Skip to content

اشتباهات رایج سئو

بهینه سازی موتور جستجو ، فرایند افزایش ترافیک بدون پرداخت یا ارگانیک به یک وب سایت با بهبود دید صفحات وب یا وب سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو است. برای رسیدن به رده های برتر برای کلمات کلیدی هدف، باید سئو را برای استفاده از رتبه خود استفاده کنید. در حالی که بسیاری از منابع و وبلاگ ها در مورد چگونگی بهبود شیوه های سئو یا بهترین راه های اجرای سئو سخن می گویند ما تصمیم گرفتیم در مورد باور های غلط در سئو و اشتباهات رایج سئو صحبت کنیم.

این مقاله یک لیست از اشتباهات رایج سئو است که بیشترین تاثیر منفی را در رتبه بندی سایت ها دارد. الگوریتم های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یا اعتقادات گسترده ای که در مورد این مبحث نادرست است، می تواند به کمپین های بازاریابی آسیب برساند.

9 مورد از اشتباهات رایج سئو

پایین بودن سرعت از اشتباهات رایج سئو است
سرعت سایت در سئو

1. سرعت سایت پایین

سرعت پایین سایت می تواند افراد را هنگام تلاش برای دسترسی به محتوا در صفحه شما بازدارد. در صورتی که صفحه برای بارگیری زمان زیادی نیاز داشته باشد، به معنی این است که وقت و تلاش خود را برای هدایت ترافیک از SERP ها هدر داده اید. کاربر هیچگاه زمان خود را صرف ماندن در صفحه ای که دیر لود شود نمی کند. در نتیجه اهمیت ندادن به سرعت سایت از اشتباهات رایج و مهلک سئو به شمار میرود

2.تحقیق کلمات کلیدی غیر ضروری است.

هنگامی که شما می خواهید از یک استراتژی سئو برای تجارت خود استفاده کنید ، تحقیقات کلمات کلیدی اغلب مورد غفلت قرار می گیرد و به عنوان چیزی غیر ضروری و بی اهمیت تصور می شوند. دلیل اینکه بسیاری از مردم فکر می کنند تحقیقات کلمات کلیدی غیر ضروری است به این دلیل است که آنها فرض می کنند که از آنجا که صاحب تجارت هستند، باید کاربران خود را بهترین بشناسند.

بنابراین، این امر به یک اشتباه رایج در سئو منجر شده است که شما فقط می توانید به منطق و فرضیات در مورد اینکه چه کلمات کلیدی مربوطه را باید برای وب سایت خود هدف قرار دهید ، تکیه کنید. با این حال ، واقعیت این است که شما به داده های بتونی واقعی نیاز دارید تا بدانید که آیا این کلمه کلیدی خوب است یا حتی یک مورد ممکن برای وب سایت شما ممکن است. تحقیقات برای اطمینان از انتخاب مناسب ترین و مؤثرترین کلمات کلیدی برای هدایت ترافیک و ایجاد تبدیل به وب سایت شما بسیار مهم است.

3. استفاده هرچه بیشتر از کلمات کلیدی

هنگامی که وب سایت خود را سئو می کنید ، میانبرها و تاکتیک های “کلاه سیاه”  برای افزایش رتبه های جستجو شما را وسوسه کند. با این حال ، این میانبرها نه تنها به شما کمک نمی کنند بلکه در واقع بر رتبه های شما تأثیر منفی خواهند گذاشت. بسیاری از افراد تحت این تصور دروغین قرار می گیرند که اگر می خواهید رتبه های ارگانیک خود را افزایش دهید ، باید در طول محتوای وب سایت خود تا حد امکان از کلمات کلیدی استفاده کنید. این به گونه ای است که گوگل می تواند ببیند که وب سایت شما “مرتبط” با نمایش داده های جستجو است یا نه. با این حال ادغام کلمات کلیدی غیر ضروری به عنوان یک اشتباه مهلک در سئو تلقی شده و گوگل می تواند طبق مقررات خود شما را برای این کار جریمه کند.

اعتبار دامنه در سئو
Domain Authority در سئو

4.فقط به سایت های معتبر پیوند دهید

Domain Authority یا اعتبار دامنه یک متریک مهم در سئو محسوب میشود که پیش بینی می کند که یک وب سایت چگونه در موتورهای جستجو عملکرد خوبی داشته باشد. به هر سایت نمره ای از یک تا 100 داده می شود و نمره بالاتر نشان دهنده توانایی کلی بیشتر در رتبه بندی است.

ممکن است شما چیزی مانند “پیوند هرچه بیشتر وب سایت های معتبر بالا” را شنیده باشید یا “از پیوند دادن به سایت های معتبر کم خودداری کنید.” بسیاری از آنها هر زمان که از کلمه “معتبر” استفاده کنند ، به نمره DA اشاره می کنند و معتقدند پیوند دادن به سایت هایی با دامنه اعتبار کم مهم نیست.

این باور غلط است به شرط اینکه محتوای شما مفید ، مرتبط و مورد اعتماد باشد. علاوه بر این ، اضافه کردن پیوندهای خارجی می توانند کیفیت محتوای شما را بهبود بخشند و تجربه کلی کاربر را ارتقا دهند.

لینک سازی نکاتی را برای الگوریتم های موتور جستجو در مورد وب سایت شما ارائه می دهد که ممکن است موقعیت های رتبه بندی را بهبود بخشد. پیوندهای خارجی می تواند افراد دیگر را ترغیب کند تا از وب سایت ، پست های رسانه های اجتماعی یا سایت های دیگر به شما پیوند دهند. شما ممکن است با پیوند دادن مشتریان بالقوه را جذب کنید. 

5. رتبه بندی شماره 1 همه چیز مهم است

برخی تصور می کنند که ظاهر شدن در صفحه اول موتورهای جستجو همه چیز مورد نیاز است ، اما این هم از اشتباهات رایج سئو است . رتبه بندی تنها یک بخش از سئو است ، نه کل. شما همچنین باید توجه بازدید کنندگان خود را به اندازه کافی طولانی نگه دارید تا در مورد برند تجاری یا درگیر شدن مخاطب با محصولات مطمئن شوید.

بنابراین ، کیفیت محتوای و تجربه کاربر شما اهمیت بیشتری دارد. اطمینان از نکته مهم این است که چگونه شما تجربیات به یاد ماندنی ایجاد می کنید که می تواند به تبدیل ترافیک به فروش کمک کند و بازدید کنندگان را به عقب برگرداند. اگر کیفیت و تجربه کاربر وجود ندارد، رتبه اول به بهبود فروش کسب و کار شما کمکی نمی کند.

6.خرید تبلیغات به رتبه بندی شما کمک می کند

دادن پول خود به موتورهای جستجو هیچ تأثیر مستقیمی در رتبه بندی ارگانیک شما ندارد. موتورهای جستجو تبلیغات پرداخت شده را از تأثیر مستقیم نتایج جستجوی ارگانیک مجاز نمی کنند زیرا این کار برای تجارت مناسب نیست. مسئولیت اصلی آنها این است که کاربران در هر زمان که جستجو را انجام دهند ، مناسب ترین اطلاعات را پیدا کنند. کاربران به طور کلی از موتورهای جستجو استفاده نمی کنند تا تبلیغات گوگل را ببینند.

کاربران بیشتر بر رفع نیاز خود تمرکز میکنند تا دیدن نتایج تبلیغات گوگل. این نکته را هم باید در نظر گرفت که فعالیت های سئو دوام بیشتری نسبت به گوگل ادورز دارند و در ذهن مخاطب باقی می مانند.

زمان سئو
رابطه سئو و زمان

7.سئو وقت نمی برد

این ذهنیت نیز یکی دیگر از باورهای غلط درباره سئو است. حقیقت این است که هیچ راهی برای تضمین مدت زمان لازم برای به دست آوردن نتایج قابل توجهی وجود ندارد. ملاحظات بسیار زیادی وجود دارد و موتورهای جستجو دارای الگوریتم های خود هستند. ما الگوریتم ها یا آپدیت های گوگل را کنترل نمی کنیم.

کارشناسان سئو نتایج را بر اساس صنعت و سطح رقابت جستجو پیش بینی می کنند ، اما هرگز نتایج را تضمین نمی کنند. تعداد وب سایت هایی را که برای کلمات کلیدی مورد نظر برای دنبال کردن و سطح صلاحیت سئو آنها رقابت می کنند ، در نظر بگیرید. هرچه رقبای شما صلاحیت بیشتری داشته باشند ، ممکن است برای به دست آوردن موقعیت های رتبه بندی مورد نظر شما بیشتر طول بکشد.

8.سئو جادوگر است

برخی فکر می کنند SEO یک جادوگر است که کسبو کار شما را به نقطه اوج خود می رساند اما سئو یک راه حل سریع نیست که بتواند یک کسب و کار ناکام را نجات دهد. کمپین های سئو نیاز به برنامه ریزی ، اجرای و زمان مناسب برای شروع نتایج دارند. اگر بیزینس شما دچار مشکل شده است ، احتمالاً به راه بیشتری برای بازگشت به سئو نیاز خواهید داشت. 

9. محتوای کپی مهم نیست

بسیاری از وب مسترها در روزهای ابتدایی فناوری جستجو ، محتوای افراد دیگر را به عنوان محتوای خودشان کپی می کردند. شما با انجام این کار امروزه تلاش های سئو خود را کاملاً خراب می کنید. الگوریتم های موتور جستجو می توانند محتوای کپی شده را تشخیص دهند ، و سایت هایی که Plagiarize می توانند به صورت الگوریتمی (بررسی توسط رباتها) یا به صورت دستی (بررسی توسط انسان) تخریب شوند.

گوگل ممکن است در مجازات های خود رتبه بندی سایت شما را کاهش داده یا آن را از نتایج جستجو حذف کند، بدون اینکه به شما اعلانی داده باشد. بنابراین اگر از محتوای کپی استفاده می کنید ، انتظار خوبی برای رتبه بندی در گوگل نداشته باشید.

مطالب مشابه

هنوز هیچ دیدگاه ثبت نشده است، لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *