Skip to content

با مقاله آشنایی با فیسبوک همراه باشید. فیسبوک یکی از گسترده ترین پلتفرم های شبکه های اجتماعی است. در واقع، طبق گزارش مرکز تحقیقات Pew، 71 درصد از کاربران بزرگسال آمریکایی اینترنتی کاربران فیسبوک هستند.  و در سراسر جهان، هر ماه بیش از 1.59 میلیارد کاربر فعال و 1.44 میلیارد کاربر فعال تلفن همراه در فیسبوک وجود دارد. موفقیت مداوم آن تا حد زیادی به تمرکز آن بر تجربه مشتری و توانایی آن در هدایت تغییر به سوی یک جهان اول-موبایل نسبت داده می شود.

فیسبوک چیزی بیش از یک راه برای متصل کردن به دوستان، خانواده و همکاران ارائه می دهد؛ این یک ابزار ضروری برای ارتباط با خریدارانتان است. از آنجایی که رسما یک فضا برای برندها در سال 2007 ایجاد کرد، آن را ادامه داد تا روش هایی را که بازاریابان می توانند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند، تکامل بخشد. فیسبوک اجازه می دهد تا کسب و کار شما در یک پلتفرم محبوب و قابل اعتماد در دسترس مردم قرار بگیرد که در آن مشتریان احتمالی نه تنها می توانند با برند شما ارتباط برقرار کنند، بلکه افراد واقعی (شبکه هایشان) متعامل با شما را ببینند. این مرحله را برای شما ایجاد می کند تا روابط قوی تر و معتبرتر با آنها برقرار کنید.

یک صفحه فیسبوک، قطب مرکزی برند شما است. ایجاد یک صفحه فیسبوک برای شرکت شما دارای مزایای فراوانی است: کسب و کار شما را در جستجوی فیسبوک قابل کشف می کند، به شما امکان می دهد با دنبال کنندگان خود ارتباط برقرار کنید، به شما در رسیدن به گروه های بزرگ کمک می کند و بینش عمیقتری از مخاطبینتان به شما می دهد .

اما برای رسیدن به این هدف، کسب و کارها باید تعادلی مهم از عرضه محتوایی داشته باشند که مناسب است و به محتوای سرگرم کننده، ارزش می افزاید. برای پست های فیسبوک خود، مطمئن شوید که ترکیبی از محتوا و پیشنهادات جالب و ungated (بدون یک فرم بعنوان یک مانع) و همچنین محتوا و تبلیغات آموزشی تر، gated (استفاده از یک فرم بعنوان یک مانع برای دارایی یا تبلیغ شما) داشته باشید.

آنچه شما نیاز دارید که در مورد الگوریتم مطالب اخبار فیسبوک بدانید (آشنایی با فیسبوک)

تغییرات الگوریتم فیسبوک با گذشت زمان بروی گمان های سازمانی تاثیر می گذارد و اکنون پست گذاشتن تنها به منظور پست گذاشتن می تواند حقیقتا به شانس دیده شدن شما آسیب برساند. فیسبوک بسیار کاربر محور است و به طور مستمر پلتفرم شان را بهینه سازی می کنند تا اطمینان حاصل نمایند که مطالب خبری به کاربران آنها -مخاطبین شما- کمک کند تا به داستان هایی متصل شوند که بیشترین اهمیت را برایشان دارند. محتوا ارسالی بیش از حد تبلیغاتی، باعث می شود توزیع سازمانی صفحه شما با گذشت زمان کم شود. پس چگونه مطمئن شوید که پست شما دیده می شود؟ درک کنید چگونه مسائل زیر بر آن تاثیر می گذارد و چگونه بر آنها غلبه می کنند. برای آشنایی با فیسبوک این مقاله را تا انتها بخوانید.

زمان صرف خواندن پست

در گذشته، برندها می توانستند نرخ تعامل خودشان را با اجرای یک مسابقه دستکاری کنند که در آن کاربران باید یک پست را می پسندیدند، به اشتراک یا برای آن نظر می گذاشتند؛ اما این روش دیگر موثر نیست. فیسبوک میزان تعداد ثانیه هایی که کاربر در هر پست صرف می کند اندازه گیری می کند تا بفهمد که آیا محتوا توجه آنهارا جلب میکند یا خیر. اگر افراد روی یک پست ویژه نسبت به بقیه پست ها در مطالب خبری خود زمان بیشتری صرف کند، شاخص خوبی بوده و برای آنها مهم است.

زمان صرف شده با محتوا

فیسبوک وقتی شروع به اندازه گیری می کند که محتوای شما کاملا لود شده باشد و به زمان صرف شده در یک بازه نگاهی می اندازد، بنابراین مقالات طولانی تر رتبه بالاتر نمی گیرند. اطمینان حاصل کنید که محتوای بهنگام، مرتبط و ارزشمند به کاربران ارائه می کنید که مخاطبان شما آن را واقعا خواهند خواند. آشنایی با فیسبوک از مهم ترین دانش های امروز است.

اقدامات روی ویدیوها

رفتار کمی برای ویدیو متفاوت است، و مردم لزوما دوست ندارند ویدیویی که را از آن لذت می برند، پسندیده، به اشتراک گذاشته یا برای آن نظر بگذارند. فیسبوک اقدامات دیگر را به عنوان معیارهای موفقیت می سنجد، مانند اینکه کسی یک ویدیو را به چه میزان طولانی تماشا کرده، آیا کسی صدا را روشن کرده، صفحه نمایش کامل را کلیک کرده، و کیفیت بالا را فعال کرده است. ارتباط موضوع مهم است – فکر کنید در مورد به اشتراک گذاری محتوای ویدئویی سرگرم کننده، آموزشی و یا طنز آمیز که بلافاصله درگیرکننده است.

تنوع پست ها

فیسبوک کشف کرد که افراد، خواندن مقالات از طیف وسیعی از ناشران را دوست دارند، بنابراین قرار دادن چندین پست در یک ردیف از منبع مشابه را کاهش دادند. این بدان معنی است که برای گسترش پست های شما در سرتاسر روز به منظور افزایش شانس های شما در دیده شدن توسط مخاطبینتان، این به نفع شما است.

کاهش عناوین تله کلیک

تله ی کلیک زمانی اتفاق می افتد که ناشری یک لینک را با عنوانی پست می کند که غلط است یا اطلاعات مهم را کنار گذاشته تا کاربران را برای کلیک بر روی آن تحریک نماید. در حالی که این پست ها کلیک های زیادی را می گیرند، تحقیقات فیسبوک نشان می دهد که 80 درصد مواقع، مردم عناوینی را ترجیح می دهند که حاوی اطلاعات مفید باشد. در عوض، فیسبوک به بررسی زمان خواندن مقاله و نسبت کلیک کردن مردم روی محتوا در مقایسه با به بحث گذاری و به اشتراک گذاری آن می پردازد. فیسبوک همچنین عباراتی را که معمولا در تله های کلیک وجود دارد، مورد استفاده قرار می دهد تا تعیین کنند که کدام پست ها تله هستند و از کدام دامنه های وب آمده اند.

ویژگی های مهم

اعتبار گوگل و AuthorRank سیگنال های اجتماعی و اعتبار محتوا را به حساب می آورند، به طوری که موتورهای جستجو می توانند نتایج دقیق تر و مرتبط تر را ارائه دهند. مالکیت مطالب خود را با پیوند آن به صفحه گوگل پلاس خود مدعی شوید. از آشنایی با فیسبوک غافل نشوید.

زبانه ها و برنامه ها

زبانه ها و برنامه ها در صفحه فیسبوک شما در دو مکان قرار می گیرند: در نوار هدایت زیر عکس کاور صفحهتان و در سمت چپ جدول زمانیتان. زبانه ها با صفحه شما همراه هستند و به کاربران کمک می کنند از طریق محتوا مانند عکسها، ویدیوها و رویدادها هدایت شوند. از زبانه ها همچنین می توان برای میزبانی انواع برنامه ها استفاده کرد که مستقیما به گسترش ظرفیتهای کسب و کار برای فیسبوک شما کمک می کند؛ شامل اجرای مسابقات، تبلیغ پیشنهادات (مثلا 20% حراج)، اتصال با حساب های دیگر اجتماعی شما، میزبانی یک ویترین مغازه تجارت الکترونیکی، میزان یک صفحه هدف و بیشتر، هستند. برای دیدن آنچه که در دسترس بوده و انتخاب برنامه ها به منظور اضافه کردن به زبانه های صفحه خود از مرکز برنامه فیسبوک دیدن کنید.

گروه های فیسبوک

ویژگی گروه برای نشان دادن اشتیاق و تخصص شرکت شما در یک موضوع مفید است و افراد دارای ذهنیت مشابه را برای به اشتراک گذاری ایده ها و بینش ها به هم متصل می کند. این روشی برای برندها برای تحریک و مشارکت در مکالمات حول منافعشان است. و هرچه اعضای گروه شما بیشتر باشد، بیشتر برای دوستان و شبکه هایشان تبلیغ می شود و محبوبیت و رشد گروه افزایش پیدا می کند.

ایجاد یک گروه فیسبوک، یک راه عالی برای کسب و کار به منظور ایجاد آگاهی، افزایش ترافیک ورودی و پرورش وفاداری است. به عنوان مثال، می توانید یک گروه برای مشتریان موجود خود یا حول راهکاری ایجاد کنید که محصول شرکت شما به آن می پردازد. 

 

ویدیوی زنده

به عنوان یک ویژگی جدیدتر در فیسبوک در مقاله آشنایی با فیسبوک ، ویدیوهای زنده فیسبوک، پست های ویدئویی آنی هستند که می توانید شروع کنید و سپس در جدول زمانی خود و در خبرخوان های دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید. فیلم ها را می توان بعد از آن نیز مشاهده کرد، و برندها قادر به ارائه یک تابع اشتراک برای اطلاع رسانی به مشترکین در زمان پخش زنده خواهند بود. در حالی که در ابتدا ویدیوی زنده می تواند برای بسیاری ناراحت کننده باشد، به دلیل محبوبیت ویدیو به عنوان یک محیط محتوا، ویدیو زنده بخش مهمی از استراتژی محتوای فیسبوک شما خواهد بود. شما می توانید اعلان ها را به اشتراک بگذارید، مصاحبه ها را انجام دهید، رویدادها را پوشش داده، و پخش برنامه های آموزشی را به اشتراک بگذارید. ویدئوی زنده، فرصت به اشتراک گذاری آنچه که برندها به آن می اندیشند و درست همین حالا با طرفداران و مخاطبین خود انجام می دهند، عرضه می دارد. چگونه شروع می کنید؟ فیسبوک دستورالعمل های عالی «چگونه انجام دهید» را در مرکز کمک خود ارائه می دهد.

 

نکات و ترفندها

از عکس کاور برای تبلیغ دارایی های بزرگ، اطلاعیه ها یا رویدادها استفاده کنید. عکس کاور معمولا اولین چیزی است که یک کاربر هنگام بازدید از صفحه فیسبوک شما از آن بازدید می کند، پس  در جلو و مرکز است؛ بنابراین تصویری را بارگذاری نمایید که بر اساس برند باشد و استفاده خوبی از فضای سفید بشود. از آنجایی که عکس نمایه شما گوشه پایین سمت چپ تصویر کاور شما را پوشش می دهد، ایده خوبی است که این فضا را در ذهن داشته و عکس خود را طراحی کنید، بنابراین متن و تصاویر مهم برش داده نمی شوند. به عنوان مثال، عکس کاور Fitbit، دو محصول جدیدش را که در اوایل سال جاری وارد بازار شد، یعنی Fitbit Blaze و Fitbit Alta را تبلیغ می کند؛ این عکس با تصاویر و متن متمرکز شده و بنابراین وقتی شما به صفحه آنها بروید، به صورت برجسته آن را می بینید. توجه داشته باشید که محل قرار دادن متن بالای عکس نمایه آنها است، بنابراین آن را برش نمی دهد.

  • از زبانه ها برای تبلیغ دارایی ها، یک صفحه هدف یا سایر موارد مهم استفاده کنید. Fitbit از یکی از زبانه های خود برای تبلیغ شغل های جدید خود استفاده می کند که به طور مستقیم در رابط کاربری فیسبوک باز می شود.
  • از گروه های فیسبوک برای رشد شبکهتان استفاده کنید. یک گروه کاربری ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و در گروه های دیگر با علائق مشابه شرکت نمایند.
  • ویدیوهای زنده را به پست های خود اضافه کنید تا لحظه به لحظه مخاطبین را جذب نمایید. تحقیقات فیسبوک نشان می دهد که مردم 300% بیشتر پخش زنده فیسبوک را نسبت به پخش بعد از آن (پخش غیر زنده) تماشا می کنند.
  • لینک ها را به برخی از پست های خود اضافه کنید تا به یک صفحه هدف در وب سایت شما اشاره نماید.
  • با توجه به تحقیقات فیسبوک، از قالب لینک فیسبوک استفاده کنید که به نظر می رسد هنگام الصاق یک لینک در زمان نوشتن پستتان، به جای قرار دادن آن در یک متن، پست های دارای فرمت لینک دو برابر بیشتر کلیک می شوند.
  • از پست های تیره برای تبلیغ محتوا بدون اعمال به روز رسانی صفحه خود استفاده کنید. این تضمین می کند که شما با پیام هدفمند خود به مخاطبان مناسب دسترسی پیدا کنید، بدون اینکه بقیه مخاطبین خود را با پست های نامناسب منحرف کنید.
  • از ویژگی های چرخ فلک، نمایش اسلاید و بوم فیسبوک استفاده کنید تا عکس ها یا فیلم های محصول جدید یا آخرین رویداد را به یک تجربه تعاملی تبدیل کنید.

تبلیغات پرداختی فیسبوک

در ادامه مقاله آشنایی با فیسبوک به تبلیغات پرداختی می پردازیم. از عکس کاور برای تبلیغ دارایی های بزرگ، اطلاعیه ها یا رویدادها استفاده کنید. عکس کاور معمولا اولین چیزی است که یک کاربر هنگام بازدید از صفحه فیسبوک شما از آن بازدید می کند، پس  در جلو و مرکز است؛ بنابراین تصویری را بارگذاری نمایید که بر اساس برند باشد و استفاده خوبی از فضای سفید بشود. از آنجایی که عکس نمایه شما گوشه پایین سمت چپ تصویر کاور شما را پوشش می دهد، ایده خوبی است که این فضا را در ذهن داشته و عکس خود را طراحی کنید، بنابراین متن و تصاویر مهم برش داده نمی شوند. به عنوان مثال، عکس کاور Fitbit، دو محصول جدیدش را که در اوایل سال جاری وارد بازار شد، یعنی Fitbit Blaze و Fitbit Alta را تبلیغ می کند؛ این عکس با تصاویر و متن متمرکز شده و بنابراین وقتی شما به صفحه آنها بروید، به صورت برجسته آن را می بینید. توجه داشته باشید که محل قرار دادن متن بالای عکس نمایه آنها است، بنابراین آن را برش نمی دهد. امیدوارم مقاله آشنایی با فیسبوک برای شما مفید بوده باشد.