Skip to content

چرا طراحی سایت وردپرس بهترین راهکار برای کسب و کار شما است؟

طراحی سایت وردپرس یکی از بهترین راهکارها برای طراحی وب‌سایت کسب و کارها است. وردپرس در تاریخ 27 مه سال 2003 میلادی به بازار عرضه شد و از آن تاریخ به بعد بیشترین استفاده کننده‌ی CMS (سیستم مدیریت محتوا) در دنیا را دارد. در هر ثانیه بیش از 74 میلیون وب‌سایت در دنیا در هر نوع و اندازه از وردپرس برای بارگذاری محتوای جدید استفاده می‌کنند. آیا می‌دانید که 26% از کل وب‌سایت‌های اینترنتی موجود در دنیا تحت قدرت و پشتیبانی وردپرس فعالیت کرده و راه اندازی شده اند. در ادامه مقاله28 دلیل برای اینکه چرا طراحی سایت وردپرس بهترین و محبوب ترین راهکار برای طرحی وب‌سایت کسب و کارهای کوچک است؛ بررسی خواهد شد.

28 دلیل برای طراحی سایت وردپرس

در ادامه مقاله 28 دلیل برای طراحی سایت با کمک وردپرس معرفی و بررسی خواهد شد. دلایلی که می‌تواند همگان را قانع کند که وردپرس کامل ترین و جامع ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را برای طراحی وب سایت را ارائه می‌دهد و تمامی نیازها و خواسته‌ها شما را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

1- با طراحی سایت وردپرس، وب‌سایتی یکپارچه و هماهنگ داشته باشید.

وردپرس با بسیاری از سیستم عامل های محبوب نسل سوم ادغام می‌شود تا وب سایت شما مدرن تر باشد. پلاگین‌های زیادی وجود دارد که به راحتی می توانید ایمیل های کمپین و خبرنامه را از طریق آنها ارسال کنید. پلاگین‌هایی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا از طریق آنها درگاه پرداخت اینترنتی را در سایت خود طراحی کنید. پلاگین‌هایی برای هر نوع کاری که می‌خواهید به سایت خود اضافه کنید؛ وجود دارد.

 

2- با طراحی سایت وردپرس بر بازار CMS تسلط پیدا می‌کنید.

وردپرس نه تنها محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) است، بلکه در این زمینه تقریبا بی رقیب است. آمار استفاده از W3Techs نشان می‌دهد که وردپرس 59.5٪ بیشتر نسبت به دیگر وب‌سایت‌ها از سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده می‌کند. در جایگاه دوم جوملا قرار دارد که تنها 5.9٪ از این سیستم استفاده می‌کند و دروپال با 4.9٪  و Magento با 2.8% در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. تفاوتی فاحش و معنادار بین جایگاه وردپرس با جایگاه‌های بعدی که قدرت این ارائه دهنده و سرویس دهنده خدمات را نشان می‌دهد. 

 

3- با طراحی سایت وردپرس، وب‌سایت شما به سرعت آماده استفاده است.

شما می‌توانید به محض نصب وردپرس شروع به استفاده از آن کنید. بدون نیاز به تنظیمات خاصی، به غیر از سفارشی سازی موضوع خود و همچنین پلاگین‌های مورد علاقه‌تان، وب‌سایت شما آماده استفاده است. بیشتر مواردی که دنبال می‌کنید با نصب وردپرس همراه آن است، مانند اشتراک گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی، نظر دادن و کامنت گذاشتن و غیره.

4- با طراحی سایت وردپرس، وب‌سایت شما مورد علاقه و طرفدار موتورهای جست و جو می‌شود.

وردپرس مورد علاقه و طرفدار موتورهای جست و جو است. موتورهای جستجوی محبوب، مانند گوگل و بینگ، تمایل دارند وب‌سایت‌هایی را که از وردپرس استفاده می‌کنند در نتایج خود بالاتر از دیگر وب‌سایت‌ها قرار دهند. این به این دلیل است که چارچوب CMS باعث می‌شود که ربات‌های موتورهای جستجو بر روی وب‌سایت‌هایی که با وردپرس طراحی شده اند؛ خزیدن خود را شروع کنند. در واقع، مت کاتز از گوگل شخصا در سال 2009 وردپرس را تایید کرد.

 

5- با طراحی سایت وردپرس، وب‌سایت شما سازگار است.

واقعیت این است که وردپرس بسیار سازگار است. وردپرس به اندازه ای انعطاف پذیر است که بتواند تمام نیازهای خود را از طریق پسوند و پلاگین‌های آن برطرف کنید. چه از CMS برای یک وب سایت کسب و کار کوچک، یک وبلاگ شخصی یا یک وب سایت تجارت الکترونیک استفاده می‌کنید. 

 

6- با طراحی سایت وردپرس، وب‌سایت شما امن و ایمن است.

با توجه به محبوبیت وردپرس، علاقه هکرها برای دسترسی به وب‌سایت‌های طراحی شده توسط وردپرس و هک کردن آنها قابل پیش بینی است. دلیل دیگر این که چرا وردپرس خیلی محبوب است، اقدامات امنیتی است که توسعه دهندگان برای حفظ اعتماد کاربران خود بر روی آن انجام می‌دهند. کارکنان وردپرس به طور مداوم CMS را به همراه پلاگین‌هایی که با آن ادغام می‌شوند، به روز می‌کنند. البته، کاربران باید احتیاط کنند و فقط پلاگین‌ها را از منابع قابل اعتماد دانلود کنند، ترجیحا در صورتی که به طور مستقیم به وردپرس خود وارد شوید.

 

7- با طراحی وبسایت وردپرس، وب‌سایت شما قابل تنظیم است.

شما می توانید تم وردپرس خود را به هر طریقی که می‌خواهید به صورت سفارشی ایجاد کنید. می‌توانید یکی از تم‌های موجود در وردپرس به صورت پیش فرض را استفاده کنید و یا اینکه از وب‌سایت وردپرس تم مورد علاقه‌ی خود را خریداری نمایید. شما همچنین می‌توانید قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاصی را اضافه کنید و گسترش دهید تا عملکرد وب‌سایت تان بهبود یابد و کارها به همان شیوه‌ای که می‌خواهید انجام شود. در واقع پلاگین‌های موجود وردپرس باعث می‌شوند تا سایت شما چنین قابلیتی پیدا کند و قابل تنظیم شود.

 

8- با طراحی سایت وردپرس، وب‌سایت شما موبایل فرندلی می‌شود.

گوگل سایت‌هایی را که موبایل فرندلی نیستند، در رتبه بندی خود در صفحات و نتایج خود پایین قرار می‌دهد. با استفاده از وردپرس، شما مجبور نیستید که سایت خود را به شخصه کاری کنید که در گوشی‌های هوشمند به خوبی نمایش داده شود و موبایل فرندلی شوند؛ بلکه بیشتر تم‌های آنها به صورت خودکار برای گوشی‌های هوشمند هم به نمایش در می‌آیند و نیازی به تنظیمات جداگانه ندارند.  وردپرس همچنین برای تم‌هایی که همچنین گزینه و تنظیماتی ندارند در گوشی‌های هوشمندی گزینه‌ای تعبیه کرده است به نام Mobile View  “نمای تلفن همراه” که با کلیک بر روی این گزینه صفحه برای سایز و اندازه‌ی گوشی‌های همراه بارگذاری می‌شود.

 

9- با طراحی سایت وردپرس، وب‌سایت شما به آسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دلیل دیگری که مردم دوست دارند از وردپرس استفاده کنند؛ به خاطر سادگی آن است. سیستم مدیریت محتوا (CMS) به همان اندازه که کاربر پسند است و برای استفاده‌ی تازه واردان بسیار آسان است. نه تنها این مسئله مهم است، بلکه وردپرس پلتفرمی بسیار بصری و تصویری است. تصویری و بصری بودن وردپرس به افزایش محبوبیت این سرویس دهنده کمک بزرگی کرده است و باعث شده است تا به این جایگاه امروزی نزد مخاطبان و کاربران خود برسد.

 

10- با طراحی سایت وردپرس توسط منابع مختلف پشتیبانی و حمایت می‌شوید.

اگر مشکلی برای استفاده از وردپرس به وجود آمد، با یک جستجوی ساده در گوگل به راحتی می‌توانید مشکلات خود را حل کنید. حتی بهتر از آن، فروم‌ها و انجمن‌هایی وجود دارد که در آنجا کاربران با ایجاد یک محیط تعاملی و مشارکت پذیر سوال‌های خود را مطرح و پاسخ سوال‌ها و مشکلات خود را دریافت می‌کنند. با عضویت در این فروم‌ها می‌توانید سوال و دغدغه‌ی خود را مطرح کرده و پاسخ خود را در اسرع وقت دریافت کنید. بیشتر کاربران و اعضای این فروم‌ها خودشان با مشکلات و سوالات مشترک شما مواجه شده اند و نظرات و اعتقادات خود را به اشتراک می‌گذارند.

 

11- با طراحی سایت وردپرس از یکی از قدرتمند ترین و معروفترین برندها در سطح جهان سرویس دهی می‌شوید.

وردپرس از قدرتمندترین برندهای جهان با میلیون‌ها کاربر در روز است، برند وردپرس در رده‌ی برندهای معتبری چون ناسا، موزیلا، کوکا کولا، وال استریت ژورنال و بسیاری دیگر قرار می‌گیرد. وردپرس یک راه حل جدی برای طراحی وب سایت کسب و کارهای کوچک و بزرگ است.

 

12- با طراحی سایت وردپرس، وب‌سایت شما پشتیبانی چند رسانه‌ای دریافت می‌کند.

وب سایت‌هایی که بیشترین میزان بازدهی و ترافیک ورودی را دریافت می‌کنند، آنهایی هستند که پشتیبانی چند رسانه ای می‌شوند. وردپرس به شما این امکان را می دهد که به آسانی ویدئو را با آپلود کردن خود و یا با اضافه کردن کد قابل تعویض از طریق قسمت های HTML به راحتی بارگذاری کنید. شما همچنین می توانید فایل های صوتی، تصویری و دیگر اشکال رسانه را اضافه کنید تا افراد بیشتری را جذب کنید و بازدهی و ترافیک ورودی سایت خود را افزایش دهید.

 

13- طراحی سایت وردپرس هیچ هزینه‌ای ندارد.

مهم نیست که آیا این یک وب سایت تجاری یا وبلاگ شخصی است، این واقعیت که وردپرس برای طراحی وب‌سایت از شما 1 ریال هم دریافت نمی‌کند، انگیزه‌ای بزرگ برای استفاده از آن است. اگر ترافیک سایت شما بیشتر از پیش بینی اولیه شده است، نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی به وردپرس نیست. علاوه بر آزاد بودن، وردپرس همچنین منبع باز است، به این معنی که شما می توانید کد منبع خود را تغییر و یا بهبود دهید، چطور دوست دارید یک وب سایت کاملا سفارشی طراحی کنید!

 

14- با طراحی سایت وردپرس، وب سایت خود را به راحتی مدیریت کنید. 

همانطور که قبلا اشاره شد، وردپرس با به روز رسانی خودکار برای اهداف امنیتی، یکپارچه شده است. سیستم مدیریت محتوا (CMS ) همچنین به روز رسانی جدید برای پلاگین‌ها را اطلاع رسانی می‌کند. به همین ترتیب، همیشه بهترین و مطمئن ترین سیستم عامل برای حفظ امنیت سایت خود دارید.

 

15- با طراحی سایت وردپرس، بسیار بیشتر از تنها یک وبلاگ خواهید داشت. 

وردپرس ابتدا برای طراحی وبلاگ آغاز به کار کرد، اما امروزه اکثر مردم و شرکت‌ها از وردپرس به عنوان یک وب سایت کامل استفاده می کنند. از آنجا که وردپرس هر دو ساختار پست و صفحه را مشخص می‌کند، می توانید مقالات بلاگ معمولی را بدون تاثیر بر صفحات استاتیک خود (مانند “درباره ما” یا “صفحات با ما”) ارسال کنید.

 

16- با طراحی سایت وردپرس، مقالات و مطالب خود را به راحتی در شبکه‌های اجتماعی اشتراک گذاری کنید. 

افراد به راحتی می‌توانند با استفاده از حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود نظرات خود را در سایت خود بفرستند. افراد به راحتی می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی خود با وب سایت وردپرس شما ارتباط برقرار کنند.

 

17- با طراحی سایت وردپرس، در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

وردپرس بدون هزینه است، و نه فقط به دلیل آن است که یک سیستم مدیریت محتوا رایگان است. از آنجا که وردپرس کاربر پسند است و به عنوان نرم افزار منبع باز عمل می‌کند، شما را از استخدام طراحان وب سایت و برنامه نویس تحت وب بی نیاز می‌کند.

 

18- با طراحی سایت وردپرس، برای چالش‌ها و مسئله‌های بزرگ تجارت الکترونیک خود راه حل پیدا می‌کنید. 

اگر از وردپرس برای طراحی و راه اندازی یک وب سایت تجاری استفاده می‌کنید، شما دارای راه حل‌های تجارت الکترونیک در دسترس خواهید بود. شما می توانید وب سایت خود را به فروشگاه آنلاین با استفاده از پلاگین‌های محبوب مانند ووکامرس تبدیل کنید.

 

19- با طراحی سایت وردپرس، با تنها یک توسعه دهنده هاست روبرو خواهید شد. 

در وردپرس هیچ کمبودی وجود ندارد؛ اگر شما تصمیم به تغییر سرویس دهنده‌های هاست وب دارید. فقط در مورد هر هاست وب وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای جداگانه ارائه می‌دهد، بنابراین انتقال از یک سرور به سرور دیگر پیچیده نیست.

 

20- با طراحی سایت وردپرس، ظاهر سایت شما دائم به روز می‌شود. 

شما می توانید ظاهر سایت خود را از طریق هر یک از تم‌های رایگان یا پولی، یا از طریق وردپرس یا سایت‌های شخص ثالث، عوض کنید. به روز شدن و تازه شدن پیوسته‌ی ظاهر و تم سایت شما باعث می‌شود تا مشتریان بیشتری را جذب کنید.

 

21- با طراحی سایت وردپرس، می‌توانید از سرویس اشتراکی آن استفاده کنید. 

اگر وب سایت شما یک سرویس غیر محسوس و غیر قابل لمس را ارائه می دهد، می‌توانید در وردپرس عضو شده با پرداخت حق عضویت از پلاگین‌های پولی آن استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید از افرادی که برای دیدن محتوای منحصر به فرد در وبسایت شما مراجعه می‌کنند، درآمد کسب کنید.

 

22- با طراحی سایت وردپرس، انتشار مطالب و مقالات خود را زمانبندی کنید. 

وردپرس باعث می‌شود که شما چیزهایی را که می‌خواهید منتشر کنید؛ برنامه ریزی کنید. به این ترتیب، می‌توانید تمام مطالب و مقالات خود را در یک لحظه بنویسید و آن را در روزهای خاص مورد نظر منتشر کنید. این بیشتر برای کسانی مناسب تر است که ترافیک ورودی سایت‌شان برای یک محدوده زمانی خاص و مشخص شده است.

 

23- با طراحی سایت وردپرس، توانایی استفاده و مدیریت چند کاربر دارید.

در صورتی که شما فردی نیستید که وب‌سایت خود را اداره و مدیریت می‌کنید، وردپرس کمک می‌کند تا نقش‌های مختلف دسترسی برای افراد متفاوت تعیین کنید. در اینجا برخی از نقش های افزونه، “وردپرس کدکس”، معرفی می‌شود:

  • مدیر ارشد- دارای دسترسی کامل به تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های وب سایت است.
  • مدیر – دسترسی به برخی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های مدیریتی را دارد.
  • ویرایشگر – می تواند پست های خود را منتشر کند و پست های کاربران دیگر را تایید یا حذف کند.
  • نویسنده – می تواند پست های خود را مدیریت و منتشر کند.
  • همکاران – می توانند پست‌های خود را بنویسند و مدیریت کنند، اما تنها با تایید مدیران می‌توانند آنها را منتشر کنند.
  • مشترک – تنها می‌تواند مشخصات خودش را مشاهده کند.

 

24- با طراحی وبسایت وردپرس، توصیف‌ها و نظرات را می‌توانید منتشر کنید.

نمایش توصیف‌ها و نظرات در وب سایت در مورد محصولات یا خدمات یک تاکتیک فروش عالی است. چندین پلاگین در دسترس وجود دارد، که باعث می شود؛ تا نظرات مشتریان را منتشر کنید. بعضی از آنها ویدجت‌هایی را ارائه می‌دهند تا توصیف‌ها و نظرات کارشناسی افراد در مورد کسب و کار و محصولات خود را در آنجا درج کنید.

 

25- با طراحی وبسایت وردپرس، محتوا و مقالات بلافاصله منتشر می‌شود. 

اگر شما صبر نداشته باشید، هیچ چیز شما را از انتشار هر یک از پست‌ها با یک کلیک با موس خود متوقف نمی‌کند! و از همه مهمتر، اگر برنامه وردپرس را بر روی گوشی یا تبلت خود داشته باشید، می توانید پست خود را از هر کجا و هر زمان منتشر کنید!

 

26- با طراحی وبسایت وردپرس، نیازی به دانستن کدهای HTML ندارید.

به این معنی که شما می‌توانید صفحات و پست‌ها را بدون نیاز به دانستن HTML به راحتی ایجاد کنید.

 

27- با طراحی وبسایت وردپرس، به داشبوری جهانی و بین المللی دسترسی پیدا خواهید کرد.

از آنجا که داشبورد وردپرس در هر پلت فرم مشابه است، سردرگم نمی‌شوید. شما می‌توانید چیزهایی را مانند آمار روزانه، لیست پست‌های جدید، نظرات اخیر و به روز رسانی‌های خبری به داشبورد خود اضافه کنید.

 

28- با طراحی سایت وردپرس، پیوسته بهبود و توسعه می‌یابید.

به لطف برنامه نویسی منبع باز و توسعه دهندگان نوآور، وردپرس با گذراندن سال‌ها بهبود می‌یابد. چه کارکنان وردپرس اضافه کردن ویژگی‌های جدید و توسعه دهندگان با ایجاد پلاگین‌های جدید، و یا برنامه نویسان با نوشتن برنامه‌های جدید برای سفارشی کردن سایت خود و یا سیستم مدیریت محتوا همگی برای بهبود و توسعه‌ی پیوسته و دائمی وردپرس تلاش می‌کنند.

 

خلاصه

وردپرس یک ابزار ایده آل برای طراحی وب سایت‌ها است. برندی قدرتمند و معتبر که توانسته بخش عظیمی از وب سایت‌ها را با طراحی خود عرضه کند. این سرویس طراحی سایت ابتدا کار خود را با طراحی و راه اندازی وبلاگ شروع کرد و با اضافه کردن قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید به ابزاری همه جانبه و فوق العاده برای طراحی وب سایت تبدیل شد. امکانات و ویژگی‌هایی که پیوسته در حال به روز رسانی و توسعه است. پلاگین‌های وردپرس قابل استفاده برای تمامی سیستم عامل‌ها است و طیف گسترده‌ای از نیازها و خواسته‌ها را پوشش داده و برآورده می‌کند. البته بیشتر پلاگین‌های اساسی و ضروری رایگان هستند اما برای استفاده از پلاگین‌های حرفه‌ای تر باید در سای عضو شده از سرویس‌های اشتراکی استفاده کرد. از ویژگی‌های مهم وردپرس این است که می‌توان برای مدیریت و راه اندازی وب سایت از چند کاربر استفاده کرد. همچنین برای استفاده از آن نیازی به داشتن طراح وب سایت و برنامه نویس تحت وب و یا دانستن کدهای HTML همگان می‌توانند با هر سطح دانش و توانایی‌ای از آن استفاده کنند.