. این یکی از بسیاری از عناصری است که آگاهی برند را تشکیل می دهد.

آگاهی از برند یک قدم فراتر می رود و به سطح آشنایی مصرف کنندگان با یک برند خاص اشاره دارد. بنابراین، کدام یک برای مشاغل مهم تر است؟ به طور کلی، شناخت برند در کوتاه مدت اهمیت بیشتری دارد، در حالی که آگاهی از برند در بلند مدت اهمیت بیشتری دارد.

شناخت برند می تواند به کسب و کارها کمک کند تا به سرعت توجه را جلب کرده و فروش ایجاد کنند، اما حفظ آن در طول زمان می تواند دشوار باشد. ایجاد آگاهی از برند بیشتر طول می کشد، اما می تواند دوام بیشتری داشته باشد. ایجاد وفاداری مشتری بسیار مهم است. یک استراتژی بازاریابی عالی هر دو را برای به حداکثر رساندن نتایج در نظر می گیرد.

مراحل برای استراتژی آگاهی از برند

هدف استراتژی آگاهی از برند ایجاد آشنایی و شناخت نام است تا مشتریان بالقوه زمانی که آماده خرید هستند به برند فکر کنند. در اینجا چند تاکتیک در مورد چگونگی ایجاد آگاهی از برند از ابتدا وجود دارد. از ترکیبی از این تاکتیک ها برای دستیابی به گسترده ترین مخاطبان ممکن استفاده کنید.

در اینجا نکات کلیدی در مورد چگونگی ایجاد آگاهی از برند از ابتدا وجود دارد:

1.تصویر برند ثابتی ایجاد کنید
اگر می خواهید در حافظه مشتریان بالقوه بمانید، برندسازی قوی ضروری است. کسب‌وکارها با ایجاد هویت برند واضح و قابل تشخیص می‌توانند اطمینان حاصل کنند که مخاطبان هدف آن‌ها می‌دانند که چه کسانی هستند و برای چه چیزی ایستاده‌اند.

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد یک تصویر برند قوی، استفاده از تصاویر ثابت در همه کانال‌ها است. این به معنای استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها و لوگوی یکسان در همه چیز از وب‌سایت تا کارت‌های ویزیتتان است. ثبات به ایجاد ظاهری منسجم کمک می کند که به راحتی برای مخاطبان هدف شما قابل تشخیص باشد. این یک ایده عالی است که یک کتاب برند برای ایجاد سبک برند و هویت بصری خود ایجاد کنید.

2.مخاطبان خود را بشناسید
عنصر حیاتی افزایش آگاهی از برند این است که بدانید مشتریان بالقوه شما از برند شما چه انتظاراتی دارند. ایجاد روابط طولانی مدت به برند شما کمک می کند در دنیایی بسیار رقابتی پیشرفت کند. وقتی پلتفرم های زیادی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید، چگونه به مشتریان خود گوش دهید؟

خوب، این وظیفه ابزار گوش دادن اجتماعی شماست. این می تواند برای آگاهی از برند بسیار ارزشمند باشد، زیرا به شما اجازه می دهد تا ببینید مردم در مورد شما چه می گویند. شما می توانید از این اطلاعات برای تنظیم استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که برند شما مثبت دیده می شود.

وقتی صحبت از نظارت بر رسانه برای آگاهی از برند می شود، باید حداقل دو پروژه راه اندازی کنید:

  • یکی برای نظارت بر ذکر نام تجاری یا محصولات و خدمات شما است.
  • پروژه دوم موضوعات مربوط به حوزه صنعت شما را رصد می کند.

این کار به شما کمک می کند مکالماتی را پیدا کنید که می توانید به آنها بپرید. به این ترتیب، می توانید مشتریان بلاتکلیف را به سمت برند خود سوق دهید یا حتی مشتریان رقبای خود را وادار به خرید محصول شما کنید.

گوش دادن اجتماعی می تواند به شما در شناسایی تأثیرگذاران آنلاین، هشتگ های پرطرفدار، انجام تجزیه و تحلیل احساسات، پیگیری دسترسی و بسیاری از معیارهای دیگر کمک کند.

آگاهی از برند چیست
مراحل آگاهی از برند چیست

3.لحن صدا را ایجاد کنید
لحن صدای ثابت به مشتریان کمک می کند تا به سرعت برند شما را تشخیص دهند و آن را از سایرین در بازار متمایز کنند. هنگام انتخاب لحن صدا برای برند خود، در نظر داشته باشید که چه شخصیتی را می خواهید منتقل کنید و چه چیزی با مخاطب هدف شما طنین انداز می شود.

هنگامی که به یک لحن رضایت دادید، مطمئن شوید که آن را در همه کانال ها، از وب سایت و رسانه های اجتماعی خود گرفته تا مطالب چاپی و تعاملات خدمات مشتری، حفظ کنید. ایجاد یک لحن واضح و ثابت، پایه ای قوی برای آگاهی از برند و وفاداری مشتری ایجاد می کند.

4.یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد ایجاد کنید
یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد بسیار مهم است. این شما را از رقبایتان متمایز می کند و به مشتریانتان می گوید که شما کی هستید، طرفدار چه چیزی هستید و چرا باید از شما خرید کنند. بنابراین اطمینان از اینکه برند شما پیام مناسبی را ارائه می دهد و با مخاطبان هدف شما طنین انداز می شود ضروری است.

USP باید واضح، مختصر و به یاد ماندنی باشد. مهمتر از همه، باید با مخاطبان شما مرتبط باشد و با پیام های برند شما همسو باشد. ایجاد یک شعار جذاب که در بین مخاطبان شما طنین انداز شود یک ایده عالی است.

5.در مورد SEO نحقیق کنید
SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. یک وب‌سایت بهینه‌سازی شده در رتبه بالایی در گوگل قرار می‌گیرد و باعث می‌شود کاربران بیشتر از آن بازدید کنند.

بر اساس جستجوی موتورهای جستجو، فهرست برتر در جستجوی ارگانیک گوگل 33 درصد از ترافیک را دریافت می کند، رتبه دوم 18 درصد است و تنها از آنجا کاهش می یابد.

اگر می خواهید از طریق سئو آگاهی از برند ایجاد کنید، باید بدانید که مردم به دنبال چه چیزی هستند. ابزارهایی مانند SEMrush یا Ahrefs به شما کمک می کنند کلمات کلیدی مناسبی را پیدا کنید که باید وب سایت خود را برای آنها رتبه بندی کنید.

تحقیق کلمات کلیدی SEO برای افزایش آگاهی از برند و تلاش های بازاریابی ضروری است. با درک کلمات کلیدی که مردم به دنبال آن هستند، می توانید اطمینان حاصل کنید که برند شما در مقابل مشتریان بالقوه زمانی که به دنبال محصولات یا خدماتی مانند شما هستند ظاهر می شود. کلمات کلیدی استراتژیک خود را انتخاب کنید و بازاریابی محتوا را شروع کنید.

استراتژی جامع سئو
استراتژی سئو

سئو فقط در مورد انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای وب سایت یا وبلاگ شما نیست. همچنین باید به جنبه های فنی وب سایت خود مانند سرعت بارگذاری فکر کنید. هرچه صفحه سریعتر بارگذاری شود، بهتر است. همه اینها بر موقعیت شما در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری تأثیر می گذارد.

رویکرد صحیح برای افزایش آگاهی از برند در رسانه های اجتماعی چیست؟

پلتفرم رسانه اجتماعی مناسب را انتخاب کنید. نکته مهم در مورد رسانه های اجتماعی این است که آنها یک پلت فرم خوب برای پخش پیام خود در اختیار شما قرار می دهند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیام مناسب را در زمان مناسب به افراد مناسب ارسال کنید.

پلتفرم مناسب برای کسب و کار شما بستری است که مشتریان شما در آن حضور دارند. اگر می‌دانید جمعیت‌شناسی شما در فیس‌بوک فعال نیست، نیازی به ایجاد حساب فیسبوک ندارید. به همین ترتیب، اگر کسی آن‌ها را تماشا نمی‌کند، لازم نیست وقت خود را برای کشف استوری‌های اینستاگرام صرف کنید.

نتیجه
چرا آگاهی از برند مهم است؟ زیرا اگر کسی از محصول یا خدمات شما اطلاعی نداشته باشد، هیچ درآمدی نخواهید داشت. مهم نیست که محصول یا خدمات شما چقدر عالی است اگر کسی از آن اطلاعی نداشته باشد. شما باید مطمئن شوید که مردم قبل از تبدیل شدن به مشتری یا مشتری از برند شما آگاه هستند.

مزایای استراتژی آگاهی از برند :

این فرآیند تصمیم گیری مصرف کنندگان را هنگامی که مجبور به انتخاب بین شرکت های مختلف هستند، تشویق می کند.
باعث خریدهای مکرر می شود،
به افزایش سهم بازار و تبدیل ها کمک می کند،
به شما امکان می دهد محصولات و خدمات خود را به مخاطبان جدید نشان دهید.
هنگامی که آگاهی از برند را افزایش دادید، معیارهای تجاری اصلی برند خود را افزایش خواهید داد.

 

مطالب مشابه

هنوز هیچ دیدگاه ثبت نشده است، لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *