Skip to content

انواع مختلفی از پیام ها وجود دارد که شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ارائه دهید و اغلب آن پیام ها به هدف مورد نظر شما مرتبط می شوند. این پیام ها برای تحریک خریداران در طول کل چرخه عمر کار می کند- از آگاهی تا طرفداری. بیایید به نحوه شناسایی و تعریف دسته های مختلف پیام ها نگاه کنیم:

ابتدا

پیام های ابتدایی در شبکه های اجتماعی جالب، سرگرم کننده و آموزشی هستند. این می تواند شامل اشتراک گذاری یا ایجاد اخبار مربوطه، ارائه نکات مفید در مورد چگونگی انجام کاری یا نمایش محتوای بصری باشد.

میانه

پیام های میانی در شبکه های اجتماعی آموزشی، جذاب، و اغلب هدفمند است. و این هدف اغلب برای ایجاد اعتماد با مخاطبان شماست و آنها را برای برقراری ارتباط با شما تحریک می کند. بعضی از نمونه ها عبارتند از مسابقات اجتماعی، اشتراک رایگان در یک خبرنامه یا دعوت به یک رویداد. اینها برای شناخت اطلاعات بیشتر در مورد مشتری احتمالی و یا مشتریان مناسب هستند – شما با آنها چیزی را به اشتراک می گذارید و آنها با شما چیزی را به اشتراک می گذارند.

انتها

پیام های پایان مرحله در شبکه های اجتماعی آموزشی، آموزنده بوده و منتج به تغییر می شود. با این حال، هنوز هم مهم است که در هر مرحله، پیام شما بر روی برند و جالب باشد- که می تواند از طریق تصاویری انجام شود. این پیام ها می تواند یک کلیک تا خرید، ارائه نسخه ی نمایشی، ثبت نام برای یک دوره، و یا توصیه برند شما به یک دوست، باشد. تمام این معیارهای محرک، نهایتا از یک تغییر پشتیبانی می کنند – یک نام جدید، یک فروش جدید و غیره.

 

اجتناب از دام های رسانه اجتماعی

همانطور که اهداف، استراتژی و فعالیت های شبکه های اجتماعی خود را برنامه ریزی می کنید، مهم است که از این مشکلات رایج جلوگیری کنید:

  • بدون اهداف وارد نشوید: باید اهداف، مقاصد و روش های سنجش موفقیت خود را تعیین کنید.
  • فقط به تجارت و فروش نپردازید: تعریف بی پایان از خود، مخاطبان شما را منحرف کرده و مشتریان موجود را آزرده می کند.
  • اندازه گیری ROI خود را نادیده نگیرید: روش هایی بنیادین برای اندازه گیری تاثیرات شما وجود دارد (که بعدا آن را پوشش خواهیم داد).
  • فرض نکنید که هر سایت شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما مناسب است: شناخت نحوه استفاده و زمانی که خریداران شما از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند بسیار مهم است. شبکه های اجتماعی به شما نیاز دارند تا با مخاطبین خود فعالانه ارتباط برقرار کنید و اگر کانال های بسیار زیادی دارید، می تواند یک نابودکننده ی منابع باشد.
  • بعد از حضور روی یک سایت اجتماعی، آن را رها نکنید: ایجاد حضور به معنی پیدا کردن و ایجاد تعامل با مخاطبان شما است. این یک فرآیند مداوم است که طول می کشد، اما ارزش تلاش را دارد.