Skip to content

قیمت گذاری سئو

فاکتور های قیمت گذاری سئو

قیمت گذاری سئوی یک سایت متفاوت است و به عواملی مانند طرح سئو، ارائه دهنده خدمات و موارد دیگر بستگی دارد. به طور خلاصه، این موضوع به موقعیت یابی و این که وب سایت شما چگونه با رقبا مقایسه می شود برمی گردد. موقعیت فعلی شما و سرعت پیشرفت شما متغیرهای اصلی برای تعیین بودجه برای سئو هستند.

مدل قیمت گذاری سئو

بسیاری ازتیم ها در ایران در قیمت گذاری برای پروژه ها دچار دردسر میشوند همچنین برای همکاران دیگر هم دردسر ایجاد میکنند، زیرا قیمت های نامتعارف با بازار را اعلام میکنند

اهداف سئو

یکی از معیار های مهم برای قیمت گذاری هدف سئو سایت شماست ، اینکه شما چه هدفی در نظر دارید.
طرح سئو

استراتژی یا همان طرح سئو را میتوان درواقع مراحل و گام های مهم برای یک پروژه در نظر داشت که در واقع از چه سیستمی قرار است در سئوی یک سایت عمل شود که در نهایت نتیجه موفقیت آمیزی داشته باشدتجربه ارائه دهنده خدمات

اندازه کسب و کار مشتری

اگر شما قصد دارید یک سایت فروشگاهی با یک یا چند محصول راه اندازی کنید،یا یک سایت کاتالوگ را سئو کنید، یا یک سایت پزشکی و… باید بدانید که همه این موارد در پلن و استراتژی تاثیر گذار است، در نهایت در قیمت سئو سایت و همچنین مدت زمان انجام پروژه تاثیر بسزایی دارد

برنامه قیمت گذاری سئو

به طور معمول، برنامه های قیمت گذاری سئو باید شامل موارد زیر باشد:

بررسی SEO

اینکه در حال حاضر سایت شما در چه مرحله ای قرار دارد، یعنی اینکه اگر پروژه شما در حال حاضر هیچ فعالیت بهینه سازی روی آن صورت نگرفته است، یا قبلا یک بار پنالتی شده است، یا در کلمات مختلف رنک دارد، هرکدام از این موارد یعنی آماده بودن سایت شما برای بهبود سئوی سایت ، تاثیر زیادی در روند انجام سئو دارد که در قیمت پروژه نیز موثر است.

تحقیق کلمات کلیدی

متخصصین شما طبق موضوع سایت شما و هدف شما از سئوی سایت جهت فروش یا دیده شدن، به بررسی و تحقیق کلمات کلیدی میپردازند که در نتیحه انتخاب بهتری برای سایت شما باشد، مثلا شما یک سایت فروش موبایل هستید، طبق این حوزه ابتدا باید لیستی  تهیه کنید از کلماتی که در نهایت به فروش بیشتر منجر شود، و مواردی که بتوانید در این حوزه سخت رقابت کنید.

لینک سازی

در واقع یکی از کارهایی است که در اکثر پروژه های سئو صورت میگیرد و اینگونه نیست که بر پروژه هزینه شما موثر باشد.

بهینه سازی سرعت صفحه

معمولا پس از طراحی سایت یک مرتبه بهینه سازی سرعت کل سایت باید صورت گیرد اما گاها سایت ها به دلیل شرایط خاص خود، قرار داد جداگانه ای جهت بهبود سرعت سایت دارند، مثلا سایت دیجی کالا با آن بزرگی را نمیتوان از طراح سایت بخواهیم تا انجام دهد؛ در برخی موارد هم طراح سایت بهینه سازی سرعت را انجام نداده است و در حین طرح قرار داد در بخش کارهای فنی سایت میتوان این مورد رایکی از موارد قرار داد طلقی کرد، که البته همیشه اینگونه نیست ،اگر شما دسترسی هاست سایت خود را به سئوکار ندهید درواقع سئوکار نمیتواند با سطح دسترسی کم، این مورد را انجام دهد

تولید محتوا

در سئوی سفید ما نیاز به ایجاد و انتشار محتوای یونیک و منحصر به فرد و غیر کپی در سایت داریم، که در قرار داد سئو بصورت کلی  در باره این مورد باید به توافق رسید، مثلا اکثر پروژه ها نیاز به تولید محتوای نسبی دارند بجز برخی موارد که مجتوایی جهت انتشار وجود ندارد،  درواقع با این تولید محتوا ما قصد داریم نیاز کاربران جهت مراجعه به سایت را رفع کنیم یکی از انواع محتواها، تولید محتوای متنی است

هزینه متوسط ​​پروژه سئو چقدر است؟

در حالی که سئو یکی از مهم ترین انواع بازاریابی دیجیتال است که در دسترس شماست، تخمین هزینه های معمولی دشوار است.

با توجه به طیف گسترده کمپین ها، اکثر پروژه های سئو بسته به سطح خدمات بین  تا  هزینه دارند . این پروژه ها می توانند از کار با یک مشاور ساعتی گرفته تا استخدام آژانس برای سئو ماهانه را شامل شوند.

چه چیزی در قیمت گذاری سئو نقش دارد؟

عوامل متعددی تعیین کننده قیمت سئو هستند، از جمله:

تجربه آژانس یا مشاور سئو
مدل قیمت گذاری SEO، مانند ماهانه یا ساعتی
اندازه کسب و کار
مقیاس استراتژی سئو
وضعیت استراتژی سئو موجود، مانند قدرت پروفایل بک لینک شما
اهداف سئو و ….

اغلب متوجه می شوید که ارائه دهندگان سئو با تجربه تر، از آژانس ها گرفته تا مشاوران، قیمت های بهینه سازی موتور جستجوی بالاتری دارند. به طور مشابه، یک استراتژی SEO با مقیاس بزرگتر، مانند یک طرح در سطح سازمانی، هزینه های سئو بالاتری خواهد داشت.

چقدر باید برای خدمات سئو هزینه کنید؟

مبلغی که برای خدمات سئو می پردازید به اندازه کسب و کار شما و میزان خدمات مورد نیاز شما بستگی دارد.

در حالی که هزینه های سئو از آژانسی به آژانس دیگر متفاوت است، مهم است که به یاد داشته باشید که اغلب در مورد خدمات سئو، آنچه را که برای آن پرداخت می کنید، دریافت می کنید. هنگام انتخاب یک آژانس سئو، کیفیت خدمات سئو را با فریب قیمت «ارزان» را به خطر نیندازید . در عوض، یک آژانس برتر سئو را انتخاب کنید که خدمات سئو با کیفیتی را ارائه می دهد.

اهداف شما باید دقیقاً تعیین کنند که چقدر باید برای خدمات سئو هزینه کنید. هرچه وب سایت شما بزرگتر باشد، پروژه سئو گسترده تر خواهد بود. این بدان معناست که شما باید انتظار داشته باشید که برای خدمات سئو هزینه بیشتری بپردازید. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که سئو یک استراتژی مداوم است.

به جای سرمایه گذاری روی استراتژی های سئو یکباره، باید به یک برنامه سئو ماهانه فکر کنید که سایت شما را تازه نگه می دارد و به آن اجازه می دهد به طور مداوم در بالای نتایج جستجو قرار گیرد.

آیا استانداردی برای قیمت گذاری سئو وجود دارد؟

متأسفانه هیچ استاندارد برای قیمت متوسط ​​سئو ندارد. این بدان معنی است که هر شرکتی می تواند ادعا کند که سئو را انجام می دهد و هر قیمتی را که می خواهد اعمال می کند. این بار در نهایت به عهده مصرف کننده گذاشته می شود تا قیمت عادلانه سئو را تعیین کند، به خصوص اگر هزینه مداوم برای برنامه های سئو ماهانه وجود داشته باشد.
می توانید بر اساس بازدهی که انتظار دارید، نتیجه بگیرید که آیا ارزش سرمایه گذاری را دارد یا خیر. در نهایت تصمیم شما باید بر اساس ارزش کلی و بلندمدت خدمات سئو باشد. تنوع بسیار زیاد فرصت‌هایی که سئو فراهم می‌کند، دانستن نحوه قیمت‌گذاری سئو را مهم‌تر جلوه می دهد.

هنگام تحقیق در مورد قیمت سئو به چه نکاتی توجه کنیم؟

هزینه سئو بسته به محدوده پروژه شما متفاوت است. نرخ خدمات سئو در همه جا متفاوت است، بنابراین فهمیدن آنچه که سئو کار چه کار می کنند و چگونه می توانند بر کسب و کار شما تأثیر بگذارند برای بهترین انتخاب برای کسب و کار شما بسیار مهم است. برای راهنمایی بهتر ما نکات زیر را عنوان میکنیم:

فرآیند ارائه دهنده سئو را درک کنید
فرآیند پشت یک کمپین سئو قوی شامل روش‌ها و استراتژی‌های بی‌شماری است و سئو دائماً برای پاسخگویی به به‌روزرسانی‌های الگوریتم موتورهای جستجو اصلاح می‌شود. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که شرکت SEO که با آن شریک هستید مایل است با تغییرات مکرر موتورهای جستجو در الگوریتم خود سازگار شود. آنها همچنین باید رویکردی پیشگیرانه و آینده نگر برای بهترین شیوه های سئو داشته باشند.

به دنبال بسته های سئو قابل تنظیم باشید
علاوه بر این، از آنجایی که هر شرکت منحصر به فرد است و باید با آن رفتار شود، مهم است که مراقب باشیم.
از شرکت‌هایی که راهکار یک سانی متناسب با همه کسب و کار ها ارائه می‌دهند اجتناب کنید، و مراقب شرکت‌هایی باشید که قیمت‌های خدمات بهینه‌سازی موتورهای جستجو را بالا و مشخص می کنند

قرار داد سئو سایت - هزینه سئو سایت
سئو سایت

روی راه حل های سئو با خدمات کامل تمرکز کنید
با گسترش سئو به حوزه‌های دیگر، مانند بازاریابی محتوا، تجزیه و تحلیل تبدیل، بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی و سایر حوزه‌های بازاریابی دیجیتال، سرمایه‌گذاری در راه‌حل‌های سئو با خدمات کامل برای کسب‌وکارها سودمندتر می‌شود.

یک راه حل سئو با خدمات کامل همه چیزهایی را که کسب و کار شما برای استراتژی سئوی خود نیاز دارد فراهم می کند.

اگر آژانسی همه چیزهایی را که می‌خواهید پوشش دهید ارائه نمی‌کند، ممکن است از نظر ارائه خدمات عقب مانده باشند یا خدمات ماهانه SEO را ارائه دهند که بی‌درخشند. هر شرکتی باید قیمت خدمات سئو را برای شما و سایر مشتریان بالقوه در دسترس داشته باشد تا جزئیات نحوه کار آنها را توضیح دهد – و اگر اینطور نیست، نشانه خوبی است که باید قیمت بسته های سئو را در جای دیگری پیدا کنید.

مطالب مشابه

هنوز هیچ دیدگاه ثبت نشده است، لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *