Skip to content

پادکست راهنمای کامل طراحی وب سایت برای مدیران قسمت چهارم

راهنمای کامل طراحی وب سایت را مطالعه کنید. طراحی سایت شما را به مبحث برندینگ و برندسازی هدایت می کند. برخی برندها تنها از طریق وب سایت ارائه می شوند بنابراین این تنها راه نمایش و عرضه برند در کسب و کار می باشد. این نکته مهم است که تصویر برند قبل از شروع بکار و طراحی سایت و شکل گیری آن در نظر گرفته شود. یک وب سایت چیزی نیست که تنها برای یک هدف ساخته شود بلکه شما باید بدقت تمام برندسازی های قبلی را در نظر گرفته و چنانچه برندی از قبل موجود نیست هویت برند باید از ابتدا ساخته شود. این چیزی است که شما می توانید در طراحی سایت انعطاف پذیری از خود نشان دهید.

در اینجا چندین سوال در طراحی سایت وجود دارد که باید مد نظر قرار گیرد:

آیا لوگو برای نمایش و عرضه وجود دارد؟ در این مرحله شما می توانید در صورت نداشتن لوگو با طراحی آن اقدام به ساختاربندی تصویر برند نمائید.

چه فونتی را می خواهید بکار برید؟ فونتهای Sans Serif در حال حاضر پرکاربردترین فونتهای قابل خواندن بشمار می روند اما در واقع فونت سریف جزو ۲۰ فونت اول مورد استفاده در وب سایت نیست. تعداد بسیار زیادی از فونتها بصورت آنلاین در دسترس است و به عنوان شروع می توانید از فونتهای گوگل استفاده نمائید. طبق آمار و اطلاعات گوگل فونت Open Serifمحبوبترین فونت در حال حاضر محسوب می شود. با اینحال در سال ۲۰۱۶ کاربران فتوشاپ ادعا کردند که از فونت Roboto به عنوان فونت شماره یک در طراحی سایت استفاده نمودند. راهنمای کامل طراحی وب سایت را مطالعه کنید.

رنگ بکار رفته در طراحی سایت چگونه است؟ در اینجا باید نظریه رنگها را مورد استفاده قرار دهید. به عنوان مثال در یک شرکت سازگار با محیط زیست باید از رنگ سبز در طراحی سایت استفاده نمود بطوریکه رنگ سبز طبیعت و هویت برند را نمایان می سازد.

در مورد دیگر عناصر طراحی چگونه است؟ امروزه آیکونها به عنوان نشانه های دیداری کوچکی برای جذب مخاطبان بکار می روند و این می تواند به عنوان بخش مهمی از تصویر برند از طریق طراحی سایت بشمار رود.

نشانه های دیداری سهولت استفاده سایت برای موفقیت طراحی سایت امری حیاتی است. یکی از مولفه های اصلی سازگاری است. شما باید تمام عناصری را که می خواهید از آن استفاده کنید مانند دکمه ها، منوها و حالتها را تجزیه و تحلیل نمائید. اگر تصمیم دارید که تمام عناصر قابل کلیک را در مستطیلهای مدور قرار دهید پس تمام دکمه ها باید در مستطیلهای مدور یک شکل قرار گیرند. در سال ۲۰۱۶ اشکال مدور در طراحی سایت بسیار پررنگ بوده و ۸۷ درصد از اشکال فتوشاپ در طراحی سایت دارای گوشه های مدور بودند (۸۴ درصد از کل اشکال طراحی شده). از بکار بردن این عنصر دیداری برای هر عنصر دیگری اجتناب نمائید. تمام این موارد در مورد بکار بردن شاخصهای دقیق و زیبا بوده بطوریکه به کاربر بطور ناخودآگاه چگونگی استفاده از سایت را آموزش دهد. در خصوص منوها نیز بدقت بررسی کنید. منوهای همبرگر برای تعداد بسیار زیادی از سایتهای مختلف بکار می رود اما از نقطه نظر کاربردی خیلی ساده و کاربردی نیستند (حتی در موبایل با اینکه خیلی معمول است). هر چه ساده طراحی سایت را انجام دهید تجربه کاربری بهتر و آسانتری را ایجاد می نمائید.