Skip to content

چک لیست تولید محتوا در سال 2023

بهینه سازی محتوا بر اساس ترندهای جدید تولید محتوا در 2023 راهکار بسیار عالی برای رتبه گرفتن و بهبود رنک وبسایت شماست. مواردی که در ادامه مطرح خواهیم کرد یک چک لیست از جدیدترین نکات تولید محتوا می باشد که هم در مورد محتوای صفحه و هم محتوای وبلاگ صحبت می کنند. این چک لیست تولید محتوا نسخه آپدیت شده و کاربردی در سال 2023 می باشد.

برای منظم نگه داشتن کارها، به نویسندگان توصیه می شود ابتدا به اطلاعات SERP فکر کنند، سپس صفحه را از بالا به پایین دنبال کنند. با تگ عنوان و توضیحات متا شروع کنید و نوشتن درباره محتوای خود را جامع و کاربردی ادامه دهید.

در ادhمه یک چک لیست تولید محتوا برای بهینه سازی هر عنصر محتوا در سال 2023 آماده شده است که میتواند برای سئو کردن سایت شما مناسب باشد.

تولید محتوا در 2023
ترفند های تولید محتوا

چک لیست تولید محتوا در سال 2023

1. بهینه سازی تحقیق کلمات کلیدی

در سئو همیشه درباره اهمیت کلمات کلیدی و داده ها صحبت شده است. با این حال، بیشترین مقدار داده‌ ی مفید از طریق تحقیق کلمات کلیدی به دست می آید. همه متخصصان سئو می دانند که تحقیق کلمات کلیدی اولین گام در ایجاد محتوای بهینه است. کلمات کلیدی واحد پول سئو هستند.

اما متأسفانه، بسیاری از سئوکار ها هنوز از انجام هر نوع تحقیق کلیدواژه خودداری می کنند. اگر از انجام تحقیقات کلمات کلیدی غفلت کنید، در نتایج جستجو موفق ظاهر نمی شوید و در رقابت سئو از رقیبان خود شکست خواهید خورد. در اینجا برخی از افکار در مورد روند تحقیق کلمات کلیدی آورده شده است:

80% کلمات کلیدی همیشه سبز را هدف قرار دهید. 20٪ کلمات کلیدی پرطرفدار

برای درک واقعی نیازهای محتوای همیشه سبز بازار و مخاطبان خود وقت بگذارید و کلمات کلیدی همیشه سبز را برای آن محتوا هدف قرار دهید. هدف این است که محتوا ارزش افزوده داشته باشد و مشکلات خواننده را حل کند. مثلا نکات تولید محتوا، اصول سئو و مقالاتی شبیه به این موارد می توانند محتواهایی باشند که جامع بوده و ابهامات خواننده را به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان برطرف کنند.

با این حال، شما باید به کلمات کلیدی پرطرفدار مانند جدیدترین محصولات موجود در بازاریابی خود نیز توجه کنید. مثلا نحوه بهینه سازی برای جستجوی صوتی یک جستجوی پرطرفدار در حوزه سئو به شمار می رود. اگر کلمات کلیدی پرطرفدار را دنبال کنید و به اندازه کافی محتوای معتبر برای آن ها منتشر کنید، ممکن است برخی از آنها به کلمات کلیدی همیشه سبز تبدیل شوند و در یک رقابت جهش قابل توجهی داشته باشید.
یک لیست از پرسونای مخاطبین خود ایجاد کنید و کلمات کلیدی و محتوا را به سمت آن شخص مورد هدف قرار دهید. مثلا در مخاطبین شما سارا کیست و به دنبال چه هدفی است؟ کدام کلمه کلیدی او را جذب محتوای شما می کند؟ سارا با چه نوع CTA هایی درگیر خواهد شد؟

نظارت دقیق بر عملکرد کلمات کلیدی

ما معمولا کلمات کلیدی را از طریق Semrush ردیابی می‌کنیم و اگر چیزی پس از حدود شش هفته آنطور که باید کار نکرد، محتوا و همه موقعیت‌یابی کلمه کلیدی مورد نظر خود را تجزیه و تحلیل می‌کنیم. گاهی اوقات یک تعویض ساده کلمات در برچسب عنوان به رتبه بندی کمک می کند.

در مواقع دیگر نیز به یک بازنگری کامل در خود محتوا نیاز داریم تا در رتبه بندی  تغییر ایجاد شود. به همین دلیل است که ردیابی پیشرفت و اصلاح مداوم محتوای قدیمی در طول سال حیاتی است.

تحقیق کلمات کلیدی
اهمیت تحقیق کلمات کلیدی

کلمات کلیدی مرتبط را فراموش نکنید

هنگامی که تحقیق کلمات کلیدی را کامل می کنیم، یک کلمه کلیدی هدف وجود دارد که برای یک صفحه استفاده می شود. بهتر است در کنار این کلمه، لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را نیز مهیا کرده و بر روی آن ها کار کنیم. کلمات کلیدی مرتبط ارتباط بیشتری با موضوع شما نشان می‌دهند، که به ارسال سیگنال‌های قوی‌تری در مورد اهداف صفحه برای موتورهای جستجو و خوانندگان کمک می‌کند.

2. بهینه سازی برچسب عنوان

دیوید اوگیلوی، بریتانیایی فقید که به عنوان “پدر تبلیغات” و بنیانگذار Ogilvy & Mather شناخته می شود، می گوید: «به طور متوسط، پنج برابر تعداد افرادی که تیتر را می خوانند، بیشتر از خواندن متن اصلی هستند.»

برچسب‌های عنوان یکی از قوی‌ترین سیگنال‌ها برای موتورهای جستجو هستند تا توضیح دهند که آن صفحه در مورد چیست. هنگام نوشتن تگ عنوان، آنها نه تنها باید انسان ها را درگیر کنند بلکه باید سئو را نیز راضی کنند. به همین دلیل کلمه کلیدی مورد نظر باید در عنوان درج شود. بهترین تمرین این است که آن را تا حد امکان نزدیک به بخش ابتدایی عنوان باشند.

سعی کنید آن را کوتاه نگه دارید. روش استاندارد برای متخصصان سئو ایجاد تگ عنوان بین 50 تا 60 کاراکتر است زیرا گوگل معمولا همه چیز را بعد از 60 کوتاه می کند.

مطالعات نشان می دهند که عناوین دارای اعداد (تعداد دقیق نکات مانند 47 نکته تولید محتوا) 36٪ کلیک بیشتری دریافت می کنند. در صورت امکان از اعداد در عنوان مقالات خود استفاده کنید. همچنین استفاده از براکت یا پرانتز در عناوین، نرخ کلیک را تا 38 درصد افزایش می دهد.

3. بهینه سازی توضیحات متا

در ادامه بررسی چک لیست تولید محتوا در سال 2023 باید گفت که توضیحات متای مقالات شما هر چقدر کوتاه تر باشد موثر تر است. سعی کنید آنها را کوتاه تر از 150-160 توصیه شده نگه دارید. این امر به ویژه در مورد موبایل صادق است. ما شروع به آزمایش با متا در حدود 120-130 کردیم و افزایش نرخ کلیک را در بین مشتریان مختلف مشاهده کردیم.

همیشه از کلمات کلیدی هدف خود در توضیحات متا استفاده کنید. اگرچه گوگل توضیحات متا ارزش رتبه بندی مستقیمی ندارند، اما مطمئناً دارای ارزش رتبه بندی غیر مستقیم هستند. اگر کلمات کلیدی مورد نظر جستجو شوند، در توضیحات متا پررنگ می شوند و ارتباطی با هدف جستجوگر فراهم می کنند. این روی یک کلیک تأثیر می گذارد و به طور غیرمستقیم بر ارزش رتبه تأثیر می گذارد.

اگرچه Google ممکن است فقط در 3o% مواقع از توضیحات متا شما استفاده کند و معمولاً آنها را به طور خودکار پر می کند، هنوز بهترین روش ارائه توضیحات متا منحصر به فرد برای هر صفحه در سراسر وب سایت است.

4. بهینه سازی عنوان

تگ های هدر به سادگی موضوعات فرعی هستند که متن را شکسته و ساختار ارائه می دهند. اینها به ویژه در مقالات فهرستی که هر شماره موضوع کلی بخش بعدی است، مؤثر هستند. اکثر مردم هنگام خواندن اسکن می کنند. این تگ های هدر اولین چیزی است که مردم معمولا می خوانند. همه می خواهند بدانند چه چیزی در آن مقاله برای آنها وجود دارد، و این کار را بسیار ساده می کند. آنها همچنین برای رتبه بندی برای قطعه های برجسته حیاتی هستند.

برای بهینه سازی تگ هدر : همیشه از کلمه کلیدی اصلی خود حداقل در یک تگ هدر و از کلمات کلیدی مرتبط و با ارزش بالا در سایر برچسب ها استفاده کنید.
کلمات کلیدی را در مقاله پر نکنید. در عوض آن ها را به طور طبیعی القا کنید. اگر محتوای خود را مشخص کنید و سعی کنید با ارزش ترین اطلاعات را در مورد موضوع به خواننده ارائه دهید.

سعی کنید عناوین متن را حدودا شش کلمه یا کمتر انتخاب کنید و به یاد داشته باشید که مخاطبان شما گنگ نیستند.

سئوی تصاویر
لینک سازی و سئوی تصویر

5. پیوندهای داخلی/بهینه سازی تصویر

پیوندهای داخلی درون متن برای سئوی قوی حیاتی هستند. آنها سیگنال های قوی در مورد ارتباط صفحه دیگری در وب سایت شما و نحوه ارزش گذاری شما برای آن صفحه به موتورهای جستجو ارسال می کنند.
دقت کنید که لینک سازی داخلی در هر قسمت از متن کارساز نیست. از آنها در جایی استفاده کنید که خواننده به طور طبیعی به محتوای اضافه شده برای یادگیری بیشتر ارزش تمایل دارد.

در مورد تصاویر نیز به یاد داشته باشید موتورهای جستجو نمی توانند یک تصویر را بخوانند، بنابراین ما از متن “جایگزین” استفاده می کنیم. هر تصویر باید یک عنوان منحصر به فرد و متن جایگزین داشته باشد که شامل یک کلمه کلیدی هدف باشد

مورد دوم بسیار مهم است زیرا به گفته گوگل، مردم روزانه بیش از یک میلیارد تصویر را جستجو می کنند. و اگر این تصاویر دارای متن جایگزینی باشند که برای عبارت جستجوی تصویر کلیدواژه شده است، به سرعت سایر جریان های ترافیک را کشف خواهید کرد.

تا حد امکان تصاویر را توضیح دهید، اما چیزهای کلیدی را بیان نکنید. اینجا مکانی ایده آل برای استفاده از کلمات کلیدی مرتبط است، اما فقط کلمات کلیدی مرتبط با تصویر.

6. بهینه سازی بدنه محتوا

ابتدا به فضای روانی فکر کنید. این بدان معناست که جملات طولانی یا پاراگراف های طولانی ایجاد نکنید. کوتاه و متلاطم برای برنده شدن، با توجه به اینکه مردم محتوا را اسکن می کنند و هر چیزی را که خواندن آن سخت به نظر می رسد نادیده می گیرد. این به ویژه در ورژن تلفن همراه صادق است!
چگالی کلمه کلیدی یک کلمه کلیدی هدف را فراموش کنید. اگرچه هنوز ابزارهای زیادی برای این منظور وجود دارد، تراکم کلمات کلیدی را فراموش کنید. از کلمه کلیدی مورد نظر خود و لیستی از کلمات کلیدی مرتبط به طور طبیعی در سراسر محتوا استفاده کنید.

برای دسته بندی اصلی و صفحات محصول، حداقل 500 کلمه و در مورد وبلاگ ها، حداقل به 1200 کلمه پیشنهاد میشود.

هوش مصنوعی در سئو
هوش مصنوعی در تولید محتوا

7. از هوش مصنوعی به طور موثر استفاده کنید

راه های مختلفی برای استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش گردش کار وجود دارد، از استفاده از آن به عنوان موتور جستجو برای تحقیق گرفته تا بهینه سازی HTML وب سایت شما. نکته کلیدی این است که از هوش مصنوعی به عنوان راهنما و به عنوان دستیار استفاده کنید، نه اینکه خود عمل نوشتن را جایگزین کنید.

از این ابزارها به عنوان تحقیق یا به عنوان بلوک های سریع متن در هنگام مبارزه با بلاک نویسنده استفاده کنید. سپس، آنها را ویرایش کنید و آنها را با سبک خود اصلاح کنید.
نوشتن را شخصی و انسانی کنید. گوگل تجربه را به الگوریتم E-A-T خود اضافه کرده است و تخصص و تجربه نویسنده را به عنوان یک عامل رتبه بندی در اولویت قرار می دهد. افزودن روایات و تجربیات شخصی به متن و شخصی سازی محتوای شما بسیار مهم خواهد بود و تنها راهی است که گوگل در تلاش است تا هوش مصنوعی را خنثی کند.

از هوش مصنوعی برای ویرایش و سازماندهی استفاده کنید. یکی از ویژگی های اخلاقی ChatGPT و سایر ابزارها، امکان ویرایش و به حداقل رساندن متن شما است.

به عنوان مثال، اگر به ChatGPT بگویید که توضیحات متا را از 160 کاراکتر به کمتر از این طول کاهش دهد، می تواند به راحتی این کار را انجام دهد. همچنین می تواند همین کار را برای هر وبلاگی که می نویسید انجام دهد.

 

مطالب مشابه

هنوز هیچ دیدگاه ثبت نشده است، لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *