Skip to content

با مقاله آشنایی با توییتر همراه باشید. در سال 2007، توییتر به گونه ای کار خود را آغاز کرد که بسیاری فکر می کردند فقط یک موفقیت و شهرت کوتاه داشته باشد، اما برندها و سازمان ها دیگر نمی توانند قدرت توییتر را نادیده بگیرند.توییتریک رسانه مجازی است که در آن اخبار دنیا تقسیم می شود و مردم برای بحث در مورد اخبار صنعت، فرهنگ پاپ و تفکر روزانه خود جمع می شوند.تا دسامبر 2015 توییتر320 میلیون کاربر ماهانه فعال داشت که80 درصد از آنها در تلفن همراه و 79 درصد حسابهای کاربری خارج از ایالات متحده بود. علاوه بر این، منتج به یک میلیارد ویزیت منحصر به فرد از سایتهایی با توییتهای گنجانده شده، شد.این غول اجتماعی ثابت کرده است که بخش مهمی از هر نوع ترکیب بازاریابی است.

توییتر تبدیل به یک شبکه بهینه برای رشد و توسعه رهبر اندیشه شده است و به فضایی تبدیل شده است که در آن هر دو برند تجاری و شخصی می توانند روابط خود با دنبال کنندگان را توسعه دهند.شرکت هایی که فاقد برنامه یورش استراتژیک و مبتنی بر تغییر برای حساب های توییتر خود هستند، در حال از دست دادن دسترسی به یک پایگاه بزرگ مشتری و یک فرصت برای نمایش خودشان با یک روش مناسب و جالب اجتماعی هستند.دنبال شدن توسط کاربران در توییتر،یک نشانه قوی از وابستگی آنها به کسب و کار شما است.این اعضای مخاطب که خودشان انتخاب می کنند، نشانگر یک علاقه فعال به برند شما، چیزی که می گویید، کاری که انجام میدهید، بوده و خواستار شنیدن چیزهای بیشتری از شما هستند.و داشتن یک صفحه توییتر می تواند تعاملات مثبت با این افراد را موجب شود.بر طبق مطالعه بانک اطلاعاتی مشتریDB5و توییتر،50 درصدِ کاربران از وبسایت های کسب و کاری که دنبال کرده اند، بازدیدیا خریده نموده، 60 درصد از یک کسب و کار خرید نموده که آن روی توییتر دیده اند و 43درصد برنامه خرید منظم از کسب و کاری را دارند که دنبال نموده اند. آشنایی با توییتر در دنیای امروز بسیار حائز اهمیت است.

می توانیم از توییتر برای ارتباط با مشتری احتمالیها، مشتریان، طرفداران و کارمندانمان استفاده می کنیم.ما محتوایی را که جالب و متناسب با آنها است از اینفوگرافیک های جالب و محتوای آموزشی تا اخبار صنعت، انتشارات مطبوعاتی موقعیتی و اطلاعیه های خبری به اشتراک می گذاریم و برای پاسخگویی به مسائل خدماتی مشتریان، دردسترس بوده و آنها را در مسیریک تماس صحیح با سازمان راهنمایی می کنیم.تلاش می کنیم از کانال خود به عنوان راهی برای تعامل و توسعه ارتباط با دنبال کنندگان استفاده کنیم.همچنین از مزایای پلتفرم تبلیغاتی خود استفاده می کنیم، که بعدا در این راهنما کمی به آن خواهیم پرداخت. آشنایی با توییتر یکی از نیازهای اثلی هر مارکتری است.

 

دنبال کنندگان خود را رشد دهید

ایجاد دنبال کنندگان در توییتر،یک فعالیت کلیدی است که منتج به آگاهی و موفقیت تعامل روی شبکه اجتماعی می گردد.انواع مختلفی از تکنیک ها وجود دارد که بازاریابان می توانند برای ساخت دنبال کنندگی خود استفاده نمایند- بیایید درباره این چهار کلید اصلی بیشتر بدانیم:

ایجاد توییت های جذاب

از آنجا که توییتر بسیار سریع عمل می کند، مهم است که شما به طور مرتب پست کنید.بدون پست های منظم، توییت های شما در جریان های دنبال کنندگانتان با توییت های جدیدتر به پایین می رود.همانطور که توییت های خود را طراحی می کنید، در مورد ایجاد ترکیبی از محتوا فکر کنید که از سرگرم کنندگی و آموزشی بودن تا تبلیغاتی بودن را دربرمیگیرد.یک قانون خوب برای استفاده در هنگام ایجاد ترکیب محتوا، قانون 1-1-4است.

لیست های توییتر

لیست های توییتریک راه ساده برای انجام دو چیز مهم در توییتر است:گوش دادن به صورت استراتژیک و ایجاد محتوا برای کاربرانتان. محتویات ایجاد شده اغلب به شکل یکبازتوییت ظاهر شده و یک روش خوب برای اطمینان از این مسئله است که ترکیب محتوای شما تماما خودش را تبلیغ نمی کند. برای ساخت راحتتر محتوا برای خودتان، یک لیست توییتر را ایجاد نمایید.لیست ها راهی برای تقسیم بندی گروهی از حسابها هستند که مرتبا مطالب جالبی را ارائه می دهند.تقسیم این حسابها به یک لیست باعث می شود محتوا را برایبازتوییت سریعتر و آسانتر پیدا کنید.

لیست ها می توانند عمومییا خصوصی و اهداف بسیار متفاوت داشته باشند.برای مثال، اگر میخواهید صدای کارمند یامشتری احتمالی را در ترکیب محتوای خود قرار دهید، می توانیدیک لیست خصوصی از همه دسته های توییتر کارکنان خود ایجاد کنید و از آن براییافتن سریع توییت و بازتوییت های استفاده نمایید.از سوی دیگر، اگر در حال تبلیغیک رویدادیا محتوایی هستید که مدیران را برجسته میسازد،می توانیدیک لیست عمومی از تمام دسته مدیران سایجاد کنید، بنابراین هر کاربر توییترمی تواند آن لیست را دنبال نماید- مزیتی است که شما به مخاطب خود ارائه می کنید.به یاد داشته باشید زمانی که شما یک کاربر را به لیست عمومی اضافه می کنید، به آنها اطلاع داده می شود و این لیست برای همه کاربران، باز و قابل جستجو است.لیست خصوصی که ممکن است برای رقبا مورد استفاده قرار گیرد، فقط برای شما قابل مشاهده است.

قانون1-1-4

در اصل توسط جو پالیتزی از موسسه بازاریابی محتوا نوشته شده است؛ قانون 1-1-4 می گوید که برای هر چهار مرحله اولیه، محتوای سبک و محتوایی که شما به اشتراک می گذارید، می توانیدیک پیشنهاد فروش آرام و یک پیشنهاد فروش با چرب زبانی مانند یک نسخه ی نمایشی داشته باشید.قانون 1-1-4 می تواند استراتژی به اشتراک گذاری شما را برای بسیاری از پلتفرم های اجتماعی، نه فقط توییتر، هدایت کند.

ایجاد توییت هایتان

چند نکته مهم برای قابل جستجوتر کردن، به اشتراک گذاری و خوانایی بیشتر توییت های شما در توییتر وجود دارد.

توییت هایتان را مختصر نگه دارید

حداکثر کاراکتر را در متن داشته باشید، اما کمی فضا برای دنبال کنندگانتان برای افزودن نظراتشان در زمان بازتوییت بگذارید تا تعامل بیشتری حاصل شود.سعی کنید توییت را حول و حوش 100 کاراکتر نگه دارید.شما می توانید از یک کوتاه کننده یURLمانند Bit.lyو ابزار ساخته شده در پلتفرم های مدیریتشبکه های اجتماعی استفاده کنید.

از هشتگ­ها # استفاده نمایید.

این نمادها به مترادف با توییتر تبدیل شده و برای تگ کردن توییت بر اساس موضوع استفاده می شود و به کاربران در پیدا نمودن توییت شما کمک می کنند.بازاریابان می توانند هشتگ ها را توسعه دهند و از آنها برای کمک به تبلیغ و پیگیری کمپین های اجتماعی، رویدادها و ارتباط با مشتری احتمالیها و مشتریان استفاده کنند.

از منشن­ها @ استفاده نمایید.

منشن ها روشی برای شما است که می توانید سایر کاربران توییتر به توییت خود جذب کنید.اگر شما یک توییت ارسال کنید که فکر می کنید مربوط به یک دنبال کننده یا رهبر تفکر خاص است، با یک منشن@ در انتهای توییت خود آنها را تگ کنید.این توجه آنها را به توییت شما جلب خواهد کرد.بیش از حد از آن استفاده نکنید زیرامی تواند هرز شود.

چت های توییتر

چت توییتریک مکالمه عمومی در توییتر حول یک هشتگ منحصربفرد است.هشتگ به شما اجازه می دهد که به بحث پیوسته و در آن مشارکت کنید.اکثر چت های توییتر معمولا در مورد موضوعات خاص تکرار می شوند، اما برخی بر اساس رویدادهای خاص هستند.میزبانی چت توییتریک راه شگفت انگیز برای ارتباط با مخاطبان و دنبال کنندگان شماست.این همچنینیک راه عالی برای درک جامعه شما و تبلیغ برند یا کسب و کار شما است.

 

تبلیغات پرداختی توییتر (آشنایی با توییتر)

به دلیل پایگاه بزرگ جهانی کاربران، توییتر می تواند گزینه های تبلیغاتی بازاریابان را ارائه دهد که بسیار قابل تنظیم و هدفمند هستند.کاربران می توانند با محتوای تبلیغاتی مانند توییتهای تبلیغی، حسابهای تبلیغی و ترندهای تبلیغاتی به صورت مشابه با محتوای سازمانی(مثلا توییتهای تبلیغاتی مورد علاقه، بازتوییت شده، یا موارد دلخواه و حسابهای تبلیغاتی که می توانند دنبال شوند) ارتباط برقرار کنند.علاوه بر این، توییتر، کارتهای وب را ارائه می دهد که یک درخواست عمل را تبلیغ نموده و ویزیت های بیشتر وب سایت را هدف میگیرد.

 

نکات و ترفندها 

لیست توییتر: یک لیست توییتر برای کارکنان، رقبا، افراد تاثیرگذار و دنبال کنندگان برتر ایجاد کنید. به عنوان مثال، جنرال الکتریک لیست های عمومی توییتر را ایجاد می کند که اهداف متفاوت دارند.«فهرست خواندن» آنها، نشریات مختلف مانند Mashable, New Scientist, Discover Magazine, و New York Times Scienceرا برجسته میسازد- به احتمال زیاد، به اشتراک گذاری نوع محتوایی که مخاطبین آنها علاقه دارند.

توییت های کوتاه ولی شیرین: توییت های خود را کوتاه و شیرین نگه دارید.تحقیقاتBuddy Mediaنشان می دهد توییت هایی که کمتر از 100 کاراکتر دارند، 17 درصد بیشتر از توییت های طولانی تر جذب بازدید دارند.

ساخت هشتگ مخصوص: برای رویدادها، اعلان های محصول و دیگر کمپین هایی که نیاز به یک زور تبلیغاتی بزرگ دارند، هشتگ درست کنید و هشتگ های محبوبی را که به کسب و کار، محصول یا خدمات شما اعمال می شود، بشناسید.با توجه به تحقیقاتBuddy Media، توییت ها با هشتگ ها دو برابر بازدید بیشتر از توییتهای بدون هشتگ دارند.اما از آنها به صورت زیاد استفاده نکنید، زیرا توییت هایی با بیش از دو هشتگ، افت 17 درصدی از تعامل را نشان داده اند.

تعامل: توسط تعامل با پست های افراد تاثیر گذار و به اشتراک گذاری آن روی شبکه خود، مرتبا با آنها در ارتباط باشید.

لینک مرتبط: یک لینک مرتبط وارد کنید به گفته Buffer، توییت های دارای لینک به ترتیب86 درصد بیشتر بازتوییتمی شوند.

بروزرسانی پست های قبلی: پست های قبلی خود را به منظور برجسته سازییک نکته مهم یا افزودن یک نظر قبلی به آن، بازتوییتیا نقل قول (اضافه کردن یک نظر به بازتوییت) نمایید.توییت کردن نقل قول باعث می شود کاربران متنی را بخوانند که شما درباره ی آن نظر گذاشته اید.به عنوان مثال، اگر ثبت نام رویداد را تبلیغ می کنید و درگیری های زیادی برای مردم ایجادمی کنید،می توانید به منظور یادآوری مخاطبینتان در ثبتنام برای رودیداد قبل از مهلت اتمام، بازتوییتیا نقل قول کنید.

کوتاهی: دسته های توییتر و ضمیمه های رسانه ای محدودیت شمارش کلمه ندارند، اما از این فضای اضافی عاقلانه استفاده نمایید.شما نمی خواهید کاربران را متن زیاد اذیت کنید.

استیکر:‌به توییت های خود به منظور جالب تر بودن و تعامل بیشتر، استیکر بچسبانید.استیکرها قابل جستجو هستند و به عنوان یک نشانه بصری عمل می کنند.

امیدوارم مقاله آشنایی با توییتر برای شما مفید بوده باشد.