Skip to content

بازاریابی و مدیریت اینستاگرام چیست؟ خلق و ایجاد تصاویر فریبنده و زیبا به چه شکل امکان پذیر است؟ چگونه می توان تعداد فالورهای خود را در اینستاگرام افزایش داد؟ و چگونه می توان میزان تعامل کاربران در اینستاگرام را بالا برد؟

دومین شبکه اجتماعی مجازی دنیا پس از فیسبوک، برنامه اینستاگرام است. به طور میانگین اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد که از میان این تعداد کاربر فعال، روزانه حدود 500 میلیون استوری نشر داده شده و در اینستاگرام آپلود می شود. تمامی چیزهایی که می توانید حدس بزنید در این رسانه اجتماعی وجود دارند. افراد، حیوانت خانگی شان، اتومبیل، خانه ها و حتی شغلشان در اینستاگرام وجود دارد.

علاوه بر افراد معمولی و مردم عادی، بسیاری از کسب و کارها و همچنین برندها نیز از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند و طی سال های گذشته میزان حضور آن ها در اینستاگرام افزایش پیدا کرده است. طبق تخمین هایی که “اوبرلو” زده است حدود 71 درصد از تمام کسب و کارهایی که در ایالات متحده وجود دارند از فضای اینستاگرام استفاده می کنند.

 

دلایل اهمیت تجارت در اینستاگرام

مسلما با دانستن این اطلاعات این سوال به ذهنتان خطور می کند که آیا این کار مفید است و می تواند سبب پیشرفت و رونق تجارت و کار شما شود؟ و اینکه آیا شما هم باید کسب و کار خود را به این فضا منتقل کنید یا خیر؟ پاسخ این سوال مثبت است. دلایل آن را هم در ادامه آورده ایم تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

۱- همان طور که گفته شد به طور متوسط و میانگین در هر ماه حدود یک میلیارد کاربر فعال در فضای اینستاگرام وجود دارد که روزانه حدود 500 میلیون استوری نیز از این کاربران منتشر شده و دیده می شود.

۲- در کشور آمریکا به صورت مستقل حدود 140 میلیون کاربر اینستاگرامی وجود دارد که نسبت به جمعیت کلی این کشور مقدار قابل توجهی است.

۳- دومین شبکه اجتماعی پربازدید در دنیا پس از فیسبوک، برنامه اینستاگرام است و طبق تحقیقات و پژوهش هایی که انجام شده است، هر فرد به صورت میانگین روزانه حدود 53 دقیقه را در این فضای مجازی سپری می کند.

۴- به طور حدودی و تقریبا 45 درصد از کاربرانی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعال هستند در محدوده سنی 18 الی 44 سال قرار دارند.

۵- و مورد پنجم آن است که چیزی بیش از نصف مشاغل آمریکایی که حدود 71 درصد می شود، از فضای اینستاگرام برای معرفی خود به کاربر و همچنین پیشرفت خود استفاده می کنند.

۶- چیزی حدود 90 درصد از کاربران فضای اینستاگرام حداقل یک تجارت و کسب و کار را در این محیط دنبال می کنند.

۷- حدود 83 درصد از کاربران نیز به صورت ماهانه در این محیط یک خدمات و یا یک محصول جدید را کشف کرده اند (که به آن علاقه نیز نشان داده اند.)

با توجه به مطالب و دلایل بیان شده مشخص است که این شبکه اجتماعی صرفا برای استفاده شخصی افراد نیست و در حال حاضر تبدیل به یک پلت فرم جهانی شده است که به کسب و کارها و تجارت های مختلف اجازه می دهد تا محصولات خود را در معرض نمایش بگذارند، افرادی با استعدادهای جدید را کشف کنند و حتی به مخاطبان خودشان نیز انگیزه دهند.

نکته مهم دیگر در خصوص فضای اینستاگرام آن است که کاربران این اپلیکیشن فقط در آن فعال محسوب نمی شوند، بلکه به نوعی درگیر نیز هستند. چیزی در حدود 59 درصد از کاربرانی که در این پلت فرم فعال هستند، به شکل روزانه و مداوم از سایت ها بازدید می کنند و به طور میانگین 7 ساعت در هفته را به مرور مطالبی که دیده اند و همچنین برقراری ارتباط و تعامل با دوستان و بیزینس هایی که می شناسند، می پردازند.

یکی دیگر از مزیت های اینستاگرام آن است که می تواند به شما در بالا بردن میزان آگاهی تان از یک برند خاص و همچنین معرفی محصولات جدید کمک کند. به طور میانگین در هر ماه چیزی حدود 130 میلیون نفر از کاربران اینستاگرام با محتوا و مطالبی که مربوط به خرید و فروش می شوند، درگیر هستند.

از جمله دیگر مزیت هایی که اینستاگرام می تواند برای شما داشته باشد آن است که برند تجاری و همچنین محصولات و خدمات خودتان را به روشی منعطف، مناسب و همچنین به دور از آزار مشتری به دیگران عرضه کنید و تبلیغات خود را انجام دهید.

با وجود تمام آمار و ارقام هایی که ارائه شد، ممکن است هنوز هم نسبت به شروع کارتان در این پلت فرم مطمئن نباشید. ما متوجه این موضوع هستیم که ممکن است این پلت فرم در ابتدا کمی ترسناک باشد، و این موضوع دقیقا دلیل آن است که این راهنما و دستور العمل را به رشته تحریر در آورده ایم.

۱- دلیل انجام بازاریابی در اینستاگرام چیست؟

۲- استراتژی و خط مشی بازاریابی خود در اینستاگرام را بسازید

۳- چگونگی ایجاد اکانت (حساب) تجاری در اینستاگرام

۴- معرفی انواع پست های اینستاگرامی

۵- انواع هک های اینستاگرام و بهترین روش هک

۶- تجزیه و تحلیل اینستاگرام

 

دلیل انجام بازاریابی در اینستاگرام چیست؟

یکی از مهم ترین مزیت هایی که اینستاگرام نسبت به دیگر شبکه های مجازی دارد، ماهیت بصری و دیداری آن است. در صورتی که شغل شما در خصوص طراحی یک محصول است و یا آن که خدماتی ارائه می کنید که نتیجه نهایی قابل مشاهده ای دارند، می توان گفت که برنامه اینستاگرام بهترین بستر و زمینه برای نمایش و عرضه آن چیزی است که شما دارید. در نتیجه بازاریابی و مدیریت اینستاگرام اهمیت دارد.

ویدئوها، تصاویر، انیمیشن سازی ها و…همگی برای محتوای این رسانه اجتماعی مناسب هستند. با وجود تمام این ها چیزی که تعیین می کند تا محتوای منتشر شده شما از چه نوعی باشد و یا چند بار آن محتوا را منتشر کنید، استراتژی بازاریابی شما است. زمانی که پیش از ورود مستقیم به یک بستر جدید رسانه اجتماعی استراتژی خود را تعیین می کنید، فرقی نمی کند که این موضوع چقدر برای کسب و کار دیگران مفید است، بلکه باعث می شود تا شما بر روی هدف های خودتان و از همه مهمتر بر روی مخاطبانتان بتوانید تمرکز کنید.

 

همین حالا شروع به ساخت استراتژی بازاریابی خود کنید.

۱- تعیین هدفتان برای استفاده از اینستاگرام

۲- تعیین گروه مخاطبانتان که گروه هدف شما را تشکیل می دهند.

۳- انجام آنالیز و بررسی های رقابتی

۴- ساخت و ایجاد یک تقویم محتوایی

۵- ایجاد یک برند ثابت در فضای اینستاگرام

۶- بالا بردن تعداد فالوورهای خود در اینستاگرام

بسیاری از کسب و کارها و مشاغل خود را تحت فشار می گذارند وسعی می کنند تا در تمام شبکه های اجتماعی که وجود دارد، عضو شده و حضور پر رنگ و فعالی نیز داشته باشند. در این مسیر استراتژی خود را فراموش می کنند. این کار اشتباه بزرگی است و بهتر است از انجام آن بپرهیزید. اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی متفاوت و متمایز است، بنابراین نیاز به یک استراتژی بازاریابی و بازاریابی و مدیریت اینستاگرام متفاوت نیز دارد. بهتر است کار خود را از همین جا اغاز کنید تا سبک منحصر به فرد برند خود را بتوانید توسعه دهید.

 

۱- تعیین هدفتان برای استفاده از اینستاگرام

پیش از آن که بخواهید شروع به پست گذاری در اینستاگرام کنید، باید یک سوال را از خودتان و یا از تیمی که دارید بپرسید: دلیل حضورتان دراینستاگرام چیست؟ هر قدر هم که این برنامه محبوبیت زیادی داشته باشد، مسلما نباید دلیل شما و همچنین پاسخ شما به این سوال باشد که چون دیگران هم در این برنامه هستند.

برای آن که بتوانید در طولانی مدت در اینستاگرام موفق شوید باید اهداف و انگیزه های مشخصی داشته باشید تا بتوانید زمان، انرژی و سرمایه گذاری مالی خودتان را توجیه کنید. برای این موضوع پاسخ درست و واحدی نمی توان پیدا کرد. ممکن است بخواهید تا از اینستاگرام خود برای ارسال کالا و یا فروش محصولات خودتان به مشتریانتان استفاده کنید. (همچون کاری که در طراحی مد و پوشاک انجام می دهند). بسیاری از مشاغل مرتبط با تجارت آنلاین و همچنین مشاغلی که محصولات واقعی دارند، به همین دلیل در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند.

 

ممکن است از برنامه اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن محتوای محصولات در عمل و واقعیت استفاده کنید تا فالوورهای شما بتوانند محصولات و یا خدمات شما را در عمل نیز مشاهده کنند. این دقیقا همان کاری است که متخصص زیبایی من در waxed waxer انجام می دهد.

 

 

ممکن است دلیل حضور شما در اینستاگرام آن باشد که به سادگی با بیان و پست کردن نقل قول های انگیزشی و تصاویر سرگرم کننده همچون یکی از سازمان های مورد علاقه من به نام موسسه blurt، آگاهی دیگران از آن موسسه یا برند تجاری را افزایش دهید.

 

 

ممکن است دوست داشته باشید که از فضای اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن محتواهای تولید شده ای استفاده کنید که توسط کاربرانی که از محصولات و یا خدمات واقعی شما استفاده کرده اند، ساخته شده اند. (بسیاری از کسب و کارها در سرتاسر دنیا و یا مشاغلی که دارای حق امتیاز هستند نیز این کار را انجام می دهند.

 

 

فرقی نمی کند که دلیلتان چیست. فقط کافی است مطمئن شوید که از همان ابتدا هدف خود از حضور در اینستاگرام را مشخص کرده اید و حدس بزنید که بعد از آن چه اتفاقی می افتد؟ متوجه می شوید که در اینستاگرام خود می توانید چندین هدف را داشته باشید. می توانید تصاویرتان از یک محصول را در حالی که محتوای تولید شده توسط دیگر کاربران را هم دارید، به طور همزمان با هم پست کنید و به اشتراک بگذارید. اینکه چه نوع پست هایی به اشتراک می گذارید اهمیت زیادی ندارد، بلکه دلیل به اشتراک گذاشتن پست ها است که مهم است. در صورتی که دلیل پست گذاری خود را می دانید، می توانید نحوه سنجش عملکرد خود و همچنین استفاده از ابزارهای آنالیز اینستاگرام را نیز متوجه شوید.

۲- تعیین گروه مخاطبانتان که گروه هدف شما را تشکیل می دهند

پیش از آن که بخواهید در اینستاگرام بازاریابی خود را آغاز کنید بهتر است گروه هدف مخاطبان خودتان را که می خواهید به آن ها دست یابید تعیین نمایید. در صورتی که استراتژی های بازاریابی دیگری نیز دارید بهتر است از آن ها استفاده کنید تا تلاش های شما در شرایط ثابتی باقی بماند. مولفه هایی همچون سن، جنسیت، مکان جغرافیایی، میزان درآمد، علایق افراد، انگیزه ها و مشکلات مخاطبان را فراموش نکنید.

ممکن است هنوز هم ندانید که باید کار خود را از کجا آغاز کنید. در این صورت بهتر است رویدادهای محبوب و همچنین هشتک های مورد علاقه خودتان که مربوط به کسب و کارتان می شود را زیر نظر بگیرید و ببینید چه کسانی از این هشتک ها استفاده می کنند. سپس باید به بررسی مشخصات این افراد بپردازید. البته می توانید به بررسی فالوورهای رقبای خود نیز بپردازید.

۳- انجام آنالیز و بررسی های رقابتی برای بازاریابی و مدیریت اینستاگرام

پس از آن که گروه هدف خود در اینستاگرام را تعیین کردید، بهتر است به انجام تجزیه و تحلیل های رقابتی بپردازید تا ببینید دیگر بازاریاب ها در حوزه کاری شما چه محتوایی را منتشر می کنند. در صورتی که رقیبان خود در این فضا را از قبل می شناسید، بهتر است نگاهی به پروفایل و فعالیت های آن ها در اینستاگرام بیاندازید. اما اگر هیچ کدام از رقیبان خود را نمی شناسید، کافی است تا عبارت ها و کلمات کلیدی که مربوط به حوزه تجارت و صنعت خودتان می شوند را در بخش جستجو برنامه وارد کنید.

یک حساب و کتاب سرانگشتی برای اکانت های مربوط به حوزه خودتان انجام دهید تا ببینید چه نوع از پست هایی بیشترین میزان مشارکت و تعامل را از سوی کاربران داشته اند، چه هشتک هایی بیش از همه محبوب بوده اند، زیرویس های این موارد چیست و در چه سیکلی از زمان ارسال می شوند، و نکته آخر نیز در خصوص آن است که تا چه حد این موارد رشد سریعی داشته اند.

تمامی این اطلاعات در کنار هم می تواند معیار و استانداری برای شروع توسعه و پیشرفت اکانت شخصی شما باشند. یکی از مهم ترین نکاتی که باید مدنظر داشته باشید آن است که در هنگام بررسی محتوای رقبای خود به فرصت هایی که احتمالا از دست داده اند، توجه کرده و سعی کنید آن ها را پیدا کنید. نکته مهم بعدی نیز در این خصوص است که اضافه کردن محتوای منحصر به فرد به ترکیب پست هایتان به کسب و کار شما کمک می کند تا از دیگران متمایز شوید.

۴- ساخت و ایجاد یک تقویم محتوایی

ایجاد تقویم محتوایی می تواند به شما در صرفه جویی در زمان و همچنین مدیریت میزان حضور شما در اینستاگرام کمک بزرگی کند. بهتر است این تقویم محتوایی را با انواع و اقسام پست های اینستاگرامی پر کنید و در خصوص زمان انتشار زیرنویس ها، هشتک ها و همچنین دیگر موارد نیز از قبل برنامه ریزی به خصوصی داشته باشید.

یکی دیگر از ویژگی های تقویم محتوایی آن است که می توانید هر گونه رویداد کلیدی که قابلیت بولد و برجسته شدن در حساب شما را دارد را در آن لحاظ و ثبت کنید. به طور مثال معرفی کردن محصولات جدید و یا پیشنهادات ویژه از جمله این موارد محسوب می شوند. زمانی که تقویم محتوایی داشته باشید، می توانید در عوض جستجوی پست های لحظه آخری، فرصت های طلایی و واقعی را در نظر بگیرید. کافی است با استفاده از تقویم محتوایی و همچنین الگوریتم رایگانی که ما به شما می دهیم، محتوا و فضای اینستاگرام خود را به طور کامل مدیریت کنید.

۵- ایجاد یک برند ثابت در فضای اینستاگرام

محتوا و پست هایی که به صورت تصادفی آپلود می شوند و از هم گسیخته هستند، باعث می شود تا مخاطبانتان سردرگم شوند و این موضوع در نهایت سبب از دست دادن فالوورهایتان می شود. به منظور آن که بتوانید از این موضوع جلوگیری کنید، کافی است تا یک برند تجاری زیبا و مناسب را در اینستاگرام خود ایجاد کنید.

می توانید ظاهر برند خود را با توجه به ماهیت و چیستی آن تعیین کنید. ارزش برند شما در چیست؟ تعریف مشتریان و یا افرادی که برای شما کار می کنند از نام و برند تجاری شما چیست؟ آیا ماهیت برند شما جسور، پیشگام، خشک و تعصبی و یا ماجراجویانه است؟ ماهیت برند موضوع کامل روشن، شفاف و واضحی است. شرح دادن این ماهیت نیز نشان دهنده سه ویژگی است. در حالت ایده آل زیبایی یک برند سبب می شود تا تجارت نیز پیشرفت کرده و بیشتر شناخته شود و این یعنی هر کاربری که لوگو یا همان آرم شما را ببیند، فورا متوجه می شود که این اکانت متعق به شما است و دیگر نیازی نیست تا نام شما را هم ببیند.

 

 

Tace bell را می توان یکی از بهترین نمونه های مربوط به زیبایی و رسایی برند دانست. ماهیتی که این برند دارد بر روی سبک زندگی جسورانه و همچنین تحرک مخاطبانش در همین دوران است و به منظور دیده شدن هرچه بیشتر، عکس ها و پست های سرگرم کننده ای را به اشتراک می گذارد.

زمانی که کاراکتر و ماهیت برند خود را مشخص کردید، باید محتوایتان را نیز مطابق با آن اصلاح نمایید. این موضوع می تواند حتی در پالت رنگی که در عکس ها و پست هایتان از آن استفاده می کنید نیز دیده شود.

 

 

زیبایی ظاهری برند و لوگو فقط در خصوص موضوعات بصری و دیداری نیست. پست کردن عکس ها به همراه لوگو و برند خود را فراموش نکنید. بیان داستان های زیبا در قسمت کپشن پست ها می تواند سبب شود تا نام شما بیشتر با پستی که منتشر کرده اید، ارتباط پیدا کند. به طور مثال می توان به خوراکی ردبول اشاره کرد که تمام تبلیغات و محتوای آن شامل تصاویر و ویدئوهای پر انرژی زیادی است که سبب می شود داستان برند و ماهیت آن برای خواننده و مخاطب بیشتر شناخته شود.

 

مطالب مشابه

هنوز هیچ دیدگاه ثبت نشده است، لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *