Skip to content

برآورد زمان سئو

مدت زمان سئو

سوالی است که اکثر صاحبان کسب و کار هنگام ارائه ایده بهینه سازی وب سایت خود برای گوگل در ذهن دارند. هر کسی که در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو اطلاعاتی داشته باشد درباره زمان سئو خواهد گفت: “بستگی دارد”. اما این برای هیچ کس عدالتی ندارد، زیرا چنین پاسخ مبهمی نشان نمی دهد که سئو سرمایه گذاری خوبی است یا خیر.

شما نمی توانید یک شبه انتظار بهبود در نتایج سئو را داشته باشید. همه مشتاق بهبود فروش کسب و کارشان هستند. سرمایه گذاری در سئو نیز می تواند به عنوان یکی از راه های افزایش فروش به شمار رود اما حقیقت این است که زمان می برد. وقتی می گوییم مدت زمان سئو منظور ما زمان و کار سخت است. اینطور نیست که بتوانید فقط یک کار را انجام دهید و رتبه اول را در گوگل کسب کنید! عوامل زیادی وجود دارد که موتورهای جستجو هنگام تعیین رتبه سایت شما در نتایج جستجو در نظر می گیرند.

زمان سئو
سئو چقدر زمان میبرد

نقش رقابت در مدت زمان سئو

اگر چیزی مانند غلات صبحانه با طعم ماهی قزل آلا می فروشید، احتمالاً با هیچ رقابتی روبرو نخواهید شد. آن دسته از ما که محصولات و خدماتی را می فروشیم که افراد واقعی واقعاً خریداری می کنند، بر اساس تقاضا با درجات مختلفی از رقابت مواجه می شوند. به عنوان مثال، لوله کشی که به یک بازار کوچک محلی خدمات رسانی می کند، نسبت به یک کارگزاری املاک و مستغلات که به یک شهر بزرگ خدمات رسانی می کند، رقابت کمتری خواهد داشت.

همانطور که ممکن است تصور کنید، هر چه صفحات وب رقیب بیشتری را در مقابل خود قرار دهید، صعود به بالای نتایج جستجو بیشتر طول می کشد. این از یک الگوی ثابت پیروی می کند که در آن رتبه بندی صفحات پایین آسان تر و سریع تر است، اما با بالا رفتن از نتایج جستجو، هر مرحله بعدی اغلب به تلاش و زمان بیشتری نیاز دارد.

این هم به دلیل حجم رقبا و هم به دلیل این واقعیت است که صفحات با رتبه برتر معمولاً متخصصان سئوی با تجربه ای را پشت سر خود دارند. یکی از جنبه‌های رقابت که اغلب نادیده گرفته می‌شود، همبستگی بین حجم رقابت در یک جایگاه و شایستگی متخصصان سئو در پشت صفحات وب با رتبه برتر در آن جایگاه است.

تاثیر بک لینک بر سئو
لینک سازی خارجی- نیلا مارکتینگ

نقش لینک های ورودی در مدت زمان سئو

بر کسی پوشیده نیست که لینک ها هنوز نقش بسیار زیادی در سئو دارند، اما تاثیر آنها بر مدت زمان طول می کشد به چندین عامل عمیق تر بستگی دارد.

اولین مورد حجم لینک های وب سایت شما است. به طور کلی، لینک های بیشتر به شما کمک می کند تا با سرعت بیشتری به موفقیت در سئو برسید، اما این فقط یک بازی اعداد نیست.

لینک های کمتر و با کیفیت بالا از وب سایت های مرتبط تأثیر بسیار بیشتری بر نتایج شما نسبت به حجم بیشتری از پیوندهای با کیفیت پایین از وب سایت های نامربوط خواهند داشت. این نیز مهم است زیرا به طور کلی کسب لینک های با کیفیت بالا دشوارتر است، بنابراین تکرار آنها برای رقبای شما دشوارتر خواهد بود.

و برخلاف پیوندهایی که با استفاده از روش‌های خودکار ایجاد می‌شوند، دوام بیشتری دارند. اما سرعتی که با آن لینک‌ها به دست می‌آورید و سرعتی که از لحاظ تاریخی لینک‌ها را به دست آورده‌اید نیز می‌توانند عواملی باشند، زیرا به طور کلی، افزایش ناگهانی می‌تواند نشان‌دهنده تلاش غیرطبیعی برای دستکاری رتبه‌بندی باشد.

نقش محتوا در مدت زمان سئو

محتوای منتشر شده در وب سایت شما نیز در سرعت مشاهده نتایج نقش دارد و اولین چیزی که باید بدانید این است که کیفیت بسیار مهم است. در واقع هیچ حداقل یا حداکثر مطلوبی وجود ندارد.  محتوا صرفاً باید به اندازه ای طولانی باشد تا مشکل بازدیدکننده را حل کند.

این ذهنیت وجود دارد که شما باید محتوای جدید را به آرامی منتشر کنید، که از این تئوری ناشی می شود که انتشار تعداد زیادی محتوای جدید به طور همزمان می تواند برای گوگل غیرطبیعی به نظر برسد و در نتیجه می تواند به رتبه شما آسیب برساند.این ذهنیت به طور رسمی توسط گوگل رد شده است.

اگر محتوای عالی آماده ارائه دارید، از منظر سئو دلیلی وجود ندارد که فوراً آن را منتشر نکنید. هر چه زودتر آن را منتشر کنید ، زودتر تأثیر مثبتی بر رتبه شما خواهد داشت. انتظار فقط زمان سئوی شما را طولانی تر می کند.

از طرف دیگر حذف نیز محتوا می تواند نقش مثبتی در مدت زمان سئوی شما نیز داشته باشد. راهکار اصلی این است که تعیین کنید کدام محتوا را حفظ کنید، کدام را بهبود بخشید و کدام را حذف کنید. و در نهایت، نکته کلیدی ایجاد محتوای اصلی و مفید است که نیازهای مخاطبان شما را برطرف کند و به طور مداوم بهبود یابد.

نقش اعتبار دامنه در مدت زمان سئو

سن دامنه یک فاکتور رتبه‌بندی قابل توجه سئو نیست، اما ویژگی‌های مرتبط با طولانی شدن مدت زمان سئوی وب‌سایت شما دارد. دامنه‌های قدیمی‌تر سریع‌تر از دامنه‌های جدیدتر از تلاش‌های سئو سود می‌برند.این به این دلیل است که وب سایت های قدیمی تر تمایل به داشتن بک لینک بیشتری دارند و باعث می شود وب سایت برای موتورهای جستجو قابل اعتمادتر به نظر برسد.

اگر وب سایت شما جدید است، می توانید با به دست آوردن بک لینک سریع (اما صادقانه) با این مشکل مبارزه کنید. اگر محتوای محکمی تولید کنید و آن را به خوبی تبلیغ کنید، پیوندها به طور طبیعی در طول زمان ایجاد می شوند، که اغلب به این معنی است که هر چه دامنه شما قدیمی تر و معتبرتر باشد، هر سال بک لینک بیشتری تولید می کند.

اما فقط پیوندها نیستند که در اینجا تفاوت ایجاد می کنند. دامنه‌های قدیمی‌تر معمولاً دارای لیست طولانی از محتوا هستند و احتمالاً تنها با تشخیص نام، کلیک‌های بیشتری کسب می‌کنند. گوگل همه اینها را می بیند و در هنگام رتبه بندی آن را فاکتور می کند.

این نباید به هیچ وجه کسی را دلسرد کند. فقط توجه داشته باشید که قبل از اینکه دامنه جدیدتر مزیت رقابتی پیدا کند، باید مبلغ کمی پرداخت شود. بهترین راه برای انجام این کار استفاده و پایبندی به بهترین شیوه های سئو در حال تکامل است.

زمان سئو
سئو چقدر زمان بر است

چه مدت طول می کشد تا نتایج SEO را مشاهده کنید؟

هیچ پاسخ قطعی برای مدت زمانی که اثربخشی سئو را نشان دهد، وجود ندارد، زیرا موتورهای جستجو و الزامات همیشه در حال تغییر هستند. هر سایتی متفاوت است. شما به سادگی نمی توانید ساعت ها، روزها، هفته ها یا ماه ها را اندازه بگیرید که سئو چقدر طول می کشد و همچنین نمی توانید تعداد ساعاتی را که باید روی آن صرف کنید. هیچ راه حل سریعی برای رتبه بندی وب سایت وجود ندارد. شما باید زمان مناسبی را روی استراتژی سئوی خود صرف کنید، اما من به شما قول می دهم که این تلاش به آرامی اما مطمئنا نتیجه خواهد داد.

کلام آخر

طبق تجربه ما، بسته به زمان استارت کار وب‌سایت، کیفیت محتوا، و رقابت‌پذیری کلی، رسیدن به نتایج ملموس از سه ماه تا بیش از یک سال طول می‌کشد. میانگین می تواند حدود شش ماه باشد. فهمیدن اینکه چه مدت زمان سئوی شما طول می کشد به این بستگی دارد که ابتدا داده های پشت این سه متغیر را ارزیابی کنید، کار را شروع کنید و ارزیابی کنید که با چه سرعتی نتایج را می بینید، و سپس آن را برون یابی کنید تا تصور کنید برای رسیدن به یک موقعیت خاص چقدر زمان نیاز دارید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که هیچ دو وب سایتی شبیه هم نیستند. مدت زمان سئو به طور دقیق برای وب سایت شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، همانطور که بسیاری از کارشناسان سئو معتقدند میانگین زمان برای نتایج سئو بسته به عوامل متعددی بسیار متفاوت است.

مطالب مشابه

هنوز هیچ دیدگاه ثبت نشده است، لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *